ładowanie alternatora
Moderator: Moderatorzy
ładowanie alternatora
ile powinien ładować alternator przy włączanych światłach
a ile bez świateł
umnie jest bez swiateł 14v a zświatłami 13,6v
a ile bez świateł
umnie jest bez swiateł 14v a zświatłami 13,6v
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
dlatego sprawdz po jezdzie jakie masz napiecie, ale przy wlaczonych swiatlach (i wylaczonej calej reszcie) nie moze spadac ponizej 13,9V, bo nawet producenci akumulatorow nie uznaja gwarancji jak jest mniej. A z pewnoscia nie masz nic uszkodzonego,pewnie tylko trzeba wymienic przewod + od alternatora do rozrusznika,bo on czesto nie potrafi psuc ladowanie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tak apropo ładowania... to mam problem... ładownie jest u mnie na poziomie 12,6V bez odbiorników
Alternator wymienilem na niby dobry... Poprzednio problemem braku ładowania był jeden przewód. Idzie on od od alternatora do czegoś dziwnego
Wygląda jak rozrusznik
Przewod sie zerwal i ladowanie bylo na poziomie 12V bez odbiornikow. Jakos przymocowalem tam ten kabel i troche ladowanie sie polepszylo ale nadal nie jest dobrze caly czas rozladowuje akumulator... Czy wina moze lezec w tym feralnym przewodzie? jak go poprawnie zamontowac, zeby dobrze przewodzil prad i ladowanie bylo normalne, bo nie mam koncepcji juz
z góry dziękuję za odpowiedzi 





jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
najelpiej kupic oryginalny nieuszkodzony przewod ze szrotu, a jeszcze lepiej dwa takie
Wtedy bedzie dzialac idealnie

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a przy montażu kabelka poczyścić te oczka na końcach i styki gdzie przylegają na alternatorze i rozruszniku, dobrze przykręcić (uwaga, żeby nie za mocno bo można śrubę na alternatorze ukręcićWieSiu pisze:najelpiej kupic oryginalny nieuszkodzony przewod ze szrotu, a jeszcze lepiej dwa takieWtedy bedzie dzialac idealnie

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
przed chwilą zrobiłem eksperyment... pojeździłem troche samochodem i przy włączonym silniku odłączyłem mase akumulatora... mimo mojego zdziwienia samochód dalej pracował
I w tym momencie nie wiem co o tym wszystkim myśleć, bo skoro chodzi bez akumulatora to oznacza, że jest dobrze... Przy odpiętej masie właczałem wszystkie odbiorniki po kolei a samochód nadal chodził. Może doradzicie mi co może być przyczyną braku tego nieszczęsnego ładowania na akumulatorze, bo ja już sam nie wiem?

jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mógł to być ten kabel o którym pisałeś wcześniej. a sprawdziłeś teraz jakie jest ładowanie jak miałeś odpięty akumulator przy pracującym silniku? Moim zdaniem wszystkie układy są ok tylko gdzieś brakowało styku
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
nie no jeszcze wczoraj jak wracałem ze spotu kontrolka ładowania była dostrzegalna. Dzisiaj troche pojeździłem bez świateł (bo można
) i samochód chodził... Mam 2 akumulatory i na obydwu dzieje się to samo. Jeszcze wieczorem wyjde sprawdzić czy się ta kontrolka od ładowania tli, bo w dzień jej nie widać...

jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Poziom elektrolitu jest dobry. Kabel masowy do akumulatora też. Ale jakby nie było pojeździłem troche wieczorem i aku padł. Kontrolka się tliła. czyli prawdopodobnie może to być wina tego kabelka co idzie do rozrusznika. Czy moze jeszcze cos sprawdzic?
jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
może ci jeszcze padać regulator napięcia... raz podaje a raz nie... Sprawdź ładowanie na samym alternatorze to bedziesz wiedział czy problem tkwi w alternatorze czy też prąd "gubi się" po drodze do aku.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"