Wymiana popychaczy hydraulicznych w silniku 1.4

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Lucas7911

Wymiana popychaczy hydraulicznych w silniku 1.4

Post autor: Lucas7911 »

Przedstawiam opis wymiany popychaczy hydraulicznych w silniku 1.4 z jednopunktowym wtryskiem paliwa ( o tyle ważne że w książce WKŁ opis odpowiada chyba wersji gaźnikowej-ale o tym pózniej)
Zaczynamy od rozłączenia przewodu doprowadzającego powietrze z filtra ( odpinamy dwie zapinki przy puszcze filtra powietrza, potem kluczem nasadowym 10 odkręcamy przymocowany do pokrywy głowicy przewód powietrza i wysuwamy go z modułu wtrysku)

Potem mamy do odłączenia kilka wężyków gumowych dochodzących do pokrywy klawiatury

I tu pojawia się element który w żadnym opisie nie występuje-otóż żeby pokrywa klawiatury bez problemu dała się zdjąć trzeba odkręcić metalowy wspornik który utrzymuje linkę gazu na wprost kółka sterującego przepustnicą ( to był mój duży problem ponieważ element ten zamocowany jest do modułu wtrysku poprzez dwa wkręty z łbami typu Torx ( gwiazdka) u mnie dodatkowo chyba były zapieczone a po drugie nie miałem odpowiednich bitów tego typu i całą pracę musiałem odłożyć na drugi dzień- przy okazji dowiedziałem się że w takiego wkręta należy stuknąć młotkiem poprzez śrubokręt i do poluźni lekko gwint)

Po zdjęciu linki gazu z tego elementu i odkręceniu go zostaje do odkręcenia 10 śrub które najlepiej potraktować kluczem nasadowym 10 z przedłużką

Po tym pokrywa do góry wycieramy ją i zdejmujemy starą uszczelkę

Do odkręcenia mamy 8 dźwigienek zaworowych przykręconych nakrętką- klucz 13

Dźwigienki zdejmujemy i układamy tak by później trafiły na swoje miejsca.

Stare popychacze wyjmujemy a w to miejsce wsuwamy nowe posmarowane olejem

Na klawiaturę zakładamy nową uszczelkę

Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności

Cała praca około 30 minut
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14579
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

taa a dźwigienki odkręcasz sobie ot tak nie martwiąc się czy jakiś zawór wleci do środka czy nie...? sprężynki zaworowe też same schodzą? No chyba że to wszystko na ściągniętej głowicy :mrgreen: proponuję uzupełnić opis ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Po pierwsze dźwigienki zaworowe umieszczone są nad zaworami ( na których zamocowane są sprężyny zaworowe wraz z płytką uszczelniacza trzonka zaworu) dźwigienka jest zamocowana po środku na nakrętkę 13 i jeden jej koniec opiera się na popychaczu hydraulicznym a drugi na końcówce zaworu więc o żadnym wlatywaniu zaworu do środka nie może być mowy
A opis jest kompletny
Patryk

Post autor: Patryk »

No niestety Yagr, ale kolegaLucas7911 ma racje gdy wymieniasz tylko popychacze to nie musisz rozbierac calej glowicy :cool: tak wiec opis jest dosc dobry, ja jeszcze dodam ze oleju to tam przy skladaniu klawiatury nie zalujemy zeby przy rozruchu bylo jak najmniejsze tarcie na poczatku :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14579
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Lukas7911, wielkie sorry - wymieniasz same popychacze bez uszczelniaczy trzonków zaworowych a wtedy robi się dokładnie tak jak napisałeś. Mea culpa, mea maxima culpa :oops:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

oki wątpliwości rozwiane oby temat się przysłużył :roll:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22185
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Lucas7911 pisze:dźwigienka jest zamocowana po środku na nakrętkę 13

no to coś nowego przeczytałem :mrgreen:
Oczywiście nie wyśmiewam się z Ciebie ale niektórzy młodzi mechanicy nauczą się złych wymiarów.
Nakrętka M8 na klucz 13 tak będzie lepiej :mrgreen:
A opis i owszem jak najbardziej prawidłowy.
Niedługo rozkopię przednie amory to porobię fotki - też powstawiam - oraz końcówkę drążka z opisem jak wymienić i nie jechać na ustawienie zbieżności.
No chyba , że nie chcecie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

Oj chcemy jamszoł, pewnie ze chcemy :mrgreen: szczegolnie to ze zbieznoscia bo cholera cos mi sie wydaje ze znowu mnie pare wydatkow czeka w najblizszym czasie :???:
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

:oops: dzięki za poprawkę :oops: :grin:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł, a niemógłbyś od razu z jeden drążek kierowniczy wymienić i pstryknąć foty bo inaczej będę musiał bulić mechanikowi :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22185
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej,
poczekaj do przyszłego tygodnia :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tfaruk

Post autor: Tfaruk »

No ja też czekam na opis wymiany drążka :D
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

U mnie też lewy drążek do wymiany i dlatego nie mogę ustawić zbieżności - mechanik będzie miał na środę robotę.
Zablokowany