Pompa paliwa

Moderator: Moderatorzy

Mardo

Pompa paliwa

Post autor: Mardo »

Witam ALL !!!

Potrzebuje pompę paliwową do Escorta 1,6 16V EFI r.93 grudzień, ponieważ często chodziła na sucho i po prostu padła.

Wina za susze w baku tkwiła w wadliwym komutatorze (nie wiem czy to tak się nazywa) który odcina wtryski w momencie przełączenia na gaz, po prostu nie odcinał do końca wtrysków i palił paliwo i gaz razem (tak mi powiedziano na stacji obsługi LPG)
a ja lałem do baku paliwo żeby zawsze coś w baku było a tu ciągle go brakowało :lol:

Ale na temat, potrzebuje jakieś fotki tej pompki, numery itp. albo całego zestawu z pływakiem bo nie wiem jaką kupić a nie chce mi się dwa razy zakładać baku (brak dostępu e Eksiku do pompki od wnętrza kabiny :cry: ) żeby zobaczyć jaka jest w moim modelu.
Podobno z tego co wiem, to w 94r. wprowadzili inny model pompy do wielopunktów, prawdo to ?

Na Allegro widziałem takie ale do modelu po 94r. i jestem skołowany bo nie wiem jaką wybrać :sad:

Pozdrawiam i dziękuje z góry za okazaną pomoc.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja myle ze prawie kazda podejdzie,byle by miala taka sama moc :) (wydajnosc)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Pompa paliwa

Post autor: cidzej »

Mardo pisze:Ale na temat, potrzebuje jakieś fotki tej pompki, numery itp. albo całego zestawu z pływakiem bo nie wiem jaką kupić a nie chce mi się dwa razy zakładać baku (brak dostępu e Eksiku do pompki od wnętrza kabiny :cry: ) żeby zobaczyć jaka jest w moim modelu.
I w tym momencie trzeba sobie zycie nieco ułatwić. Pompy w essim to jedna z ich pięt achillesowych. Malo jest takich Essich, ktore przejezdzaja cale swoje "zycie" bez co najmniej jednej wymiany pompy. Dlatego sporo ludzi idzie na latwizne (i wygode) i robia tak jak np. ja - tzn po opuszczeniu zbiornika powiekszają szlifierka otwór dostępowy do pompy - wycinaja kawalek podlogi pod fotelem. Oczywiscie ten otwor robimy mozliwie nie za duzy, ale taki by mozna bylo wymieniac pompy niemal "w locie" :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie tak jak w Maluchu dojście do pływaka.Otwór można zrobić duży a do tego dorobić pokrywe z uszczelką przykręcaną na blachowkręty.
Jeśli ktoś nie wie o co chodzi to niech zajży do bagażnika Fiata 125p lub Poldka.
Nie ma dużo roboty ale potem jest łatwo się dostać do gajgów zbiotnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Mardo pisze:1,6 16V EFI
to w koińcu EFI czy 16v zetec?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

to teraz moja teoria: wszystkie ZETEKi 1,6 są zasilane wtryskiem EFI. a oznaczenie EFI dla silników 8v było zarezerwowane dla jednostek 105-108KM których montaży zaprzestano na przełonmie 1992/1993 r. rolę 1,6 8v 105 KM przejął wówczas ZETEC (ZETA) 1,8 105KM.
może być?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ