Witam... nadchodzi sezon zimowy więc będą na pewno wyprzedarze opon letnich... mam felgi 15 od Pumy, no i chciałbym dokupić do nich opony i założyć w mojej "białej strzale". Tylko cały czas się zastanawiam czy nie będzie jakiegoś oporu przy maksymalnym skręcie kierownicą... myślę o oponach 185/65/15 lub 195/60/15... Czy ktoś już dokonywał takiej modyfikacji lub jeździ na podobnych oponach
NAJBARDZIEJ pasujacym rozmiarem oponki na 15" felge to 195/50/15 JA mam takie oponki zostały tak dobrane zeby licznik nie przekłamywał i zeby oponka o nic nie tarła
jezdzac na takim profilu zmniejsza sie komfort jazdy ale poprawiaja sie trzymanie w zakretach, jeszcze jeden plus to esi fajnie wyglada na 15,tez mam 195/50/15 a powiew ci jeszcze ze wzroslo spalanie o okolo 0,5 litra na 100 km
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
no na pewno wzrośnie spalanie bo opona szersza... jeśli chodzi o przekłamanie to nawet 195/60/15 nie bedzie przekraczało kilku procent... chce założyc oponki o większej średnicy od tych co mam teraz 175/70/13... własnie zastanwaiam się nad zwiększeniem o ok. 1' na średnicy lub więcej... tylko to tarcie przy zakrętach mnie zastanawia
ale nie wiem czy opona o profilu 195/60/15 nie bedzie ci obcierac przy dobiciach i przy jazdzie z obciazonym autem
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jeśli chodzi Ci o tył samochodu to mam mocniejszy niż seryjne escorty. Sprężyny mam mocniejsze bo od Tavrii... Pasują idealnie a utko jest twardsze z tyłu tylko samo skręcanie kołami jest dla mnie zastanawiające... reszta będzie ok...
Witam, ja mam felgi 15 i do tego opony 205/50 i szczerze mowiac to auto wyglada super, niby nic nie obciera, ale w koleinach sa problemy, do tego dochodza opory toczenia i halas.Na wiosne zmieniam na wezsze. Tak wiec nie polecam takich rozmiarow.
Felga Alu DAYTONA 7x15 4/100, 5-szprychowa felga w stylizacji Cup, lakierowana na srebrno. Rozstaw otworow 4/100 ET35. Wymienny pierscien centrujacy umozliwia montaz w wielu samochodach o rozstawie otworow 4/100
To info jest ze strony Zendera, a tak wyglada w rzeczywistosci:
Mi nic nie obciera, nawet przy skreconych na maksa kolach, ale moje auto stoi dosc wysoko.
po pierwsze FORD ma 4x108 chyba więc o tych felgach raczej zapomnij:)
po drugie takie szerokie oponki to masakra....ja miałem u siebie 215/40/16 cali i bylo masakrycznie kierownicy nie szło utrzymać na koleinach-czasami strach było jechać powyżej 60km/h bo nagle wyzucało na drugi pas.......no chyba ze jezdzimy po autostradach to tego zjawiska nie ma, teraz mam 205/50 16 cali efekt ten sie troche zmniejszył ale dalej da sie go odczuć , jesli chodzi o skręcanie ani na wczesniejszych ani na teraźnijszych oponach nigdy nic mi z przodu nie tarło i to na wiązance dziór i skręcie do oporu, gożej z tyłem- 205/55/16 i przy 4.....5 osobach trze- ale przy minimalnie mniejszej oponie (takiej jak u Ciebie) efekt napewno zaniknie bo mi trze dopiero napisami na oponie (5mm i juz by nie tarło). jesli chodzi o trudnosc skręcania na żwirze,piasku itp jest leciutko gozej na czystym asfalcie- na postoju- ale jak nabijemy więcej powietrza to jest lepiej zas bardziej czuc dziury, prędkość max. zmalała i to o dużo bo w moim przypadku prawie o 40km/h:) więc spalanie napewno też wzrosło. ja osobiście odradzam takie opony (chyba ze ktos zamierza się ścigać w jakiś wyścigach ulicznych na gładkim asfalcie) no i też zależy wszystko od ET
A ja mam 175/70/14 i jeździ mi się Ok a na zimę założe 165.70/14 będą lepiej gryzły śnieg.
Wysokość 70 ponieważ wóz stoi wyrzej i opony lepiej przejmują amortyzację pojazdu na dziurach.
adrianolkusz, 195/60/15 to troche za dużo. Optimum to 195/50/15 a jak chcesz mieć troche większą średnicę koła to ja proponuje 185/55/15 Srednica jest większa ale i guma węższa co:
po pierwsze primo - powoduje lepsze wgryzanie w śnieg niż 195-tki
po drugie primo - znika problem zastanawiania się czy bęzie obcierać czy nie ale 195/50/15 też nie obciera. Wybór należy do Ciebie