zawieszenie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Esi jest skonstruowany tak aby mało palił - im niżej spód auta tym mniej pali.
Jest wszystko ok dopuki jeździ po zachodnich drogach i autostradach - w Polsce to niestety nieporozumienie.
Pomijam oczywiście spalanie paliwa ( więkrze) z innych powodów.
Np. do mojego pytałem się w serwisie powinny być sprężyny z dwoma czerwonymi paskami - mowa o oryginalnych sprężynach.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no niestety te tylne sprezyny to porazka w escortach. Kombi ma troche lepiej,ale i tak nie jest tak jak powinno byc, jak sie na sam tyl wlozy pelno ciezarow,to niezle tylek siedzi :)

Fotki ponizej, dodam ze tam gdzie auto jest obciazone,to jeszcze przychodzilo 3 pasazerow....
Załączniki
zapakowany
zapakowany
jeszcze przed zapakowaniem, mozna sobie porownac :D
jeszcze przed zapakowaniem, mozna sobie porownac :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Sprężyny są dłuższe o jakieś 2-3cm.. są twardsze więc lepiej zniosą upływ czasu. Kupić je można w każdym sklepie z częściami do ruskich aut takich jak Lada, tavria itd...
Załączniki
Mój Escort
Mój Escort
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

WieSiu kombiaki mają chyba inne sprężyny z tyłu niż hatchback więc od Tavrii pewnie nie podejdą. Chyba że się mylę... Jeżeli są takie same to ładuj od Tawrii. A że masz kombiaka i by pasowały to Tavria ma jeszcze dłuższy drugi rodzaj sprężyn o 1 zwój więc nadały by się idealnie
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jest zupelnie ina sprzezyna, ani troche nie przypomina swoim wygladem tej z 5 i 3D :( Zreszta na szczescie nie czesto jezdzie wkomplet osob lub zaladowanym autem, a jak jezdze,to trasa niemcy -wroclaw a na calej dlugosci jest autostrada :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Trzeba pamiętać , że w kombiaku sprężyny są osobno i amory są osobno.
Tu jest link - kiedyś wstawiałem sdjęcia sprężyn .
http://www.siec.no-ip.com/forum/viewtop ... 8740#28740
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

a ja usiebie spręzyny po podkladałem krążkami gumowymi z tasmy kopalnianej i jest wyżej ale jeszce według mnie zanisko chyba 14 stki by pomogły ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Czternastki plus wyższe opony.
Z 13 na 14 masz 1 cal czyli 2.5 cm - prawie - czyli na wysokość 1,25 cm - prawie.
A to trochę mało dlatego warto dokupić wyższe opony - opony i tak będziesz musiał dokupić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

NA WIOSNE JESZCZE PO 2 KRˇZKI WPIERDZIELE ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Ja na wiosnę do mojej białej strzały wrzucam 15 cali... jeszcze nie wiem jaki profil opon, bo mam do wyboru 195/50 albo 185/60... 185 są droższe ale za to na obwodzie więcej zyskam... I na prędkości :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

adrianolkusz pisze:185 są droższe ale za to na obwodzie więcej zyskam... I na prędkości :mrgreen:
i na sterowności.
Im szersza opona tym sterowność gorsza.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Oprócz tego 195 będzie twardsza :cry:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hehe, ale mialem dzisiaj ubaw idąc do roboty ... wcale, ale to wcale nie współczuje tym inteligentym, którzy obniżyli Escorty a teraz im te śliczne nakładki na zderzaki i progi łamią się i strzelają w tej breji jaka jest dzisiaj :P
Tfaruk

Post autor: Tfaruk »

Stanowczo odradzam na polskie drogi obniżonego zawieszenia. Sam swojego essiego kupiłem na obniżonym, jednak zmieniłem je przed zimą na normalne.
Na obniżonym zawieszeniu będziesz o wszystko haczył, będziesz musiał strasznie uważać na krawężniki - ogranicza to możliwości parkowania, bo po prostu gdzieniegdzie nie wjedziesz.
Po drugie komfort jazdy na dziurach jest tragiczny.
Ja zmieniłem na normalne i nie żałuję.
kryzys

Post autor: kryzys »

ja także nabyłem Essiego, obniżonego, i póki nie bylo śniegu nie bylo większego problemu, no może poza momentami kiedy był obciążony ( 4 osoby plus pies ;) ) przychaczylem z takim obciążeniem o krawężnik jednym z plastików (zderzaków) teraz nawet bez obciążenia ciągnie sie po zmrożonym śniegu i lodzie, i tylko pozostaje celować tak aby nie urwać miski olejowej albo tłumika ;)

Reasumując - za miesiąc zmiana zawieszenia - chyba na takie z Tavrii ;)
ODPOWIEDZ