hamuce
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11737
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
hamuce
dziwna sprawa ... im dłużej trzymam noge na hamulcu tym bardziej on się "zapada" aż prawie podłogi dotyka a na dokładke obroty silnika spadają ...
wiecie co to może być ?
wiecie co to może być ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Sprawdź pompe hamulcową - prawdopodobnie przepuszcza płyn hamulcowy między sekcjami.Wtedy pedał hamulca ucieka w podłogę . Ewentualnie pompa hamulcowa puszcza płyn do serwa - do serwa dochodzi wąż który wysysa powietrze ( robi podciśnienie) dzięki temu wspomaga hamowanie.Drugi koniec węża połączony jest z kolektorem ssącym - no bo coś musi robić te podciśnienie.Jeśli płyn który wycieka z pompy poprzez serwo dostaje się do kolektora ssącego to wzbogaca mięszankę paliwowo powietrzną o płyn hamulcowy co powoduje zmniejszenie obrotów.
Przynajmniej takie jest moje zdanie - ale mogę się mylić.
Przynajmniej takie jest moje zdanie - ale mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2006, 16:43 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Czesc wszystkim ... ja mam takie pytanie na temat tarcz hamulcowych ... czy podczas normalnej jazdy na docinku powyzej 20km tarcze hamulcowe moga sie nagrzewac do bardzo wysokich temperatur ?? bo moje sie tak nagrzewaja ze w zasadzie nie da sie ich dotknac ... sa niesamowicie gorace ... prosze o pomoc ...
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Cidzej - żeby sprawdzić czy serwo powoduje spadanie obrotów - proponuje taką żecz :
Zaciśnij czymś ( np.kluczem MORS) wężyk który idzie do wspomagania następnie przyciśnij hamulec - jeżeli silnik przestał reagować na przyciskanie hamulca to masz do wymiany serwo a dokładniej membrane w serwie.Jeśli membrana jest walnięta to do kolektora ssącego dostaje się lewe powietrze.
Acha podpowiedz jeszcze jak z poziomem płynu czy jest stały czy go ubywa.
Jeszcze jedno - sprawdzałem pedał hamulca w Oplach Campo - Mercedesach busach i jak się przyciśnie hamulec i potrzyma dłużej to pedał pomału wpada w podłogę.Czyli chyba tak jak u Ciebie.Możliwe , że pompa u Ciebie jest sprawna a szwankuje tylko serwo.
Zaciśnij czymś ( np.kluczem MORS) wężyk który idzie do wspomagania następnie przyciśnij hamulec - jeżeli silnik przestał reagować na przyciskanie hamulca to masz do wymiany serwo a dokładniej membrane w serwie.Jeśli membrana jest walnięta to do kolektora ssącego dostaje się lewe powietrze.
Acha podpowiedz jeszcze jak z poziomem płynu czy jest stały czy go ubywa.
Jeszcze jedno - sprawdzałem pedał hamulca w Oplach Campo - Mercedesach busach i jak się przyciśnie hamulec i potrzyma dłużej to pedał pomału wpada w podłogę.Czyli chyba tak jak u Ciebie.Możliwe , że pompa u Ciebie jest sprawna a szwankuje tylko serwo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zacisk hamulca przedniego
No nie do końca - cylinderek pracuje w tłoczku.
Należy odkręcić (((( potrzebne kombinerki ;młotek i kawałek pręra fi 5 - może być stare wiertło fi 5 )))) zacisk hamulca przedniego - wypchnąć ( NIECO - NIE DO KOŃCA BO WYPADNIE I SIĘ ZAPOWIETRZY) tłoczek - przeczyścić go papierem ściernym minimum o granulacji P 180 następnie wcisnąć do oporu - złożyć zacisk zpowrotem - nacisnąń hamulec parę razy aby się wszystko ułożyło i będzie git.
Należy odkręcić (((( potrzebne kombinerki ;młotek i kawałek pręra fi 5 - może być stare wiertło fi 5 )))) zacisk hamulca przedniego - wypchnąć ( NIECO - NIE DO KOŃCA BO WYPADNIE I SIĘ ZAPOWIETRZY) tłoczek - przeczyścić go papierem ściernym minimum o granulacji P 180 następnie wcisnąć do oporu - złożyć zacisk zpowrotem - nacisnąń hamulec parę razy aby się wszystko ułożyło i będzie git.
- Załączniki
-
- Zacisk hamulca.doc
- Załącznik ze zdjęciami jak się to demontuje - wycięte z serwisówki
- (37 KiB) Pobrany 247 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Na pewno? Możesz to rozwinąć?jamszoł pisze:cylinderek pracuje w tłoczku.
Proponuję przesmarować (no właśnie tłoczek czy cylinderek) kremem NIVEA, do tego jest naprawdę rewelacyjnyjamszoł pisze:wypchnąć ( NIECO - NIE DO KOŃCA BO WYPADNIE I SIĘ ZAPOWIETRZY) tłoczek - przeczyścić go papierem ściernym minimum o granulacji P 180 następnie
jamszoł pisze:następnie wcisnąć do oporu
- cidzej
- Posty: 11737
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dzieki, postaram sie sprawdzic tak jak to opisaliscie, ale narazie rozchorowalem sie i kursuje praca - dom(łóżko), a że prace mam 500 metrów od domu to chwilowo do samochodu nie wsiadam.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415