RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderator: Moderatorzy

dario

RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: dario »

Jestem posiadaczem Escorta kombi 1.4 1996r MK7 Pojawi l się problem z którym nie daje sobie rady. Ten problem to obroty.Na wolnym biegu przy normalnej temperaturze (nagrzany) lekko wariują obroty na biegu jałowym ( od 1100 do nawet 500) Wymieniłem świece , filtr paliwa i wyczyściłem silniczek krokowy. Kolega zaproponował reset komputera (zdjęcie klemy "-") co zrobiłem i oczywiście N I C !!!! Obroty spadają do 500 wracają na 750 albo rosną do 1100 i wracają na 750 i tak wkoło . Jeżeli może mi ktoś pomóc R A T U J C I E !!!!!!!!!!!!!!!
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

TO wina silniczka Krokowego odpowiedzialnego za regulacje obrotów silnika na biegu jałowym ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Najprawdopodobniej właśnie to! ale może też któryś z czujników.
Ale... to jest dział gdzie umieszcza się GOTOWE opisy napraw i modyfikacji, jeśli rozwiązania twojego problemu tu nie ma to:
1. używasz opcji "szukaj" i znajdujesz odpowiedź na nurtujące cię pytanie :razz: (lub wiele odpowiedzi bo ten temat to jeden z najczęściej męczonych na forum)
2. jeśli jednak nic nie znajdziesz to wtedy zakładasz nowy temat w dziale "Techniczne" :lol:
ps. Fajnie się czasem poczuć jak MODERATOR :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

na początek sprubuj z resetować kompa zanim co kolwiek zaczniesz coś grzebać :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

na bank krokowiec
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

albo złe odczyty z czujnika temperatury zasysanego powietrza ( zmienne odczyty)
Kolega pisał ,że ściągał kleme minusową - ale czy po podłączeniu klemy stosował się do instrukcji nauki komputera ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

proponuję najpierw zrobić prawidłowo resecik, tu znajdziesz opis: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... +komputera
a potem jeśli nie będzie poprawy to test testerem domowej roboty który odpowie na pytanie "co jest?" opis testera tu: http://www.fordescort.no-ip.com/index2. ... y%2Ftester
no i oczywiście sam możesz sobie posprawdzać uniwersalnym miernikiem parametry podejrzanych czujników.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Yagr pisze:ps. Fajnie się czasem poczuć jak MODERATOR
fajnie fajnie :mrgreen: wiec przenosze ;)

p.s. wyobrazcie sobie ze CODZIENNIE musze przenosic przynajmniej 1 temat z tego dzialu ;)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

dario, ale tak w ogóle to jeździ? To w czym problem przez duże "P"? Mój ma takie same objawy ale okresowo i całkowicie staram się tego nie zauważać i nie mam PROBLEMU!!
Wymieniłeś świece, filtr paliwa zrobiłeś reset i co? Nic. Możesz jeszcze wymienić kable, filtr powietrza i.... pewnie i tak nie będzie poprawy.
Później jeszcze dużo, dużo czujników i innych dupereli i .......... może trafisz.Ale tylko może. Jest sens tragizować? I zaczynać posta od "RATUNKU!!!!!!!!!!!!!!"
cichy

Post autor: cichy »

dario, sprawdz sąde najprawdopodobnie bedzie spalona dlatego warjuja obroty pozdr
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cichy pisze:dario, sprawdz sąde najprawdopodobnie bedzie spalona dlatego warjuja obroty pozdr
przy walniętej sondzie przede wszystkim zwiększa się spalanie a jeśli wszystko inne jest ok to raczej obroty powinny być ok. po prostu wtedy ECU ustawia parametry pracy pod wszystkie pozostałe czujniki pomijając lambdę. chodzi w "trybie awaryjnym" oczywiście spalinki wtedy na analizatorze ładnie nie wyglądają ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23544
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

te wariujace obroty to przeklenstwo wiekszosci auto w wieku ponad 10lat. Nic sie na to nie poradzi, trzeba by bylo pewnie wszystko wymienic + kostki w instalacji elektrycznej,zeby na 100% wszystkie mozliwe przyczyty wariujacych obrotow zlikwidowac. No i kompa tez przydaloby sie nowego :) Ale tym sposobem to lepiej kupic nowe auto. Trzeba sobie zrobic tak,zeby dalo sie tym jezdzic i tyle :) I nie przejmowac sie (choc wiem ze to trudnie,dlatego podziwiam Darcuna :) ). Ja nie wytrzymywalem,ciagle kombinowalem az dalem sobie spokoj i przy okazji pozbylem sie problemu kupujac diesla :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emceha

Post autor: emceha »

dario też tak czasem mam z obrotami ale tak jak to Darcun napisał "okresowo" i nie przywiązuje do tego większej wagi. Zdarza się jak mu np. za mało gazu dodam i przydławi go troche albo jak się małpa za bardo rozgrzeje :mrgreen:
Vieczur pisze:p.s. wyobrazcie sobie ze CODZIENNIE musze przenosic przynajmniej 1 temat z tego dzialu
Ty to się Vieczur narobisz :razz:
krzysiekMk7

Re: RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: krzysiekMk7 »

Mi też wariowały obroty na benzynce nawet jak był rozgrzany i wystarczyło wymienić czujnik temperatury i jest ok. Łączny kosz 22.50 zł. A może mi ktoś pomoże. Mam Mk7 1.8 16v i nie działa mi ssanie. Jak jest zimny silnik samochód odpala bez problemu, ale obroty spadają i gaśnie. Musze trzymać pedał gazu aż się zagrzeje i dopiero jade. Prosze o jakąś porade.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

krzysiekMk7 pisze:Mam Mk7 1.8 16v i nie działa mi ssanie. Jak jest zimny silnik samochód odpala bez problemu, ale obroty spadają i gaśnie. Musze trzymać pedał gazu aż się zagrzeje i dopiero jade. Prosze o jakąś porade.
pada ci silniczek krokowy. Ale nie wiem jak jest w twoim silniku czy da się wyczyścić czy trzeba nowy... Może najpierw posprawdzaj przewody i wtyczkę od krokowca...

już wiem, u ciebie nie ma krokowca a elektrozawór . Naprawić tego raczej nie naprawisz ale sprawdź styki.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ