Problemy ze spalaniem i obrotami! HELP! Essi 1.4l
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Co ?
Jak tam będziesz to możesz mu powiedzieć , żeby zapisał się do szkoły i wykrztałcił na mechanika samochodowego bo narazie jest - nie skończę zdania.
Olej we filtrze - niezależnie od samochodu - to zapchana odma.
Pisałem o tym już na forum.
Poza tym co Ci napisał cidzej - zapchany filtr powietrza to -
1. Większe - dużo większe zużycie paliwa
2. Brak mocy
3. Niespalone paliwo zasra cały układ wydechowy aż do wylewania się z ostatniego tłumika
Brak odpowiedniej ilości powietrza powoduje słabe spalanie.
To tak jakbyś podpalił w puszce benzyne a gdy się rozpali to przykryj szczelnie puszkę wieczkiem - ? - zgaśnie - no nie ?
Nie będę tłumaczył tego zjawiska bo każdy to wie - ?
Przeczyść odme benzyną ekstrakcyjną - znajdź mój post opisujący dokładnie co pisałem o odmie .
ten kto Ci to powiedział to jakiś psełdomechanik - brakorób i ciećwież.Armageddon pisze:powiedzieli to ze to normalne bo tam jest otpowietrzenie i nawet nowe pol roczne auta maja tam zapackane olejem
Jak tam będziesz to możesz mu powiedzieć , żeby zapisał się do szkoły i wykrztałcił na mechanika samochodowego bo narazie jest - nie skończę zdania.
Olej we filtrze - niezależnie od samochodu - to zapchana odma.
Pisałem o tym już na forum.
Poza tym co Ci napisał cidzej - zapchany filtr powietrza to -
1. Większe - dużo większe zużycie paliwa
2. Brak mocy
3. Niespalone paliwo zasra cały układ wydechowy aż do wylewania się z ostatniego tłumika
Brak odpowiedniej ilości powietrza powoduje słabe spalanie.
To tak jakbyś podpalił w puszce benzyne a gdy się rozpali to przykryj szczelnie puszkę wieczkiem - ? - zgaśnie - no nie ?
Nie będę tłumaczył tego zjawiska bo każdy to wie - ?
Przeczyść odme benzyną ekstrakcyjną - znajdź mój post opisujący dokładnie co pisałem o odmie .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mam do was takie pytanko podlaczylem ten krokowiec... tzn te blaszki i z jednej strony dalem + a z drugiej -
mniej wiecej wygladalo to tak:
------blaszki------
(+)...................nóżka diody(-)
|.......................|
|.......................|
|___bateria____|
(kropeczki dalem pomiedzy kreskami pionowymi bo forum sie rozlazilo....)
i gdy naciskalem blaszke od strony nozki diody to sie wylaczala, ale jak naciskalem blaszke od strony podlaczonego + to ona tylko przygasala.... Troszke mnie to niepokoi czy to tak ma byc?:-(
Jamszoł wpisałem "czyszczenie odmy" "odma" "zapchana odma" i nie umie znalezc Twojego temaciku na temat czyszczenia odmy:-( Moze wiesz gdzie on jest?? W jakim dziale??
mniej wiecej wygladalo to tak:
------blaszki------
(+)...................nóżka diody(-)
|.......................|
|.......................|
|___bateria____|
(kropeczki dalem pomiedzy kreskami pionowymi bo forum sie rozlazilo....)
i gdy naciskalem blaszke od strony nozki diody to sie wylaczala, ale jak naciskalem blaszke od strony podlaczonego + to ona tylko przygasala.... Troszke mnie to niepokoi czy to tak ma byc?:-(
Jamszoł wpisałem "czyszczenie odmy" "odma" "zapchana odma" i nie umie znalezc Twojego temaciku na temat czyszczenia odmy:-( Moze wiesz gdzie on jest?? W jakim dziale??
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
Ja znalazłem pare temacików o czyszczeniu odmy
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=odma
Ja znalazłem pare temacików o czyszczeniu odmy

Mikrus napisz jaka fraze tam napisales bo to mi nic nie da bo Twoje rezultaty wyszukiwania sa zapisywane w bazie MySQL badz w ciasteczkach i kasuja sie zaraz po tym jak Ty wyjdziesz z tej stronki... Wiec jak kliklem na ten link to kupa... Wyswietlila mi sie tylko stronka szukania nic wiecej...
P.S. Dzieki widze ze zrobiles Edita:-)
P.P.S. Co z tym moim krokowcem ma to tak dzialac?? (Opisane wyzej...)
P.S. Dzieki widze ze zrobiles Edita:-)
P.P.S. Co z tym moim krokowcem ma to tak dzialac?? (Opisane wyzej...)
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Armageddon, jak zrobisz dokładnie tak jak w temacie o czyszczeniu krokowca napisane to powinien działać.złóż go wreszcie do kupy, przeczyść odme, sprawdź czujnik temperatury powietrza i TPS, wydłub kata i wtedy napisz co jeszcze dolega - robi się tu prawdziwa epopeja o twoim escorciku a trudno ci coś pomóc jak skaczesz z jednego tematu na drugi i nic do końca nie zrobisz 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
No wiec poskladalem tego krokowca:-) Zaizolowalem kabelki od TPSa i zamontowalem wszystko do samochodziku:-) Dziala naszczescie:-) Silniczek nadal ma rowne prace taka jak mial wiec nie zepsulem krokowca:-P (okolo 1000, 1100 na wolnych obrotach, 1500 przy ssaniu) Ale co do TPSa to nie jestem pewien czy mu sie cos nie potentegowalo, przez to ze mial zwarcie zanim zaizolowalem kabelki... Da sie go jakos pomiezyc? Czy jest dobry?? Bo nowy kosztuje okolo 250 zl, a szkoda kupowac cos co jest dobre i wywalac niepotrzebnie kase:-( Jak wlaczylem samochodzik to zaczol masakrycznie pluc czarnym czyms w postaci plynnej i smieeeerdzialo paliwem ze szok! Zaraz mam trase do Rybnika wiec zobaczymy czy po 20 km (tam i spowrotem) wszystko sie ustatkuje. Aha sprawdzalem czy pluje paliwem przy otwartej pokrywie filtra, dawalem mu gazu, a on ladnie chodzil, nie plul paliwem w gore... Ale jak mam sprawdzic czujnik temp powietrza? Gdzie on jest? Wogole to ten kabelek czerwony (domyslam sie od podcisnienia) nie zostal podlaczony bo nie umie nigdzie dostac tej gumki co laczy kabelek z silnikiem... A na szrotach bylem to tez nie mieli:-( Co do odmy to wezy, byl pusciutki, a tam gdzie ten (grubszy) wezyk byl podlaczony do pokrywy zaworow to ladnie dmucha powietrzem wiec odma chyba nie bedzie zapchana? No ale zastanawia mnie jeszcze jeden wezyk taki cienszy ktory tez idzie do puszki od filtra... Moze tamtedy pluje olejem??
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no i znowu wszystko naraz
ale o.k.
TPS powinien mieć następujące oporności:
między stykami "26" i "46" - 3000 do 5500 Omów
między stykami "47" i "46" - 900 do 1700 Omów
między stykami "26" i "47" - 3500 do 5500 Omów
czujnik temperatury zasysanego powietrza jest w przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika a dokładnie to nie wiem jak ci to opisać bo u mnie jest inny silnik
parametry do pomiary :
rezystencja (oporność
) przy temperaturze 0 °C - 89-102kΩ
rezystencja przy temperaturze 20 °C - 35-40kΩ
rezystencja przy temperaturze 40 °C - 15-18kΩ
rezystencja przy temperaturze 60 °C - 7-8,5kΩ
rezystencja przy temperaturze 100 °C - 2-2,5kΩ

ale o.k.
TPS powinien mieć następujące oporności:
między stykami "26" i "46" - 3000 do 5500 Omów
między stykami "47" i "46" - 900 do 1700 Omów
między stykami "26" i "47" - 3500 do 5500 Omów
czujnik temperatury zasysanego powietrza jest w przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika a dokładnie to nie wiem jak ci to opisać bo u mnie jest inny silnik

parametry do pomiary :
rezystencja (oporność

rezystencja przy temperaturze 20 °C - 35-40kΩ
rezystencja przy temperaturze 40 °C - 15-18kΩ
rezystencja przy temperaturze 60 °C - 7-8,5kΩ
rezystencja przy temperaturze 100 °C - 2-2,5kΩ
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ten czerwony wezyk jest od ukladu podcisnieniowego, ktory odpowiada za szybsze nagrzewanie sie silnika gdy jest zimny ale juz to gdzies opisywalem musisz poszukac, mi ta koncowka tez sie posypala wiec zlaczylem to na koszulce termozgrzewalnej. Jesli Ci sie nie uda tego zlaczyc to sie nie przejmuj bo w starych essich i tak ten mechanizm raczej nie dziala a ten otworek w kolektorze dolotowym musisz zasklepic bo tam bedzie lapal lewy luft, narciarz 

- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dokładnie !! ten czerwony weżyk olej, zatkaj tylko kolektor żeby nie ssał tamtędy powietrza - jak to zrobisz to będziesz miał na luzie 800RPM zamiast 1000RPM i spalanie ci spadniePatryk pisze:musisz zasklepic bo tam bedzie lapal lewy luft, narciarz

nie wiem czy przypadkiem wężyki od spryskiwaczy szyb nie będą pasować
