Zgrzytanie skrzyni przy wrzucaniu biegu.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Zgrzytanie skrzyni przy wrzucaniu biegu.

Post autor: KuRowSKi »

Witam - mam pytanie ostatnio zaczęła mi zgrzytać skrzynia przy wrzucaniu biegów, a wsteczny to czasem nie da się wrzucic wcale. Czy niski stan oleju (bo wycieka mi przez uszczelniacz z półosi) może powodować takie objawy czy to wina drążka.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14669
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

może też być luźna linka od sprzęgła i nie wysprzęglasz go do końca przy zmianie biegu
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22193
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

KuRowSKi, najpierw powiedz no nam tutaj gdzie ci zaczyna brać sprzęgło jak puszczasz pedał sprzęgła.
Jeśli na samym dole ( przy podłodze ) to masz zbyt duży luz na lince i trzeba to wyrególować.
Jeśli będziesz miał zbyt mało oleju w skrzyni to i owszem bedzie zgrzytać ale tutaj dodatkowo skrzynia podczas jazdy będzie wyła .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Skrzynia nie wyje. A sprzęgło łapie tak już w połowie wciśnięcia. A tą linkę idzie jakoś wyregulować bo na skrzyni nie widzę nic do regulacji? Zauważyłem, że jak podczas jazdy wcisnę sprzęgło i tak trzymam, a w tym czasie przerzucam biegi z 3 na 4 i z 4 na 3 to raz zgrzytnie a raz nie biegi wchodzą raczej lekko oprócz wstecznego który rzadko lekko wchodzi i prawie zawsze zgrzyta.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22193
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To mi by pasowało na zużyte synchronizatory.
Nieraz Ci nie zgrzyta bo akurat masz odpowiednie obroty silnika a wtedy wchodzi bez zgrzytów.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Czyli jak nie pomoże wymiana oleju i uszczelniaczy, to zostawić to tak jak jest?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22193
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Raczej narazie tak.
Jedynie naucz się zmieniać biegi w wolniejszym tempie czyli po przyciśnięciu sprzęgła odczekaj chwilę - niech silnik zejdzie z obrotów.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Dzięki. Od czego mogły się wyrobić te synchronizatory?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22193
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zazwyczaj od bardzo szybkiej zmiany biegów - wtedy obroty wałka zdawczego nie zdążą się wyrównać z obrotami wałka sprzęgłowego .No i od ilości zmian biegów ( poprzedni właściciel możliwe , że mieszkał w mieście i bardzo dynamicznie po nim się poruszał ) .
Nie wiem jaki masz stan oleju ale jeśli zbyt mało to też to ma wpływ.
Jeśli będzie mało oleju to skrzynia jeszcze nie wyje ale już nie ma wystarczającego smarowania.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dario200

Post autor: dario200 »

Ja mam podobne objawy, oleju mam full a podejrzewam drążek zmiany biegów. Być może się gdzieś na łączeniu poluzował i źle wbija biegi bo skrzynia chodzi cichutko. Nie chce ni wchodzić 3 przy redukcji z 4. Jak mu zasymuluję zmianę na 2 i wtedy wrzucę 3 to jest OK.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22193
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z opisu wynika , że żeczywiście masz gdzieś luz na drążku zmiany biegów.
Musiał bys się dostać pod samochód i posprawdzać po kolei począwszy przy skrzyni biegów a kończąc w puszce pod lewarkiem.
Załączniki
Drążek zmiany biegów.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dario200

Post autor: dario200 »

Też widziałem ten rysunek i muszę w któryś piękny dzień wziąć się za to.
emceha

Post autor: emceha »

Pytanko: czy rysunek dotyczy również skrzyni MTX75???

Tak czytam sobie wasze posty i widzę że zwracacie uwagę na wiele rzeczy ale mnie się nasuwa jeszcze jedna sprawa. Mianowicie poduszka pod skrzynią (główna). Posprawdzajecie tam. Jak jest strzelona to też może mieć wpływ na płynność (lub jej brak) przełączania biegów ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22193
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Skrzynia MTX 75

Post autor: Jamszoł »

To co znalazłem o MTX-sie
Załączniki
Skrzynia MTX 75.JPG
Skrzynia MTX 75.JPG (94.57 KiB) Przejrzano 9899 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14669
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jeśli poducha pod skrzynią będzie padnięta to wszystkie dziury na drodze będzie czuć na lewarku, będzie latał też przy hamowaniu i przyspieszaniu
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ