czy ładowanie aku na długiej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Ci z Youtube co wyglada, że sie znaja to zalecaja ladowac raz w roku w aucie normalnie używanym i dwa razy w roku, gdy ma ciezkie warunki pracy np takie jakie bywaja w naszych escortach.
Ponoc to wystarczy, aby akumulator wytrzymal znacznie dluzej niz 3-4 lata. Oczywiscie mowa o sprawnych autach.
Ale do tego potrzebny prostownik co robi napiecie pod koniec ladowania kolo 16V z malym pradem. A takie cos potrafia prostowniki najprostsze o jakich wspomnial cidzej. Elektronicznie sterowane z zabezpieczeniami i innymi bajerami robia max 14,7V i potem nie dziwota, że akumulator pada szybyko. Te nowoczesne elektroniczne ladowarki robia tak po to aby uzytkownik krzywdy sobie akumulatorem nie zrobil.
Ponoc to wystarczy, aby akumulator wytrzymal znacznie dluzej niz 3-4 lata. Oczywiscie mowa o sprawnych autach.
Ale do tego potrzebny prostownik co robi napiecie pod koniec ladowania kolo 16V z malym pradem. A takie cos potrafia prostowniki najprostsze o jakich wspomnial cidzej. Elektronicznie sterowane z zabezpieczeniami i innymi bajerami robia max 14,7V i potem nie dziwota, że akumulator pada szybyko. Te nowoczesne elektroniczne ladowarki robia tak po to aby uzytkownik krzywdy sobie akumulatorem nie zrobil.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
AMEN!
dlatego wystarczy kupić sobie zwykłego stefpola a nie żadne wodotryski typu cetek 5/7 itp z pierdyliardem funkcji do niczego nie potrzebnych. oczywiście jeśli mówimy o akumulatorach ciekłych kwasowo-ołowiowych, bo sprawa ma się zupełnie inaczej w przypadku AGM lub żelowych.
dlatego wystarczy kupić sobie zwykłego stefpola a nie żadne wodotryski typu cetek 5/7 itp z pierdyliardem funkcji do niczego nie potrzebnych. oczywiście jeśli mówimy o akumulatorach ciekłych kwasowo-ołowiowych, bo sprawa ma się zupełnie inaczej w przypadku AGM lub żelowych.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- krisu
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
- Lokalizacja: EP
- Pojemność: 1100
- Rocznik: 2000
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Ale przecież CETEK 5/7 ma funkcje ładowania prądem 16 V i nie pierdylion jakiś funkcji,ustawiasz go jak pralke,jeśli chcesz 16V to dołaczasz program,jeśli nie to go pomijasz.
2009-2017 Escort mk7
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Program? Tu wystarczy zwykła fizyka i chemia a program to sztuczny wymyśl żeby klientów naganiac. Spójrzcie kilka stron wstecz jak się cieszcie na hasło "program" w najprostszym możliwym narzędziu jakim jest prostownik
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- krisu
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
- Lokalizacja: EP
- Pojemność: 1100
- Rocznik: 2000
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Cidzej,powiem Ci tak...każdy chwali swoje,ilu ludzi,tyle opinii.
Ja go kupiłem,półtora miesiąca temu naładowałem aku,od tamtego czasu wyjechałem może ze dwa razy,auto cały czas na dworzu,pali od strzała.
Ja go kupiłem,półtora miesiąca temu naładowałem aku,od tamtego czasu wyjechałem może ze dwa razy,auto cały czas na dworzu,pali od strzała.
2009-2017 Escort mk7
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Kris to nie jest chwalenie swego tylko to jest tak jak ja bym się jaral nowym ekstra cekolem za $$$ a ty patrzysz na to z perspektywy kogoś kto ma jakieś pojęcie i mówisz że to samo tylko lepiej miałbym gipsem za 10zl
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- krisu
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
- Lokalizacja: EP
- Pojemność: 1100
- Rocznik: 2000
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Nie pisałem o chwaleniu,tylko o opiniach,przyznam Ci jednak rację,ale tak do końca z tym stefolem 305 nie jest prosto.
Fakt faktem,jest połowe tańszy,polski,ale przy jego obsłudze trzeba po prostu pilnować ładowania,obejżałem dokładnie film na YT i facet tak mówił,jest dla mnie nieintuicyjny,ma pokrętło prądów i wszystko,nie wiadomo jak ładować,na jakim cyklu,czy od razu dać 16 V czy jak,ile ładować,dla mnie to urządzenie jest niekomfortowe i dlatego zakupiłem ceteka,który realnie na programie 6 daje prawie 16 V bo mierzyłem.Włączam i zapominam,przychodze tylko jak się skończy cykl.
Gdyby gdzieś w necie była instrukcja czy objaśnienie jak ładować,jaką funkcję ,ile czasu,wtedy byłoby ok
https://www.youtube.com/watch?v=4JtSEH21Yeg
1 wyjsciowa
2-3 małe prądy (jakie ?) podobno do żelowych i AGM
4-5 duże prądy( jakie ? czy dać 4 czy 5 ? ) ZERO INFORMACJI,czyli dać od początku ładowania 16 V ??? co jest na 4 a co na 5 ?
Może w pudełku jest jakieś objaśnienie,na tę chwilę jestem głupi.
Jurek chyba go ma,niech objaśni,byłoby super,może i bym się skusił na zakup
Nie lepiej zakupić taki,ma chociaż kontrolke naładowania,a jest niewiele droższy ?
https://sklep.uruchom.com/ladowarka-ste ... p-492.html
Fakt faktem,jest połowe tańszy,polski,ale przy jego obsłudze trzeba po prostu pilnować ładowania,obejżałem dokładnie film na YT i facet tak mówił,jest dla mnie nieintuicyjny,ma pokrętło prądów i wszystko,nie wiadomo jak ładować,na jakim cyklu,czy od razu dać 16 V czy jak,ile ładować,dla mnie to urządzenie jest niekomfortowe i dlatego zakupiłem ceteka,który realnie na programie 6 daje prawie 16 V bo mierzyłem.Włączam i zapominam,przychodze tylko jak się skończy cykl.
Gdyby gdzieś w necie była instrukcja czy objaśnienie jak ładować,jaką funkcję ,ile czasu,wtedy byłoby ok
https://www.youtube.com/watch?v=4JtSEH21Yeg
1 wyjsciowa
2-3 małe prądy (jakie ?) podobno do żelowych i AGM
4-5 duże prądy( jakie ? czy dać 4 czy 5 ? ) ZERO INFORMACJI,czyli dać od początku ładowania 16 V ??? co jest na 4 a co na 5 ?
Może w pudełku jest jakieś objaśnienie,na tę chwilę jestem głupi.
Jurek chyba go ma,niech objaśni,byłoby super,może i bym się skusił na zakup
Nie lepiej zakupić taki,ma chociaż kontrolke naładowania,a jest niewiele droższy ?
https://sklep.uruchom.com/ladowarka-ste ... p-492.html
2009-2017 Escort mk7
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Dajesz na 4 i ładujesz 10-15 godzin wtedy nie od poczatku ale pod koniec daje te 16V
Mowa o stefpolu 305
Ja znalazłem na necie opis gdzie i jak go ustawić
Problem tylko jeden - albo trzeba pamietać , żeby za te 10 /15 godzin iść i go wyłączyć albo tak jak ja mam zamiar zrobić - dokupić zwykły tajmer z gniazdem i nastawić czas zasilania prostownika na te 10/15 godzin
Wtedy mamy pewność , że aku ma zagęszczony elektrolit na 100%
Nie odradzam zakupu ceteka5 czy 7 ale lepszym wyborem o którym nie raz pisałem jest Stef-Pol 305 lub 305 z jakąś literką na końcu - ten jest nieco droższy ale za to w metalowej obudowie
Rafał - aku mam dobre ale dbam o to aby długo był dobry , żeby wytrzymał długo po zakończeniu gwarancji
A wiedząc , że alternator nie doładuje aku - wolę doładowywać go prostownikiem niż za jakiś krótki czas kupować następny
Mowa o stefpolu 305
Ja znalazłem na necie opis gdzie i jak go ustawić
Problem tylko jeden - albo trzeba pamietać , żeby za te 10 /15 godzin iść i go wyłączyć albo tak jak ja mam zamiar zrobić - dokupić zwykły tajmer z gniazdem i nastawić czas zasilania prostownika na te 10/15 godzin
Wtedy mamy pewność , że aku ma zagęszczony elektrolit na 100%
Nie odradzam zakupu ceteka5 czy 7 ale lepszym wyborem o którym nie raz pisałem jest Stef-Pol 305 lub 305 z jakąś literką na końcu - ten jest nieco droższy ale za to w metalowej obudowie
Rafał - aku mam dobre ale dbam o to aby długo był dobry , żeby wytrzymał długo po zakończeniu gwarancji
A wiedząc , że alternator nie doładuje aku - wolę doładowywać go prostownikiem niż za jakiś krótki czas kupować następny
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- krisu
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
- Lokalizacja: EP
- Pojemność: 1100
- Rocznik: 2000
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Jurek,o tym mówisz ?
https://allegro.pl/oferta/prostownik-au ... 8792535714
https://allegro.pl/oferta/prostownik-au ... 8792535714
2009-2017 Escort mk7
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
2018-2020 Seicento 1.1 SPI
2020- Fiat Punto Evo 1.2
- kupiec
- Posty: 12723
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
A nie ma takiego prostownika co się łączy z telefonem? No wiecie aplikacja ładowania i fajnie tak by było
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Krisu - tak to ten drugi w metalowej obudowie
Irek - nie spotkałem takiego ale jeśli nawet taki jest to zapewne będzie kosztował pierdylion zł. jako nowinka techniczna
Lepszy tajmer z gniazdem za 20 czy 30 zł
Irek - nie spotkałem takiego ale jeśli nawet taki jest to zapewne będzie kosztował pierdylion zł. jako nowinka techniczna
Lepszy tajmer z gniazdem za 20 czy 30 zł
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Mateklobez
- Posty: 3325
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
Ja chcę zostawić aku w aucie na zimę, żeby mieć aktywny alarm. Parkuję pod blokiem na polskich tablicach, a w Niemczech nie jest wcale lepiej niż w innych krajach, kur*stwo się wszędzie kręci i jeśli mam możliwość choćby ich wystraszyć syreną to chcę z tego korzystać.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
To laduj raz na miesiac akumulator.
Kupiec. Pewnie ze jest taki: https://m.olx.pl/oferta/prostownik-lado ... n=1&page=1
Z testow wynika ze jest genialny
Kupiec. Pewnie ze jest taki: https://m.olx.pl/oferta/prostownik-lado ... n=1&page=1
Z testow wynika ze jest genialny
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
https://www.youtube.com/watch?v=MYYMpVadC7o
Warto zobaczyć i poczytać komentarze, co to cudo Stef Polu ma w sobie.
Warto zobaczyć i poczytać komentarze, co to cudo Stef Polu ma w sobie.
- Hex
- Posty: 1240
- Rejestracja: 19 paź 2011, 19:54
- Lokalizacja: Gdańsk
- Pojemność: 1996
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?
O gorący temat, Focus właśnie rzucił palenie dłuższym postoju W sumie to i tak rekord, bo minęło od zakupu dwa i pół roku, auto jeździ okazjonalnie, w zimę zawsze stało dłuższy czas, z problemami ale odpalał. Wczoraj Pierwszy raz skończył się prąd, wytargałem aku, ma nawet korki do sprawdzenia poziomu elektrolitu. Zaraz sobie poczytam wątek
Perfekcyjna pani domu