hamuce

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

hamuce

Post autor: cidzej »

dziwna sprawa ... im dłużej trzymam noge na hamulcu tym bardziej on się "zapada" aż prawie podłogi dotyka a na dokładke obroty silnika spadają ...

wiecie co to może być ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Sprawdź pompe hamulcową - prawdopodobnie przepuszcza płyn hamulcowy między sekcjami.Wtedy pedał hamulca ucieka w podłogę . Ewentualnie pompa hamulcowa puszcza płyn do serwa - do serwa dochodzi wąż który wysysa powietrze ( robi podciśnienie) dzięki temu wspomaga hamowanie.Drugi koniec węża połączony jest z kolektorem ssącym - no bo coś musi robić te podciśnienie.Jeśli płyn który wycieka z pompy poprzez serwo dostaje się do kolektora ssącego to wzbogaca mięszankę paliwowo powietrzną o płyn hamulcowy co powoduje zmniejszenie obrotów.
Przynajmniej takie jest moje zdanie - ale mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2006, 16:43 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Vieczur

Post autor: Vieczur »

generalnie to gdyby nie te obroty silnika to wine ponosil by zuzyty plyn hamulcowy o zbyt duzym juz % wody w sobie... ale ta sytuacja jest nieco dziwna... :roll:
piotrekkk1985

Post autor: piotrekkk1985 »

Czesc wszystkim ... ja mam takie pytanie na temat tarcz hamulcowych ... czy podczas normalnej jazdy na docinku powyzej 20km tarcze hamulcowe moga sie nagrzewac do bardzo wysokich temperatur ?? bo moje sie tak nagrzewaja ze w zasadzie nie da sie ich dotknac ... sa niesamowicie gorace ... prosze o pomoc ...
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

piotrekkk1985 pisze:nagrzewaja ze w zasadzie nie da sie ich dotknac ... sa niesamowicie gorace ... prosze o pomoc ..
TAK NIE MOZE BYC :!: JA tak miałem i wina lezała po stronie przewodów hamulcowych :!: Poprostu puchna przewody :!: trzeba je wymienic :!:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jest inna możliwość - zapieczony cylinderek hamulcowy.Cylinderek nie ma żadnej sprężyny która może go cofnąć - cofa go bicie tarczy hamulcowej.Jeśli będzie zapieczony - tarcza go nie odbije. Cylinderek trze zbyt mocno o tarcze i ją rozgrzewa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Cidzej - żeby sprawdzić czy serwo powoduje spadanie obrotów - proponuje taką żecz :
Zaciśnij czymś ( np.kluczem MORS) wężyk który idzie do wspomagania następnie przyciśnij hamulec - jeżeli silnik przestał reagować na przyciskanie hamulca to masz do wymiany serwo a dokładniej membrane w serwie.Jeśli membrana jest walnięta to do kolektora ssącego dostaje się lewe powietrze.
Acha podpowiedz jeszcze jak z poziomem płynu czy jest stały czy go ubywa.
Jeszcze jedno - sprawdzałem pedał hamulca w Oplach Campo - Mercedesach busach i jak się przyciśnie hamulec i potrzyma dłużej to pedał pomału wpada w podłogę.Czyli chyba tak jak u Ciebie.Możliwe , że pompa u Ciebie jest sprawna a szwankuje tylko serwo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:Cylinderek
znaczy tłoczek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Zacisk hamulca przedniego

Post autor: Jamszoł »

No nie do końca - cylinderek pracuje w tłoczku. :)
Należy odkręcić (((( potrzebne kombinerki ;młotek i kawałek pręra fi 5 - może być stare wiertło fi 5 )))) zacisk hamulca przedniego - wypchnąć ( NIECO - NIE DO KOŃCA BO WYPADNIE I SIĘ ZAPOWIETRZY) tłoczek - przeczyścić go papierem ściernym minimum o granulacji P 180 następnie wcisnąć do oporu - złożyć zacisk zpowrotem - nacisnąń hamulec parę razy aby się wszystko ułożyło i będzie git.
Załączniki
Zacisk hamulca.doc
Załącznik ze zdjęciami jak się to demontuje - wycięte z serwisówki
(37 KiB) Pobrany 247 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3476
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:cylinderek pracuje w tłoczku.
Na pewno? Możesz to rozwinąć?
jamszoł pisze:wypchnąć ( NIECO - NIE DO KOŃCA BO WYPADNIE I SIĘ ZAPOWIETRZY) tłoczek - przeczyścić go papierem ściernym minimum o granulacji P 180 następnie
Proponuję przesmarować (no właśnie tłoczek czy cylinderek) kremem NIVEA, do tego jest naprawdę rewelacyjny :grin:
jamszoł pisze:następnie wcisnąć do oporu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A w którą stronę chcesz żebym to rozwinoł ? :wink:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3476
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:cylinderek pracuje w tłoczku.
Właśnie to, bo to twierdzenie obala całą moją dotychczasową wiedzę.Do dzisiaj byłem pewien, że to tłok pracuje w cylindrze, ale człowiek jest omylny i gdybyś uzasadnił że jest odwrotnie to jestem gotów zmienić zdanie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No co ? - walnołem się . :)
Mam poprawić u góry czy czy raczej można moje wypociny zrozumieć.
A z rozwinieńciem tematu to myślałem , że chodzi Ci o rozwinieńcie w innym kierunku i temacie. :oops:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dzieki, postaram sie sprawdzic tak jak to opisaliscie, ale narazie rozchorowalem sie i kursuje praca - dom(łóżko), a że prace mam 500 metrów od domu to chwilowo do samochodu nie wsiadam.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3476
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jamszoł pisze:No co ? - walnołem się
Ok.,to jest przecież rzeczą ludzką ino myślałem, że od ostatnich moich odwiedzin w szkole rewolucja edukacyjna Giertycha poszła tak daleko. :mrgreen:
ODPOWIEDZ