Wymiana tylko czego??????

Moderator: Moderatorzy

CamiL

Wymiana tylko czego??????

Post autor: CamiL »

Witam i pozdrawiam wszystkich!!! mam pytanie bo podczas jazdy gdy kierownice trzymam prosto to auto samo ucieka mi na rozne strony i gdzies przy predkosci 100km/h zaczyna mi drgac kierownica i to nie slabo a i strasznie mi opony scina od wewnatrz i piszcza podczas jazdy a najbardziej podczas skretu niewiem co moze byc skutkiem tego co mam wymienic w zawieszeniu???bo zaczynam bac sie jezdzic tym samochodem :cry: a nie chce go sprzedawac z tego powodu bo wkoncu to jest ESCORT:)
Ostatnio zmieniony 31 sty 2007, 09:49 przez CamiL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak ci tnie gumy to przede wszystkim zrób geometrię a przy okazji niech ci mech sprawdzi gdzie masz luzy i co do wymiany ( bo możliwości jest kilka)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

innej metody niz Yagr powiedzial nie ma, koszt geometrii to kolo 50-60 zl :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
CamiL

Post autor: CamiL »

a to pierwsze jechac na geometrie i tam mi pokaze co mam do wymiany?? bo chcialem przed geometria wymieniac amortyzatory,galki,tuleje itp.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

rzecz polega na tym że nie wiesz co masz wymienić a ścinanie opon to typowy objaw źle ustawionej geometrii. Jeśli sam obczaisz gdzie masz luz to faktycznie lepiej najpierw wymienić a potem ustawić geo, ale z tego co mówisz to raczej potrzebujesz rady fachowca więc I- mechanik , II- wymiana zużytych części , III- geometria ( jeśli robisz to od razu)
albo I- geometria +mech, II- wymiana zużytych części , III- znowu geometria ( jeśli naprawa się odwlecze (szkoda opon) i jeśli będziesz wymieniał elementy wpływające na geometrię)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
CamiL

Post autor: CamiL »

aha to wielkie dzieki za porade zeby geometrie na koniec zostawic bo juz od dawna sie mecze z tym co to moze byc! z tego co ja wiem to ze napewno galki mam do wymiany bo na dziurach to stuka mi cos w zawieszeniu no i jeszcze cos przy ruszaniu i przy zmianie biegu mam jakies duze uderzenie ale z tym to chyba juz musze sie jakiegos mechanika doradzic bo juz sam niewiem co to moze byc!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

CamiL pisze:strasznie mi opony scina od wewnątrz i piszczą podczas jazdy
To nic innego jak zbyt duża rozbieżność kół.
Można to nawet samemu sprawdzić na kanale za pomocą kawałka drutu lub sznurka.
Zbyt duża rozbieżność powoduje też piszczenie opon - no bo jak sam piszesz drze Ci opony.
Podczas jazdy z kołami rozbieżnymi będzie Cię prowadzało po ulicy to na lewo to na prawo.
Drżenie kierownicy - też będzie spowodowane tym samym + wyważenie kół by się przydało.
Tak jak koledzy piszą - jeśli nie umiesz zrobić samemu rególacji zbieżności - a powinno być na 0 w plusie 0,2mm oraz w minusie o,1mm) to są odchyłki ale lepiej ustawić na zero ) to jedź na stację na ustawienie zbieżności.
Przypatrz się czy koła szczególnie przednie mają odważniki od wyważania kół - jeśli nie to jedź do oponiaża i je wyważ.
Podejrzewam , że inne żeczy przy zawieszeniu nie bedą do wymiany - puka najczęściej łącznik stabilizatora - szczególnie przy wolnej jeździe
- ale to co opisałeś w pierwszym poście to ewidentnie jest rozbieżność przednich kół i wszystko co z tym jest związane pasuje do Twojego opisu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jeszcze możęsz koła dać wyważyć jak masz drgania ole oczywiście pierwsze geometria
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

CamiL pisze:i jeszcze cos przy ruszaniu i przy zmianie biegu mam jakies duze uderzenie
A to ,to mogą być złochane przeguby.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albo poduchy pod silnikiem i skrzynią.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Na bank masz do wymiany wahacze. Ja to miałem już drugi raz i za każdym razem objawy są takie jak opisujesz... Drgania kierownicy podczas jazdy z prędkością 90km/h i powyżej... autko jedzie gdzie chce mimo że trzymamy kierownicę w jednej pozycji... Po wymianie wahaczy usterka ustaje... Wszystko spowodowane jest zużyciem się gumowych tulei wahaczy a nawet ich pęknięcia... Jutro umieszczę fotorelację z wymiany wahaczy i umieszczę fotki starych wahaczy i nowych już zamontowanych w samochodzie... Sprawdź na stacji diagnostycznej na szarpakach zawieszenie (wahacze)... Aha... u mnie jazda na zużytych wahaczach skończyła się wymianą przednich opon, bo luzy na wahaczach powodowały szybki zdzieranie ogumienia... Jeden wahacz kosztuj ok90zł kompletny ze sworzniem i tulejami :smile:
CamiL

Post autor: CamiL »

Dzis sie pytalem o wahacz i powiedzieli mi 133zl za jeden i w Bielsku chyba juz nigdzie taniej nie znajde:( a moze zna ktos kogos zaufanego na allegro od ktorego mozna kupic tanio wahacz?? a wymienic to chyba lepiej juz 2 niz 1? aha jak bym juz kupowal te wahacze na allegro bo tam czasmi pisze wahacze do Escorta 90-95 czy te roczniki to maja te same wahacze bo mi kiedys w sklepie powiedzieli ze od 92 to juz inne wahacze wychodzily i tez nie jestem pewnien czy kupowac na allegro czy bedzie dobry!
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

CamiL, jasne że na allegro kupisz za 85 zeta poszukaj kogoś super sprzedawca i zamawiaj ;)
http://moto.allegro.pl/item162419321_wa ... _kpl_.html
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Byłeś na szarpakach? Na szarpakach wychodzą wszystkie usterki zawieszenia
CamiL

Post autor: CamiL »

Nie nie bylem nawet niewiem gdzie takie cos jest:) a czy takie cos tez oplaca sie wymieniac czy to jest zbedne?? i czy spasuje do mojego fordzika:)

http://moto.allegro.pl/item161155895_la ... t_090.html
ODPOWIEDZ