Niestabilny tor jazdy - problem z utrzymaniem kierownicy
Moderator: Moderatorzy
Niestabilny tor jazdy - problem z utrzymaniem kierownicy
Mam problem - a mianowicie bardzo mi rzuca kierownicą podczas np. zmiany pasa gdzie są koleiny? Mam felgi 15` i opony 195-50 czy to może być wina opon czy już mojego zużytego amorka po lewej i zużytych gumach po prawej w wachaczu?
NIe no opony maja byc winne i to 195??
To nie sa jeszcze takie szerokie. Ojciec ma w Audicy B4 205/60/15 i sie super jeździ a tez duzo ludzi mówiło ze za szerokie ze bedzie autko fruwać nad koleinami. Niedawno zaczelo "samo sie prowadzic" i na stacji diagnostycznej okazało sie ze wszystkie gumy w przednich wahaczach poszły sie kochac i minimalny luz na jednej główce drążka kierowniczego. Te elementy spowodowały ze boje sie tym autem jechac 80 km/h bo tak znosi na lewo i prawo. Oponami sie nie przejmuj bo na felge 15" są idealne


To nie sa jeszcze takie szerokie. Ojciec ma w Audicy B4 205/60/15 i sie super jeździ a tez duzo ludzi mówiło ze za szerokie ze bedzie autko fruwać nad koleinami. Niedawno zaczelo "samo sie prowadzic" i na stacji diagnostycznej okazało sie ze wszystkie gumy w przednich wahaczach poszły sie kochac i minimalny luz na jednej główce drążka kierowniczego. Te elementy spowodowały ze boje sie tym autem jechac 80 km/h bo tak znosi na lewo i prawo. Oponami sie nie przejmuj bo na felge 15" są idealne


- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja bym raczej nie porównywał Audicy do Esiego - to nie ta waga.
Moim zdaniem w Esim opony 195 to i tak zbyt szerokie - nie dość że się źle prowadzi to jeszcze opory toczenia a co za tym idzie spalanie mocno do góry.
Powodem nagłego wytrzaskania się gum mogą być właśnie szerokie kapcie ale nie było to odczuwalne gdy były one dobre bo autko o dobre 400-500 kg cięższe.
znoszenie na boki przejmowały właśnie gumy w zawiszeniu.
Moim zdaniem w Esim opony 195 to i tak zbyt szerokie - nie dość że się źle prowadzi to jeszcze opory toczenia a co za tym idzie spalanie mocno do góry.
Powodem nagłego wytrzaskania się gum mogą być właśnie szerokie kapcie ale nie było to odczuwalne gdy były one dobre bo autko o dobre 400-500 kg cięższe.
znoszenie na boki przejmowały właśnie gumy w zawiszeniu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
co do spalanie to sie nie zgodze moj escort pali o 0.5 litra na oponach 195/50/15 niz na 175/65/14, a wrazenie z jazdy sa nieziemskie 

jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Już tak nie przesadzajcie ze za szerokiejamszoł pisze:Moim zdaniem w Esim opony 195 to i tak zbyt szerokie

Prędzej obniżone zawieszenie niż szerokie kapcie. Kąt wachacza jest inny i tuleje są nadwyrężonejamszoł pisze:Powodem nagłego wytrzaskania się gum mogą być właśnie szerokie kapcie

KuRowSKi przy takich kapciach to norma na koleinach więc masz dwa wyjścia:KuRowSKi pisze:rzuca kierownicą podczas np. zmiany pasa gdzie są koleiny? Mam felgi 15` i opony 195-50
1. Zmienić gumy na węższe
2. Przyzwyczaić sie
Na 195/60/15 rzuca??. NA 215/40/17 to dopiero rzuca. Moja dziewczyna już nie wsiada za kierownicą bo nie może jej utrzymać. A kolega jak sie ostatnio przejechał to taki roztrzęsiony wysiadł że myślałem że mnie zje bo go zabić chciałem, choć go ostrzegałem. Ale przynajmniej za kierownicą nie da rady zasnąć i trzymać ją trzeba obiema rękami. Czyli zimny łokieć odpada i rozmowa przez komórkę przy uchu też. Są plusy są minusy.
i to jest chyba najrozsadniejsze :] Lubie szerokie opony, obnizona zawieche ale to nie na nasze drogi,a przynajmniej nie w Elblagu. Ladne alu + 185/60/R14 w zupelnosci wystarczy bo komfortu troche tez trzeba miecjamszoł pisze:to nie dla mnie - ja wolę mieć przyjemność z jazdy a nie ciągłą walkę ze samochodem .

