Brakuje bezpiecznika w skrzynce

Moderator: Moderatorzy

mar-ian

Brakuje bezpiecznika w skrzynce

Post autor: mar-ian »

Witam.Mam pytanie zwiazane już kiedyś z innym postem "nie działające wycieraczki czasowe".W odpowiedziach otzrymałem rady co sprawdzic i co mogło się zepsuc.Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce i zauważyłem że brakuje jednego bezpiecznika pozycja nr.10.Są tam zaciski miedziane więc wygląda tak jakby brakowało bezpiecznika ale nie jestem pewien czy rzeczywiście brakuje czy ma tak byc?No i czy nr.10 to może byc coś od przerywacza wycieraczek?

Czekam na porady.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A nie patrzałeś jaki masz "rysunek" na klapce skrzynki??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

10 to uklad spryskiwaczy reflektorow, na pewno Ci nie jest potrzebny :D byc moze masz uszkodzony przekaznik odpowiedzialny za te wlasnie opoznienie szyb ?

Za wycieraczki odpowiedzialny jest bezpiecznik nr 25 20A, odpowiada tez za spryskiwanie szyb.

przekaznik R6 czerwony jest odpowiedzialny za przednie wycieraczki
Przekaznik R7 pomaranczowy za tylna wycieraczke

To tyle... Wiecej trodno bedzie pomoc :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mar-ian

Post autor: mar-ian »

Sprawdzałem bezpieczniki i wygląda na to że są ok.Przeglądałem instr. i właśnie zainteresował mnie ten przekażnik R6.Jak go sprawdzić (oprócz metody wizualnej) i czy jest on ogólnie dostepny czy trzeba szukać na szrotach?
knoxville

Post autor: knoxville »

A może poprostu siadł przełącznik zespolony....przecierz to normalne w Escorcie...
mar-ian

Post autor: mar-ian »

Też jest takie podejżenie ale najpierw upeniam się o innych wyściach,bo chce uniknąć rozbierania tego przełącznika.A jescze jedno pytanie: czy przełącznik zespolony od Fiesty (prawie ten sam rok)będzie pasował?Zauważyłem że tryby przełączania są podobne.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tak bedzie pasowal
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mar-ian

Post autor: mar-ian »

No cóż podmieniłem przełącznik zespolony od Fiesty i DUPA BLADA po podłączeniu robi mi się jakieś zwarcie pali się bezpiecznik(chyba od zapłonu) bo rozrusznik nie kręci.Po zamontowaniu mojego starego wszystko OK (tyle że jak wcześniej tryb przerywany wycieraczek nie działa).Ten od Fiesty wsadziłem do Fiesty i tam jest OK.Także z podmianki DUPA .Więc co może byc to przekażnik R6 lub trzeba rozbierac przełącznik zespolony(czego nie chciałbym robic,bo cierpliwośc strace).Wedłóg Was to od czego byście teraz zaczeli?

Pozdrawiam iczekam na odp.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

po pierwsze to nie rozumiem dlaczego Ci ten przelacznik od fiesty nie dziala, co prawda ja nigdy nie sprawdzalem na zywca czy dzialaja, ale za to kiedys mialem 3 sztyki przelacznikiw, ze 2 od fiesty i 1 z escorta, wszystkie sprzedalem na allegro jako do Escorta i Fiesty i ani jedna osoba sie nie poskarzyla ze cos nie dziala. Takze cos mi sie zdaje,ze w Twojej instalacji jest ciut nagrzebane stad pala sie bezpieczniki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mar-ian

Post autor: mar-ian »

Ten przełącznik od Fiesty działał mogłem zapalać światła awaryjne i wszystkie inne,klakson tez działał ale w momencie gdy przekręcałem kluczyk(pozycja II) by odpalić odpalić silnik,bezpiecznik się palił immobilizer już nie reagował wszystkie inne kontrolki były OK ale już nie mogłem zakręcić zapłonu i odpalić.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

I dlatego ktoś ( poprzedni właściciel - domorosły elektryk samochodowy - che che ) przerobił przełącznik , żeby nie było tego co chcesz uruchomić.
Przełącznik od Fiesty jest sprawny - podejrzewam , że jak naprawisz swój lub wstawisz oryginał to będzie się bezpiecznik przepalać .
Ja bym zajrzał do sterownika czasowego - możliwe , że on jes walnięty a twój poprzednik poszedł po najmniejszej linii oporu - :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mar-ian

Post autor: mar-ian »

To znaczy nie wiem czy poprzedni właściciel coś tam kombinował,chyba po prostu zostawił to jak jest.Esiego sprowadziłem sobie z Niemiec(troche się tym zajmuje).Ten przełącznik od Fiesty jest OK bo w niej działa.Więc chyba pozostaje ten przekaźnik.To w jaki sposób najłatwiej go sprawdzić i ewntualnie gdzie taki dostane(szukać na szrotach?)


Pytanie jak się korzysta z opcji cytuj?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mar-ian pisze:Esiego sprowadziłem sobie z Niemiec(troche się tym zajmuje)
A jaką masz pewność , że nie był podszykowany ? - przecież nie kupowałeś go od właściciela.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a może w drugą strone - ktoś założył przełącznik z regulacją czasu przerywacza, a Twoj esi wcale tego nie ma lub założył zwykły przekaźnik bez regulacji - bo po prostu tylko taki miał.

jeżeli masz dostęp do przełącznika od fiesty to napewno masz i dostęp do przekaźnika od tej fiesty. powinny być takie same. zamien i sprawdz czy przypadkiem nie "ruszy" regulacja.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mar-ian pisze:Pytanie jak się korzysta z opcji cytuj?
sa dwie opcje, albo zaznaczasz u kogos kawalek tekstu ktory chcesz cytowac i wciskasz nad jego postem po prawej stronie taka chmurke z " i wtedy na samym dole strony,tam gdzie mozesz pisac odpowiedz pojawi Ci sie odpowiedni cytat,albo mozesz tez cytowac caly czyjs post wciskajac po porostu przycisk " cytuj.

Co do auta,to wg mnie jakis pseudo elektryk niemiecki cos napsol w aucie ;) I ma pewnie jamszol racje,ze jak naprawisz przelacznik,to pewnie bedzie tak samo jak w fiescie. A co do tego ze jest zalozony przelacznik z regulacja,albo przekaznik z regulacja, a przelacznik nie, to raczej bym sie nie martwil,przekaznik ma 1 wiecej nozke wlasnie slozaca do regulacji czasu pracy wycieraczek,wiec jakby przelacznik mial taka regulacje,a przekaznik nie,to by po prostu sygnal nie mial do czego dosc.

Sproboj dokladnie przyjrzec sie kablom idacym od przelacznika zespolonego do skrzynki bezpiecznikow, popatrz czy nie jest tam nic nakombinowane. Jaka kolwiek tasma izolacyjna powinna budzic Twoje podejrzenie, nawet taka od alarmu ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ