Olej pd pokrywą filtra powietrza...

Moderator: Moderatorzy

uki

Olej pd pokrywą filtra powietrza...

Post autor: uki »

Wita.Chyba mam dość powarzny kłopot...mianowicie-dziś zdjołem pokrywke od filtra powietrza żeby zobaczyć w jakim jest stanie,a tu co...olej pod pokrywką i cały gaźnik zaolejony :shock: Niejestem mechanikiem,ale jakiś pojęcia mam i wiem że tak niemoże być.Tylko niewiem co to może być :?: Nieszczelnoćś na popychaczać,pierścienie na tłokach...Zaczołem teraz jezdzić na bęzynie i jeździ chyba normalnie(w miare),ale na gazie ostatnio zatankowałem za 50zł i niezrobiłem chyba nawet 120km.Może parownik do wymiany,regulacja gazu.Bede musiałe do gazownik pojechać i to sprawdzić.Miałem wymienić świece,ale niestety nie mam takiego klucza,ale narazie przeraża mnie ten olej pod pokrywką.Ogólnie silnik jest czysty,niewidać żeby żygał olejem spod uszczelek.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

uki84, Do filtra powietrza dochodzi powietrze nie tylko to co filtr zabiera z zewnątrz ale także z silnika - tak zwana odma.
To powietrze wchodzi w środek filtra czyli nie jest filtrowane.
Popatrz - będziesz miał wężyk od dołu filtra który idzie do silnika.
Na początku tego węża masz odme - ona ma za zadanie odseparować opary oleju od powietrza.
Gdy się zabrudzi ta odma opary wraz z powietrzem idą wężem do filtra powietrza.
Zdemontój odme i ją przemyj w środku.
Bedziesz miał tam kilka siatek które wyłapują olej a wyłapany olej pod własnym ciężarem spada do miski olejowej - jeśli siatki się zapiep...ą to olej nie wraca.
Umyj odme a będzie wszystko OK.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

uki84 pisze:ale narazie przeraża mnie ten olej pod pokrywką.
uki84, a ile razy jadąc na "gaziku" usłyszałeś takie pierdyknięcie? (strzał)
P.S.
U mnie gazik po 1,87 :grin:
uki

Post autor: uki »

jamszoł-dziki wielki za rade :grin: jutro to sprawdze i przeczyszcze odme.czy gaźnik też mam wyciągnąć :?: bo pewnie też przydało by sie go przeczyścić.Jest cały w oleju w środku.
Jak bede w Kaliszu to napewno sie udam do twojego warsztatu,bo widze że jesteś dobrym fachowcem :mrgreen:
darcun4-z tego co zauwarzyłem(słyszałem) to nic takiego sie niedzieje.Silniczek ładnie,równo pracuje zarówno na gazie jak i na benzynie.Żadnych strzałów niema.Zapłon jest dobrze wyrogólowany,jeśli o to Ci chodzi.Chyba czeka mnie jednak gazownik.
U mnie na dobrej stacji płace 1,96 litr,ale 25 litrów na 100km to troche dużo :shock:
Ostatnio zmieniony 06 sty 2007, 18:04 przez uki, łącznie zmieniany 1 raz.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

uki84 pisze:25 na 100km to troche dużo
ILE?????? chociaż nie 1.3 są strasznie paliwożerne :P
Vieczur

Post autor: Vieczur »

proponuje powrocic do tematu....

tak w ogole to gdzies juz taki temat byl a nawet kilka... prosze uzywac opcji SZUKAJ :!:

nastepnym razem posypia sie ostrzezenia...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak nie masz tego co Darcun4 Ci ladnie opisal (a piszesz ze nie masz, bo silnik pieknie chodzi), to nie musisz zmieniac swiec ani przewodow :) No chyba ze chcesz tak dla zasady :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ