Wyłączanie pompy paliwa
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Wyłączanie pompy paliwa
który element odpowiada za wyłączenie się pompy paliwa w przypadku osiągnięcia odpowiedniego ciśnienia ??
wczoraj założyłem trzecią z koleii pompę i dalej chodzi non stop, tzn po przekreceniu kluczyka pompa się uruchamia i chodzi non stop.
wczoraj założyłem trzecią z koleii pompę i dalej chodzi non stop, tzn po przekreceniu kluczyka pompa się uruchamia i chodzi non stop.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Masz tu cytat z instrukcji
Przekaźnik pompy paliwa
Przekaźnik pompy paliwa, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące EEC IV, zapewnia zasilanie elektryczne silnika pompy paliwa. Po włączeniu zapłonu przekaźnik działa przez 1 sekundę i pompa paliwa wytwarza w tym czasie w układzie zasilania wymagane ciśnienie paliwa. Podczas obrotu wału korbowego silnika elektroniczne urządzenie sterujące odbiera impulsy z czujnika położenia i prędkości obrotowej oraz podtrzymuje zasilanie przekaźnika. Po zatrzymaniu silnika przekaźnik nie jest już zasilany i silnik elektryczny pompy także się zatrzymuje.
I jeszcze jedno
waryjny tryb pracy urządzenia sterującego
W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy oraz kąt wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Oznaką niesprawności elektronicznego urządzenia sterującego i przejścia do trybu awaryjnego jest słyszalna we wnętrzu samochodu stała praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), gdyż w normalnym trybie pracy po upływie 1 sekundy od włączenia zapłonu bez uruchamiania silnika pompa paliwa jest wyłączana przez elektroniczne urządzenie sterujące.
Przekaźnik pompy paliwa
Przekaźnik pompy paliwa, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące EEC IV, zapewnia zasilanie elektryczne silnika pompy paliwa. Po włączeniu zapłonu przekaźnik działa przez 1 sekundę i pompa paliwa wytwarza w tym czasie w układzie zasilania wymagane ciśnienie paliwa. Podczas obrotu wału korbowego silnika elektroniczne urządzenie sterujące odbiera impulsy z czujnika położenia i prędkości obrotowej oraz podtrzymuje zasilanie przekaźnika. Po zatrzymaniu silnika przekaźnik nie jest już zasilany i silnik elektryczny pompy także się zatrzymuje.
I jeszcze jedno
waryjny tryb pracy urządzenia sterującego
W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy oraz kąt wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Oznaką niesprawności elektronicznego urządzenia sterującego i przejścia do trybu awaryjnego jest słyszalna we wnętrzu samochodu stała praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), gdyż w normalnym trybie pracy po upływie 1 sekundy od włączenia zapłonu bez uruchamiania silnika pompa paliwa jest wyłączana przez elektroniczne urządzenie sterujące.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
No nie wiem ? trzeba by było doczytać dokładnie serwisówkę.
A nigdy mi się nie chciało czytać wszystkiego.
A nigdy mi się nie chciało czytać wszystkiego.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2006, 21:49 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
zamówiłem już komputer, zobaczymy czy to pomoże.
nie będę jednak ukrywał, że podchodzę do tego sceptycznie, bo już raz podmieniałem komputer w nim i żadnej poprawy w pracy silnika nie zauważyłem (nie zwróciłem tylko uwagi na wyłączanie się pompy).
coś mam przeczucie, że w przypadku uszkodzenia któregoś z czujników komputer również przechodzi w tryb awaryjny i "sygnalizauje" to pracą pompy.
ale sprawdzimy ...
nie będę jednak ukrywał, że podchodzę do tego sceptycznie, bo już raz podmieniałem komputer w nim i żadnej poprawy w pracy silnika nie zauważyłem (nie zwróciłem tylko uwagi na wyłączanie się pompy).
coś mam przeczucie, że w przypadku uszkodzenia któregoś z czujników komputer również przechodzi w tryb awaryjny i "sygnalizauje" to pracą pompy.
ale sprawdzimy ...
Za cisnienie paliwa odpowiada zawór cisnienia paliwa - powinien być na listwie wtryskowej na jej końcu - jeżeli jest walnięty pompa nie uzyska cisnienia odpowiedniegi i będzie caly czas podawała paliwo - więc może zawor ale pisze to z autopsji napraw samochodów Daewoo Lanos też 1,6. Sprawdz czy jest taki zawór i być może on padł.Na załączniku to numer 8 - rysunek Lanos 1,6 DOHC
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
cidzej, ale Ty masz pechowa sztuke escorta, ktos kompletnie nie znal sie na tym jak naprawic elektryke i za kazdym razem gdy cos padlo to robil sobie obejscia... niezle musisz miec nagrzebane w tych kablach 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
WieSiu, tutaj masz zdjęcie kawałka mojej instalacji: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2422 . W sobote dłubali przy moim aucie goście z ASO Forda i jak zobaczyli moją instalacje to wypuścili z ust taką wiązankę jakiej nawet na blokowisku na ławeczce pod blokiem nie usłyszycie 
Generalnie stwierdzili, że ktoś nie miał pojęcia o tym co robił i robił tak aby ruszyło. Czyli jak większość szperaczy garażowych co się majstrami zwą i tylko młotkiem i przecinakiem samochody naprawiać potrafią.

Generalnie stwierdzili, że ktoś nie miał pojęcia o tym co robił i robił tak aby ruszyło. Czyli jak większość szperaczy garażowych co się majstrami zwą i tylko młotkiem i przecinakiem samochody naprawiać potrafią.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie zauwazylem tej fotki,ale jak ja widze,to TRAGEDIA !!! Cudo ze to jezdzi
Co prawda mozna tak zrobic i powinien dobrze sie sprawowac,ale czy na pewno wszystko jest dobrze polaczone no i polap sie teraz w tym
bo kolor kabli wszedzie taki sam. Jednym slowem wspolczuje... chyba lepiej zrobisz jak kupisz cala insttalacje elektryczna z takiego samego escorta jak Ty masz, najtaniej Cie to wyniesie


Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982