kod 21 "nieregularny sygnał zapłonu" ; gdzie EDIS4

Moderator: Moderatorzy

jar01

kod 21 "nieregularny sygnał zapłonu" ; gdzie EDIS4

Post autor: jar01 »

Zaczelo sie od nierownej pracy silnika. Bylem u mechanika - podlaczyl pod komputer diagnostyczny, powiedzial, ze nie ma bledow i skasowal 30zl. Dlugo przy nim grzebalem - m.in. wymienilem swiece (przewody sa ok), czyscilem wtrsykiwacze, zaczalem podejrzewac juz zawory, ale wreszcie sam postanowilem sprawdzic EECIV na testerze diodowym. Przy wlaczonym zaplonie pokazal tylko kod 33 "czujnik temperatury chlodziwa" (od niedawna szwankuje), ale gdy sprawdzilem na uruchomionym silniku wyskoczyl kod 21 "nieregularny sygnal zaplonu" (a tego nieszczesliwy mechanik nie sprawdzil).

Juz wczesniej zuwazylem, ze kolo zlacza diagnostycznego nie ma EDIS'a, ale nie przejmowalem sie tym do tej pory, bo pomyslalem, ze jest gdzies indziej przymocowany. Tyle, ze po odczytaniu kodu 21 dokladniej przeszukalem komore silnika i kabine w okolicach EEC oraz skrzynki bezpiecznikow i nigdzie nie moge go znalezc!

Czy wie ktos moze cos o jakichs "wyjatkowych" wersjach, w ktorych tego modulu nie ma przy przednim lewym blotniku, bo u mnie jest tylko blacha, a do niej przymocowany jedynie (oprocz zlacz diagn. i korektora) zaworek pneumatyczny sterujacy zasysaniem powietrza do kolektora wydechowego...???
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

"Moduł zapłonu
Moduł zapłonu jest umieszczony w przedziale silnika obok lewego nadkola. Marka i typ: Motorcraft
EDIS."

cos slabo szukasz, bez Edisa to ty bys go nigdy nie odpalił.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jar01, Może to się wydaje głupie ale powiedz no w jaki sposób szukałeś EDIS-a ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jar01

Post autor: jar01 »

Wiem, ze szukanie go wydaje sie glupie i wiem, ze bez niego by nie odpalil... ale nie zmienia to faktu, ze nie ma go przy lewym nadkolu - tam gdzie byc powinien.

Szukalem po kabelkach od cewki - czesc z nich wchodzi do wiazki i dalej w lewy blotnik, czyli do przekaznika glownego jak sie zorientowalem po schemacie elektrycznym; druga czesc idzie takze z wiazka ale w prawy blotnik - do EECIV.

Wiem jak wyglada ten modul - tak jak pisalem wczesniej obejrzalem komore silnika i sasiedztwo obu wiazek...

Mam podejrzenia, ze jest zalozony modul od innego silnika. Wiem, ze w starszych silnikach byly mniejsze moduly (moze jest zamocowany gdzie indziej i wyglada inaczej wiec go przaoczylem), ale czy silnik by na takim pracowal??? - PRZYPOMINAM KOD 21
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tylko, ze ja akurat objawow nieregularnego sygnalu zaplonu upatrywalbym predzej w nieprawidlowym dzialaniu czujnika polozenia wału, bo z tego co ja rozumiem budowe i dzialanie EDISa to tak naprawde jego rola skupia sie na przetwarzaniu/obróbce/wzmocnieniu sygnalu otrzymywanego od czujnika polozenia wału. te czujniki ulegaja uszkodzeniom jak rowniez bardzo czesta usteka jest uszkodzenie "okablowania" tego czujnika. czujnik ten podaje sygnal zmienny o czestotliwosci proporcjonalnej do predkosci obrotowej walu, przekazuje informacje za pomoca kabli umieszczonych w oplocie/ekranie. moze masz uszkodzony w ktoryms miejscu ekran i nastepuja zaklucenia/przeklamania/interferencje itede fizyka te sprawy :P
jar01

Post autor: jar01 »

ok dzieki, z tym czujnikiem to masz racje - sprawdze, tylko ze modul to i tak musze znalezc, bo mi ciekawosc nie da spokoju :smile:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jar01, Jeśli idziesz po kablach i go nie ma w komorze silnika to albo jest w lewym nadkolu nad plastikowym nadkolem a jest tam dość miejsca - albo idąc po przewodach dalej gdzieś w pobliżu skrzynki bezpiecznikowej ( nad skrzynką ) no nie ma innego wyjścia ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jar01

Post autor: jar01 »

jamszoł, z pewnoscia musi gdzies tam byc, ale te przewody sa zaizolowane w wieksze wiazki i troche utrudnia to szukanie "po kablu"... mimo to jakos sobie poradze. Napisalem na forum, bo liczylem, ze moze ktos spotkal sie juz z czyms takim i ulatwi mi sprawe.
Poza tym chyba zaczne szukac "po kablu" od czujnika polozenia walu jak mi radzil cidzej

Na razie jestem poza domem, ale jak wroce i cos "odkryje" to dam znac w nastepny weekend.

Dzieki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dobrze popatrz między nadkolami tam wchodzi cała wiącha kabli zanim wejdzie do kabiny.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ