2,0 Zetec-e 130 PS w Esim

Moderator: Moderatorzy

AdamGr

2,0 Zetec-e 130 PS w Esim

Post autor: AdamGr »

Witam

Jak w temacie. Mam zamiar zaadoptować 2,0 Zetec-e z Mondeo 2000 r do mojego Escorta '93 - prerabiał już ktoś coś takiego?
Dokładniej czy da się przenieść alternaror z tyłu silnika na przód jak w esim, czy będę musiał kombinować z zawieszeniem bocznymna podłużnicy.
Czy gniazdo na wałek pośredni w 2,0 jest takie samo jak np przt 1,6 16V?

Z góry dzięki
Patryk

Post autor: Patryk »

Hmm no powiem tak, chyba nikt sie jeszcze nie tykal takiego tematu, a przynajmniej nie bylo z tego co pamietam mowy o przekladaniu silnika z innego modelu. Ja bym Ci proponowal zamiast z mondeo dorwac 2litrowke z Essiego i wtedy bedziesz mial o wiele lepiej wrzucic ja do swojego autka. Na bank bedzie Ci wtedy duzo rzeczy pasowac. Powinna skrzynia pasowac bez problemu tylko bedziesz mial inne przelozenia niz w orginalnej 2litrowce mozesz nie osiagac np takich duzych predkosci. Wszystkie poduszki powinny byc zamontowane w tych samych miejscach, tak wiec nie bedziesz musial kombinowac z przerabianiem mocowania silnika (albo tylko troche). Na bank zmiesci Ci sie silnik pod maske czego nie bylbym pewien przy tym silniku z mondeo. Ogolnie proponuje jak juz tak bardzo chcesz sie w to bawic wrzucaj silnik 2.0 ale z Essiego :cool:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

swego czasu wrzucałem na forum linka do aukcji essiego mk4 z silnikiem 2.0 130PS mondka z 2001 roku - więc dla chcącego jak widać nic trudnego :D
Patryk

Post autor: Patryk »

Pewno na upartego mozna wrzucic silnik nawet z jakiegos porszaka tylko po co :cool:
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

U mnie w Elblagu jezdzi Esi z silnikiem Fokusa z 2000 czy cos kolo tego, wiec z mondka powinno sie dac :P Jezdzi nim chlopak siostry mojego kumpla wiec moze uda mi sie fotki zrobic to kiedys umieszcze na forum :P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a może 7.7L Hemi ?? :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

z tym silnikiem z fokusa to może być zetec, więc z przeróbką nie wielki problem ale temat 2.0 z mondka już też na forum obgadano i konkluzja była taka że za dużo przeróbek. Tą samą moc da ci 1,8 z Essa. I łatwiej zrobić swap z RS-a. Oczywiście wszystko można zrobić tyle że my raczej obgadywaliśmy opcję łatwej podmiany ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Witajcie.

Sprawa wygląda następująco.
Silnika 1,8 nie posiadam, 2,0 z RS' też nie natomiast mam mondziaka z silnikiem 2,0 na stanie w firmie do sprzedaży na części więc wpadło mi do łepetynki coby sobie trochę polepszyć - więc czemu nie.
Po niedzielnej (jako dzień tygodnia) walce stwierdzam iż na szybko się nie da, zbyt dużo przeróbek.
No chyba że z całymi sankami i McPersonami ale podejście to dopiero w następną niedzielę.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

AdamGr pisze:No chyba że z całymi sankami i McPersonami
sprawdź rozstaw śrób - czy będą pasowały - jeśli chodzi o sanki a Mc Pearsony też można z gróbsza pomierzyć.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ