pilne bo niewiem co sie dzieje i nikt niewie

Moderator: Moderatorzy

tomasz20

pilne bo niewiem co sie dzieje i nikt niewie

Post autor: tomasz20 »

Wita. Moze wy w przeszłości mieliście takie problemy kture opisze poniżej bo nikt niejest w stanie mi pomóc.

Objawy choroby mojego forda są proste wygłada na to jakby akumulatro był wyładowany, ale akumulatro był ładowany przez ilka godzin u mechanika, i jak mus ie chce to nromlanie odpala. Jak już odpali podczas jazdy wystepuja szarpniecia i załacza sie kontrolka ABS, i momentalnie samochod szarpnie i gasnie i już mu nic niepomoze trzeba cholowac:( U elektryka byłem stwioerdzilże to alternator nieładuje akumulatroa , mechnik jednak stwierdził ze to nie wina alternatora lecz czegoś inego bo nieodpala a akumulatro naladowany. Takze panowie mieszkam w malej miescinie mechnikow u nas mało i każdy cwaniakuje i zgania wine na drugiego. Co to może byc?? Pomóżcie
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

tomasz20, witam popierwsze nie ten dział :evil:
a co do twojej przyczyny to ja stawiam na skrzynke bezpieczników wilgoć albo coś takiego bo podobne cuda się dzieją ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

ja generalnie doradziłbym zrobienie reseta kompa a jeżeli to nie pomoże to sprawdzenie błędów... Niestety ja w swoim nigdy tego nie robiłem ale na forum jest to dokładnie opisane. Zacznij od tego może się chociaż czegoś dowiesz...
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tomasz20, przyczyn może być wiele... proponuję sprawdzić po kolei
1. ten akumulator - może go szlag trafia? pożycz inny od znajomego i sprawdź czy defekt się powtarza. ( możesz swój też pomierzyć, ja od tego bym zaczął ;) )
2. alternator - sprawdź na alternatorze jaki daje prąd ładowania
3. kabelki i punkty masowe - posprawdzaj łączenia, wtyczki itp, pomocny jest preparat kontaktowy do styków. sprawdź też kabel łączący alternator z rozrusznikiem
4. jeśli powyższe elementy są ok to przechodzisz do czujników, tablicy bezpieczników i ECU.
i trzymaj się odpowiednich działów na forum!!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
tomasz20

Post autor: tomasz20 »

Wielkie sory ze pomyliłem działy:(

Akumulatro zmienialem wkładalem inny na 100% sprawny. Elektryk stwirdził ze alternator nie ładuje akumulatroa tak wiec napewno on jest do roboty (lecz naładowny nowy akumulatro i furka powinna śmigać a tak niejest) teraz bylem zeby go odpalic odpalilem zrobilem z 6 metrów szarpło i zgasł.) białe szaleństwo - czyli jak wymiana bezpiecznikow???
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Yagr dobrze gada. Pierwsze to sprawdzenie akumulatora, potem ładowania alternatora, połączeń kabli... Na końcu elektronika... O dziwo ja miałem tak że wszystko z ładowaniem było ok. A jak zgasiłem samochód to po chwili nie dało się go odpalić... Powód. Elektronika... Częsta przypadłość Escortów
tomasz20

Post autor: tomasz20 »

Acha no i dodatkowy objaw choroby to centralne zamki po wejsciu do samochodu załączaja sie i zamykaja drzwi. Co wcześniej sie niedziało.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

panowie na pewno jest wilgoć skrzynki tomasz20, zobacz czy w niej wody niemasz robi się tam zwarcie i elektryka szaleje :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja sprawdził bym puszkę bezpiecznikową oraz co jest bardzo prawdopodobne immobilizer - on może wyłanczać wszystko.
Co do akumulatora to jeśli weźmiemy inny na 100 % naładowany - to nawet przy braku ładowania przez jakiś czas wóz powinien chodzić.
Poszukaj na forum postu o immobilizerze - może to być pierdoła np. źle wkładany kluczyk do stacyjki - jest na ten temat opis i skan z instrukcij.
Ja osobiście zaczoł bym od immobilizera.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jeżeli alternator nie ładuje to można to stosunkowo łatwo sprawdzić - odpal auto, załącz wszystkie odbiorniki prądu (światła, ogrzewanie szyby i co tam mam) i zdjemij kleme - z akumulatora. Jeśli samochód zgaśnie tzn, że rzeczywiscie alternator nie laduje, ale jesli samochod chodzi bez problemu to napewno alternator chodzi !

szarpać i gasną po chwili to ci moze bo pompa paliwa przestaje podawac paliwo lub cisnienie jest za małe. spprawdź pompę paliwa - przede wszystkim czy po odpaleniu caly czas pracuje, czy sie nie wylacza. po drugie to kiedy ostatnio filtr paliwa wymieniales.
tomasz20

Post autor: tomasz20 »

filtr paliwa wymieniałem jakis miesiac temu:(jak zaczyna szarpać towłącza sie kontrolka ABS.
ODPOWIEDZ