Mokre świece
Moderator: Moderatorzy
Mokre świece
Witam! Jestem nowym właścicielem granatowej strzały XR3i i mam z nim mały problem. Auto dostaje za dużo paliwa (mokre świece) przez co się muli i szarpie. Czy możliwe jest żeby się skończyły wszyskie świece na raz? jeśli ktoś może coś powiedzeć w tej sprawie to będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dokładnie możliwe też , że nie do końca wyłancza się ssanie.
Apropo - kiedy sprawdzałeś te świece na zimnym czy gorącym silniku ?
Może inaczej sprawdzałeś świece po przejechaniu kilkunastu minimum kilometrów ?
Bo na zimnym - świeżo odpalonym silniku nie ma co sprawdzać , bo zawsze będą mokre.
Przyczyną może też być źle wskazujący czujnik położenia przepustnicy ; czujnik położenia wału.
Zapłon przez to może być lekko opuźniony i silnik nie przepala wszystkiego.
Apropo - kiedy sprawdzałeś te świece na zimnym czy gorącym silniku ?
Może inaczej sprawdzałeś świece po przejechaniu kilkunastu minimum kilometrów ?
Bo na zimnym - świeżo odpalonym silniku nie ma co sprawdzać , bo zawsze będą mokre.
Przyczyną może też być źle wskazujący czujnik położenia przepustnicy ; czujnik położenia wału.
Zapłon przez to może być lekko opuźniony i silnik nie przepala wszystkiego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
No tak, faktem jest że świece wykręciłem z silnika, który nie zdążył się jeszcze zagrzać. Ale i tak chyba dostaje za dużo paliwa bo przy aucie czuć woń benzyny i jak na mój gust to chyba trochę mocno dymi. Niektórzy twierdzą że to tylko para bo kolor jest biały, ale ja tam się nie znam i nie wiem czy jechać od razu na warsztat, czy na kompa, czy samemu coś grzebać?
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
hehe, para, dobre
przecież on na wode nie jezdzi 
biały dym oznacza neiprawidłowy skłąd mieszanki w stosunku do zapłonu lub jak kto woli na odwrót za słaby zapłon do składu mieszanki
efekt ten sam = waha się leje, przyspieszenia nie ma, silnik zalewa. Spalanie jak i spaliny znacznie powyżej normy.
lepiej to oddać do jakiegoś speca od wtrysku (ale autentycznego speca, a nei samozwańczego znachora)


biały dym oznacza neiprawidłowy skłąd mieszanki w stosunku do zapłonu lub jak kto woli na odwrót za słaby zapłon do składu mieszanki

lepiej to oddać do jakiegoś speca od wtrysku (ale autentycznego speca, a nei samozwańczego znachora)
- WieSiu
- Posty: 23544
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
cidzej, no nie mow,ze nie moze para wychodzic z tlumika !!! nie widziales w zimie aut benzynowych,a zwlaszcza na gaz? Chyba nie powiesz,ze wszytkie te auta maja cos uszkodzone, przeciez co 2 auto wtedy tak dymi. W ukladzie wydechowym silnikow benzynowych dydziela sie woda.... Wiec efekt bialego dymu,zwlaszcza na zimnym silniku i w taka pogode jest realny.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ludzie, ale my tu nie rozmawiamy o spalaniu gazu ani ropy tylko benzyny.
po drugie - D1_Krzyś, wyraźnie mówi, że mu szarpie, muli, dymi na biało i zalewa świece. mój też dymił na biało jak cholera chociaż w życiu nie miałem instalacji gazowej i to była wina nieprawidłowej mieszanki/zapłonu.
D1_Krzyś,równie dobrze może mieć zaje...any filtr powietrza i za mało powietrza jest w mieszance, przez co jest słaby zapłon, dymi, zalewa świece i śmierdzi wahą
po drugie - D1_Krzyś, wyraźnie mówi, że mu szarpie, muli, dymi na biało i zalewa świece. mój też dymił na biało jak cholera chociaż w życiu nie miałem instalacji gazowej i to była wina nieprawidłowej mieszanki/zapłonu.
D1_Krzyś,równie dobrze może mieć zaje...any filtr powietrza i za mało powietrza jest w mieszance, przez co jest słaby zapłon, dymi, zalewa świece i śmierdzi wahą

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Za prawidłowe spalanie odpowiedzialny jest prawidłowy zapłon.
Więc : czujnik położenia wału , czujnik położenia przepustnicy , kąt wyprzedzenia zapłonu .
A i same świece.
Hm ? jeśli silnik 1,8 to 16 zaworowy a jeśli tak to przerwa na świecach powinna wynosić nie 1mm ale 1,3mm dodatkowo - kable wysokiego napięcia też mogą mieć już dość.
Po 50000 km kable tracą do 50 % na wartości więc mogą nie przepuszczać na świece napięcia takiego żeby iskra była pożądna a wtedy też nie będzie dobrze palił.
Tu może być wiele przyczyn D1_Krzyś, zacznij od sprawdzania tam gdzie nie będziesz musiał wydawać kasy.
Więc : czujnik położenia wału , czujnik położenia przepustnicy , kąt wyprzedzenia zapłonu .
A i same świece.
Hm ? jeśli silnik 1,8 to 16 zaworowy a jeśli tak to przerwa na świecach powinna wynosić nie 1mm ale 1,3mm dodatkowo - kable wysokiego napięcia też mogą mieć już dość.
Po 50000 km kable tracą do 50 % na wartości więc mogą nie przepuszczać na świece napięcia takiego żeby iskra była pożądna a wtedy też nie będzie dobrze palił.
Tu może być wiele przyczyn D1_Krzyś, zacznij od sprawdzania tam gdzie nie będziesz musiał wydawać kasy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Dzięki chłopaki, będę próbował ale w tej hwili mam pewną blokadę czasowo-finansową, tak więc może przyszły weekend. Filtr powietrza napewno odpada bo jest nowy. No i jeszcze jedno, te świece są troche opalone. Wyczyściłem je narazie i na postoju jest niby OK. Nie mogę go narazie w trasie przetestować bo tablic jeszcze nie mam ale wszysko jest na dobrej drodze.
Narazie,
pozdrawiam
Narazie,
pozdrawiam