Halogeny - jak podlaczyc ???

Moderator: Moderatorzy

Vito

Halogeny - cd...x 20:D

Post autor: Vito »

Wiesiu male pytanko... Czy jesli mam kabelki od przekaznika do wlacznika (na kostce). To powinienem miec na kostce (miedzy kablami) od przekaznika do wlacznika napiecie 12 V tak? Jesli dobrze rozumuje...:> Sek w tym ze mam narazie 0,13 V...
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

niestety wniosek jeden że światełka masz dołożone więc WieSiu prędzej pomoże, ale spróbuj zmierzyć to napięcie (0,13V) z włączonymi światłami mijania czy pozycyjnymi i włączoną stacyjką.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

na kostce miedzy wlacznikiem a przekaznikiem powinienes miec 12 V wtedy gdy wlaczysz halogeny, no chyba ze jakims cudem u Ciebie ten przekaznik jest sterowany masa,w co szczerze watpie :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vito

Halogeny - ciag dalszy ciagow dalszych heh:D

Post autor: Vito »

Yagr - bardzo mozliwe ze tak jest (sa dolozone). A co do wczesniejszego postu to sprawdzalem to napiecie wlasnie na wlaczonej stacyjce i na wlaczonych swiatlach mijania. (wtedy daje 0.13V). Przy wylaczonych swiatlach jest 0.0 wiec chyba normal:)

WieSiu - sprawdze jak tylko bede mial chwilke czasu. Hmm tylko zastanawia mnie to napiecie bo napisales ze powinienem miec 12 V wtedy gdy wlacze halogeny... ale mysle ze i tak powinno byc napiecie na kostce do wlacznika - prawda? Czy sie myle? Pytam o to dlatego ze sprawdzalem z ciekawosci napiecie na wlaczniku ogrzewania tylnej szyby i na wlaczniku tylnego swiatla przeciwmgielnego.
DZIEKUJE wam bardzo za pomoc. Napisze jaki rezultat pomiarow jak tylko mi sie uda je zrobic (gdzie ten czas, jak go potrzeba...).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wiecie co przejżałęm ten post i widze, ze troszke (moim zdaniem) zmarnowaliscie czasu na odgadywanie tego co ktos kiedys zrobil a zupelnie niepotrzebnie. jeżeli to samoróba to może się okaże, że dużo łatwiej to będzie uruchomić po swojemu od początku zamiast poprawiać coś po kimś.

proponuje tak:

1. masy obydwu halogenów podpiąć do masy auta
2. przewody prądowe z jednego halogena pociągnąć do drugiego
3. wspólny kabel zasilający halogeny podciągnąć do 1 wyprowadzenia NO przekażnika
4. drugie wyprowadzenie NO przekaźnika podpiąć pod + akumulatora

teraz masz w przekaźniku dwa styki do na które podajesz napięcie wysterowania /przełączenia przekaźnika

5. do jednej nogi wysterowania podajesz mase auta (np. - od aku)
6. do drugiej nogi wysterowania podpinasz 1 noge włącznika halogenów
7. do drugiej nogi przełącznika podajemy zasilanie od świateł mijania - bierzemy je:

albo ze skrzynki bezpiecznikowej
albo od przełącznika zespolonego
albo z której kolwiek kostki przy reflektorze

i finito :)

tak podpięte halogeny będzie można załączyć tylko i wyłącznie przy włączonych światłach mijania, czyli zgodnie z przepisami.

kabelkologie masz już w aucie położoną więc tylko lutownica w dłoń i jazda

powodzenia :)

ps. dla bezpieczeństwa instalacji, podczas wykonwyania punktu 4 tej instrukcji uwzględnij na kablu również oprawkę z bezpiecznikiem 25A.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

można i tak, tylko że na początku nie wiedzieliśmy jeszcze czy to oryginały czy samoróbka więc trzeba się było rozeznać.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Vito pisze:Z tego co wiem to sa to oryginalne halogeny FORD'a.
było to napisane w pierwszym poscie czyli było wiadomo
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

MARKKO, ja też mogę kupić "oryginalne halogeny forda" i zamontować sobie np. na skrętkę bezpośrednio z aku :mrgreen: przeczytaj dalej to się wyjaśniło że nie za bardzo one były w wyposażeniu od nowości/pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Yagr pisze:ja też mogę kupić "oryginalne halogeny forda"
w MKV i MKVI były także montowane halogeny okrągłe w zderzaku co nie znaczy że coś się mogło popierdolić.
Vito

Halogeny - ostatni post... (mam nadzije)

Post autor: Vito »

Witam!
Na poczatku chce podziekoawc wszystkim za pomoc! !!! DZIEKI WIELKIE !!!

Podsumowanie postu:
Halogeny o ktorych mowa, wydaja sie oryginalne FORD'a, ale raczej ktos prywatnie je montowal. Wnioskuje po tym iz w skrzynce bezpiecznikowej nie ma bezpiecznika nr 11, a takze przekaznik obslugujacy halogeny znajduje sie przy akumlatorze, a nie na skrzynce bezpiecznikow.
Instalacja elektryczna (czytaj kable) sa w 100% sprawne.
Problemem jest PRZEKAZNIK (ktory dzis sprawdzalem z qmplem).... i to on niestety powoduje awarie. Po spieciu halogenow na krotko - zadzialaly. Wspomoglismy troszke przekaznik i zadzialal. Ale sam nie wydala:))

Musze zatam kupic taki przekaznik. Mam tylko pytanie, poniewaz moj przekaznik ma tylko 4 nozki, a w sklepie wszedzie gdzie narazie pytalem maja 5 nozkowe. Czy moge kupic taki 5 nozkowy przekaznik i go zastosowac ???
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

KURDE !!! Niemożliwe !!! nie ma 4 nużkowych przekażników do świateł ? choćby do Poldka i tysiąca innych autek ?
Idź no do innego sklepu.
Kup zwykły przekaźnik 4 nużkowy do świateł ( masa ; sterujący; wejście prądu ; wyjście prądu ) może być nawet od Malucha a jak podjedziesz na szrot to wyciągniesz z jakiegoś Malucha dwa połączone w całość razem z kostkami (podstawki) dołożone przez byłego właściciela bo Maluchy te starsze oryginalnie nie miały przekaźników ani na mijania ani na drogowe.Na 100 przerobionych śmigadełek 99 ma te przekaźniki zaraz obok puszki bezpiecznikowej z lewej strony bagażnika przy podszybiu.
Tylko nie mów , że nie bo JAK NIE JAK TAK !!!
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

5 nóżkowy też możesz zastosować, chociaż jamszoł dobrze pisze. w tym 5 nóżkowym po prostu musisz zmierzyć która nóżka jest która. powinno być tak: masa, sterujący, wejście, wyjście1, wyjście2. wyjście 1 podaje prąd po zadaniu napięcia na sterującym, wyjście 2 odcina prąd po zadaniu napięcia na sterującym. no chyba że się mylę to mnie proszę poprawić
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, z grubsza to o to chodzi, czyli wejścia NC NO (NC - Normalnie zamknięte / zwarte) (NO - Normalnie owtwarte/rozwarte). Jako stan Normalny rozumiany jest stan w momencie gdy na przekażnik nie jest podawane napięcie sterujące (czyli prosto po wyjęciu z pudełka). Po podaniu napięcia sterującego wejście NC się otwiera, a wejście NO się zwiera.
Vito

Halogeny - KONIEC TEMATU!

Post autor: Vito »

Witam Forumowicze!

To juz ostatni moj post w tym temacie:) Zamieszczam wiec podsumowanie. Dzis spedzilem jakies 3 godziny i wreszcie halogeny dzialaja. Problem jednak nie tkwil w przekazniku (jak pisalem wczesniej). Dzisiaj kompleksowo posprawdzalismy (z qmplem) cala instalacje od halogenow i jak sie okazalo, ktos kto sobie robil ta instalcje (bo oryginalna to ona nie jest na 100%), to podpial kabelek od przekaznika pod swiatla DLUGIE (a nie pod mijania)..... - co za pomysl? Druga sprawa to uciety kabelek (o ktorym pisalem na poczatku). Dopiero po podlaczeniu tego kabelka do MASY, zaczely swiecic halogeny :)

Posumowujac:
1) kable sprawne - sprawdzone, wymienione styki (te male wtyczki)
2) przekaznik - stary byl w porzadku
3) uciety kabel (ktory wychodzi od zaroweczki we wlaczniku rowniez...)

To chyba tyle. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no to fajnie że ci chodzą :grin: a swoją drogą ile się człowiek musi namordować nim dojdzie do łądu z takimi samoróbkami, pół biedy gdy swoje poprawia ale po kimś... :mrgreen: myślę że ten temacik można zamknąć, nie?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zablokowany