1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak chcesz porównać to zespotuj się ze mną i tak jesteś codziennie w Kaliszu.
A ja mam akurat też ten sam rocznik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Adriano

Post autor: Adriano »

no trzebaby kiedyś spota zrobić, a focusa też w Kaliszu oglądałem, wuja kupił ciotce, tylko jeszcze nie zarejestrowany, teraz pół rodziny już fordami jeździ.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nowe focusy mają silniki 1,6 duratec ze zmiennymi fazami rozrządu o mocach 100 i 115 KM, w nowym Mondku III ten sam silnik ma już 110 i 125 KM. (przypuszczam że system zmiennych faz rozrządu mają tylko te mocniejsze 115 i 125KM))
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Adriano

Post autor: Adriano »

a ten focus miał napisane zetec i coś tam jeszcze
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ale to był focus MkI, nie?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Adriano

Post autor: Adriano »

no MKI, ale ten już po faceliftingu :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

w fokusach jedynkach były zetec`i to fakt. ale "zetec" to cała rodzina silników i nie wiem jakie są różnice w tych z essich i z focusów :???:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23544
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a te starsze DOCH to chyba sa silniki Zeta, bo tak nazywano wczesniej zeteci
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu, właśnie tak jak piszesz poprzedniki to Zeta
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no tak, ale zmiana nazwy zeta na zetec to była tylko zmiana nazwy bez zmian w silniku. ja jestem ciekaw różnic technicznych między zetec`ami z fokusa i z escorta ;) I nie chodzi mi tu o zmiany osprzętu ale czy robiono coś z głowicą i kadłubem...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Vieczur

Post autor: Vieczur »

do konca racji nie macie.... poniewaz silniki 1.6 16V produkowane przed koncem roku 94 (zwane ZETA) mialy pasek rozrzadu do wymiany co 90.000 km ;) ZETECi natomiast produkowane od konca 94 roku maja juz pasek do wymiany co 120.000 km ;) czyli oprocz samej nazwy leza gdzies jeszcze roznice ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli jest tak jak mówisz to może różnica jeśli chodzi o rozrząd jest w rolkach i napinaczu ?
Nie wiem jak to wygląda w starszych wersjach - u mnie i rolki i napinacz są wklęsłe tak , że nie potrzebne są kołnierze do przytrzymywania maska w odpowiednim położeniu .
Kto ma silnik sprzed 94 roku i zmieniał pasek niech się wypowie .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Moze najlepiej wyslac maila z takim pytaniem do producenta??? :P
Vieczur

Post autor: Vieczur »

co do tej informacji jesli chodzi o roznice w terminach wymian rozrzadu u modeli sprzed 94 i od koncowki 94 to jestem naprawde w stanie raczke sobie uciac... dlatego ze moj sasiad (mechanik pracujacy w niemczech) specjalnie na moja prosbe dowiedzial sie tej informacji u fachowcow od forda wlasnie w niemczech ;) w polsce natomiast podaja przy zetecach tez niby 90.000 km.. ale wiecie co... pogadalem sobie kiedys szczerze z gosciem pracujacym w salonie forda.. i powiedzial... ze niestety... ale w polsce skracaja specjalnie terminy wymian... wiec potajemnie ten kto siedzi w tym tajemniczym temacie niech korzysta z info od naszych zachodnich sasiadow ;)

no ok ale juz nie odbiegajmy kosmicznie od tematu... ;)
ODPOWIEDZ