Tester sondy lambda

Moderator: Moderatorzy

Caros

Tester sondy lambda

Post autor: Caros »

Witam po dłuższej przerwie.
Szczególnie kieruję to pytanie do Wiesia. Co sądzicie o testerze do sondy lambda na procesorze LM3914 a sprzedawanym na Allegro? Wcześniej chciałem go zrobić sam, ale po skalkulowaniu cen za części i robociznę doszedłem do wniosku, że warto by było jego po prostu kupić. Może znacie ciekawe linki do gadżetów ułatwiających i umilających codzienne używanie naszych Esinek
A oto link
http://www.allegro.pl/item165285368_pro ... nosci.html
Chciałbym ten tester zamontować do Escorta z silnikiem 1,6 EFI z gazem II generacja
Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 23:12 przez Caros, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

To ja dołączę się do tematu i też mam pytanko (pewnie też do WieSia), co ma wspólnego sonda lambda z instalacją LPG I generacji?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

darcun4, mi się wydaje że nic dopiero ma wspólne w II generacji ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Caros

Post autor: Caros »

Sama sonda nie ma nic wpólnego bezpośrednjo z LPG. Jest to czujnik zawartości tlenu w spalinach. Czujnik ten pokazuje nam czy spalamy mieszankę ubogą czy bogatą. A zatem pozwala komputerowi ustawiać zapłon jak i czas otwarcia wtrysków w taki sposób żeby spalanie było w miare ekonomiczne i co zatym idzie w miarę nie szkodliwe dla otoczenia.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Caros, to co napisałeś wyżej, to ja to wiem, ale ma to zastosowanie do etyliny a raczej na pewno nie do LPG I czy nawet II generacji.
Generalnie, to interesuje mnie po co mi taki tester,jeżeli 99% jazdy to jazda na LPG.
" Jest to ważne w przypadku silników
zasilanych kapryśnymi instalacjami gazowymi z mikserem, pierwszej i drugiej generacji."
Tego stwierdzenia, to już kompletnie nie kumam.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

darcun4 pisze:to interesuje mnie po co mi taki tester,jeżeli 99% jazdy to jazda na LPG
a bedzie Ci za latarke służył :P
Caros

Post autor: Caros »

darkun4 jeżeli masz instalkę I generacji bez kompa i do tego jeszcze bez sondy to na pewno nic ci taki tester nie da. Ja mam II generacji z kompem. Jak wiesz sonda sprawdza zawartość tlenu i wysyła sygnał do komputera i o ten sygnał chodzi. Tylko, że ten sygnał jest widoczny tylko dla kompa samochodu. A ja chciałbym wiedzieć, co się dzieje w danym momencie i widzieć jaki ten sgnał jest. I obojętne czy samochód jedzie na benzynie czy na gazie to sonda wysyła sygnał. I wrazie czego można za wczasu wyregulować. Bo wiadomo jak będzie za uboga mieszanka na pewno nie będzie to służyło silnikowi. A w całym poście chodzi głównie czy ten konkretny tester jest przydatny. Bo wiadomo kto pyta ten nie błądzi.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

carlos, jak masz II gen to sygnał idzie najpierw przez komp gazowy a dalej to już w zależności od ustawień kompa (emulacja sondy lambda) na ECU idzie albo sygnał z sondy nie zmieniony, albo sygnał zwarcia sondy do masy, albo brak sygnału. ogólnie mówiąc sygnał z lambdy jest potrzebny w czasie pracy na LPG komputerowi instalacji gazowej do właściwego sterowania silnikiem krokowym instalacji.
********************************************************************************************
i jeszcze jedno ; jeśli na reduktorze będziesz miał ustawioną mocno za bogatą mieszankę lub za ubogą to każdy tester sondy wykaże ci że sonda nie działa bo wykazuje np. napięcie stałe 0.03V albo 0,9V gdy tak naprawdę sonda jest dobra tylko mieszanka jest za uboga lub za bogata. oczywiście długia praca sondy w takich warunkach prowadzi do jej przedwczesnej śmierci...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Yagr, ale to ujołeś bardzo fachowo ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ARIEL pisze:Yagr, ale to ujołeś bardzo fachowo ;)
staram się ... ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jezeli mogę to ... kto to "cudo" nazwał testerem sondy lambda ?? jaki związek ma to gówno z testowaniem sondy lambda ?? to nei jest żaden tester sondy lambda, co najwyżej jakiś miernik napięcia podawanego przez sondę lambda, w żaden sposób nie testujący sondy pod kątem jej sprawności ...

poza tym takie wskaźniki są fajne, wręcz wydawałoby się że co najmniej przydatne jeżeli nie niezbędne tylko, że jak napakujemy fure takimi gadżetami to zacznie ona przypominać choinkę a nie samochód.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, nie jest to aż takie bez sensu bo jest pomocne np przy regulacji parownika ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, moge się założyć, że zrobisz to samo zwykłym multimetrem, za 38 zł, a oprócz tego tysiące innych rzeczy pomierzysz takim multimetrem, a tym wynalazkiem już nie.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, racja ale są ludzie dla których wskazania multimetra to czarna magia a tu wiedzą że mają się palić zielone diody - dobrze, jak palą czerwone - źle! :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ