Wymiana tarcz hamulucowych

Moderator: Moderatorzy

dangers

Wymiana tarcz hamulucowych

Post autor: dangers »

Witam sorki jesli jest juz taki temat , nie mam czasu wiec prosze o pomoc , mam escorta 1.4 94 r . w tarczy nie mam zadnej srudy ,ktora moglbym odkrecic jak ja sciaganc ??


Ale hamulcowych pisze się przez samo h - w temacie - poprwiłem.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2006, 20:42 przez dangers, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ściągnij klockotrzymacz a potem odkręć Jedną małą śrubkę na śrubokręt krzyżakowy - jeśli jej nie masz (pusty otwór) to tylko lekko uderz młotkiem od tyłu tarczy i tarcza Ci odejdzie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dangers

Post autor: dangers »

pukalem mocn o i ie odelszla ...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A ściągnołeś cały klockotrzymacz i zacisk ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dangers

Post autor: dangers »

no to pewnie zostala gorla tarcza, wybacz ale jeszcze torche mozgu mam ze pierw trzeba zacisk wyciagnac a potem tarcze ;p co moge jeszcze zrobic ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tarcza przywarła do piasty może jak masz rozkleszczacz typu WD40 to popryskaj , zostaw na pół godziny żeby się przegryzło i weź więkrzy młotek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

na pewno nie masz śrubki ze stożkowym łbem? powinna być gdzieś między otworami na śruby od koła. może jest zapaćkana i nie widać. Ostatnio (tydzień temu) wymieniałem tarcze i zeszły bez problemu a te śrubki mocujące pourywane miałem z obu stron. Nawet ich nie montowałem na nowo. Tam nie ma co trzymać poza tą śrubką!!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

młotek Jamszoła i musi puścić! :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
dangers

Post autor: dangers »

na bank nie mam i w tych nowych tey nie mam dyzur na te sruby , nie mam wd40 ;/ ale spytam sie saisaida ;d z/w
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli je wymieniasz to nie oszczędzaj starych.
Najlepiej robić ro we dwóch.
Jedem duży młotek przystawia od środka z jednej strony a drugi też odpowiednim młotkiem łoi też od śrotka ale z drugiej strony.
I tak na przemian raz z przodu raz z tyłu .
Łachy nie robi - musi puścić.
A jeśli umiesz dobrze się posługiwać młotkiem to najpierw dobij tarczę do piasty.UWAGA NA SZPILKI KOłA :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dangers

Post autor: dangers »

hehe zaraz chyba ja zebami zjem bo mnie tak wkurzyla ;d
dzieki za cenne wsazowki ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No nie dziwił bym się gdyby to był wóz z 2000 lub młodszy .
Te lubią mieć tarcze podwójne wentylowane i demontuje się je razem z piastą a od piasty się je odkręza od środka - ale to prosta konstrukcja jak przy Fiacie 125p i Poldku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Acha zapomniałem - tarczę dobijasz po powierzchni na której są szpilki a nie tam gdzie pracuje klocek hamulcowy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:rozkleszczacz typu WD40 to popryskaj
dangers pisze: nie mam wd40
To też dobrym "rozkleszczaczem :grin: :grin: " jest Coca-cola :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

walic mlotem ile wlezie, ja kiedys tak z godzine pukalem,az sie wnerwilem i zalatwilem wiekszy mlot, jak nim pare razy przywalilem to w koncu zaczelo schodzic :) potem musisz bardzo dokladnie oczyscic piaste z rdzy i najlepiej jakims preparatem ja zabezpieczyc,ale odpornym na wysokie temperatury,tak zeby nastepnym razem juz bylo latwiej :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ