Czy 108km to naprawde 108km ??

Moderator: Moderatorzy

grzesiu312

Czy 108km to naprawde 108km ??

Post autor: grzesiu312 »

Hej od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta z 1991r pod maska mam 1,6 EFI katalogowo ma mieć 108 koni mechanicznych ale moje odczucia są inne...
ma może ktoś też takiego escorta może podzielici sie swoimi opiniami na temat tego modelu i tego silnika

sam nie wiem czy to tak jest i ni ma sensu z tym nic robić czy może wasze escorty spisuja sie bardzo dobrze??

brak mocy zauważam przed wzniesieniami samochód nie przyśpiesza a czasami nawet zwalnia :/ redukcja na mniejszy bieg sprawia że w samochodzie jest troszke głośniej
jak na silnik 108 koni jest to bardzo dziwne dla mnie. czakam na wasze opinie dzięki
MARKKO

Post autor: MARKKO »

na 105 koni :P wywal katalizator to poczujesz te konie moze poprostu jest zapchany lub coś takiego
Vieczur

Post autor: Vieczur »

dokaldnie... silnik ten ma 105 KM ;) a to ze slabo ciagnie... hmm no wiesz, rakieta to nie jest... lub tak jak pisze markko mozesz miec jakas drobna wade ktora ogranicza jego mozliwosci, a duzo rzeczy na to wplywa jak np filtr paliwa (mocno zapchany sprawia ze auto zaczyna byc mulowate), filtr powietrza czy chociazby katalizator do wymiany ;) Ja mialem nowsza wersje tego silnika, a mianowicie 1.6 16V 90 KM... z tego co pamietam to katalogowo maja zblizone osiagi... a tez odczuwalem ze czasem brakowalo mu mocy, to juz bardziej poszalec mozna honda civic 1.3 75 KM (kwestia przelozen)
grzesiu312

Post autor: grzesiu312 »

katalizatora nie mam już. a filtr paliwa hmmm?? na gazie idzie tak samo więc wydaje mi sie że to nie ma wpływu. filtr powietrza mam nowy.
czyli co mam rozumieć że to tak jest jadem se bo se jadem :|
czekam na dalsze opinie.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

grzesiu312 pisze:czyli co mam rozumieć że to tak jest jadem se bo se jadem
raczej tak, Escort ma tu w tym momencie slabe przelozenia i zaczyna sie zbierac dopiero przy wyzszych obrotach... bynajmniej przy tych 2 silnikach.. ;) auta porownywalnej klasy zachowuja sie lepiej pod tym wzgledem ;)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3476
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Jak na obrotku będziesz miał 2500, na biegu odpowiadającym odpowiedniej prędkości i go depniesz, a on ani-ani to wtedy trzeba szukać przyczyn.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a filtr od gazu? jeszcze może być przyczyna w świecach i w przewodach WN
Vieczur

Post autor: Vieczur »

prof markko pisze:i w przewodach WN
to fakt... ostatnio kuzynowi zaczela mulic vectra 1.6 ... przyczyny doszukal sie wlasnie w przewodach ;)
tomi

Post autor: tomi »

Panowie, ale, o czym my mówimy nawet nie wiemy, o jakiej górce kolega mówi. Poza tym ok. 105 koników ma nowy silnik a nie silnik kolegi, który jak podejrzewam ma ok. 200 000 km przebiegu. I jeszcze jedno 105 koni silnik uzyskuje przy obrotach silnika nie wiem dokładnie jak w tym przypadku, ale gdzieś przy 5,500 tyś obrotów na minutę.
grzesiu312

Post autor: grzesiu312 »

no przebeg tylko 160 000 a górka taka średnia. ale dzięki bi zauważyłem jeszcze jedno od pewnego czasu zaczołem go kręcić na ponad 3500obr i jest jakis żwaszy :)
nie wiem jak nim poprzednia osoba jezdziła ale może to pomoże przegonie go troche przypłace pewnie spalaniem 15litrów na setke pozdrówka
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Vieczur pisze: to juz bardziej poszalec mozna honda civic 1.3 75 KM (kwestia przelozen)
ja bym się nie odważył escorta z hondą porównywać ...

generalnie hondę ciężko z czymś porównywać (dla mnie honda ma mistrzostwo świata jeśli chodzi o silniki), bo albo COŚ będzie miało porównywalne osiągi, ale będzie więcej paliło, albo będzie mniej żywotne

essiego bardziej bym przyrównywał do jakiś niemieckich tworów motoryzacji (Opel, VW)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Vieczur

Post autor: Vieczur »

grzesiu312 pisze:no przebeg tylko 160 000 a górka taka średnia. ale dzięki bi zauważyłem jeszcze jedno od pewnego czasu zaczołem go kręcić na ponad 3500obr i jest jakis żwaszy
to co wczesniej pisalem, ten silnik zaczyna sie zbierac przy wyzszych obrotach, troszke to drazni no ale "ten typ tak ma" ;)
alien

Post autor: alien »

ja mam 1.6 16V EFI ale nei wiem ile koni (90 lub 105KM)i nie nazekam na moc ... ze swiatel raczej nei daje sobie w kasze dmuchac :P wiesz co sprawdz ... moj wujek mial podobny problem przyczyna byl zapchany koncowy tlumik :/ usterki szukal rok ! :))) pozdro napis zjak zlokalizujesz usterke :cool:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

ja mam 1.6 16V EFI ale nei wiem ile koni (90 lub 105KM)
MASZ 90km :wink:
alien

Post autor: alien »

thx dobrze wiedziec :P ale tak na zdrowy rozum Yanek to troche dziwne, ze 8V ma wiecej koni od 16V:/ no nie wiem moze zle mysle ale tak mi sie wydaje :P
ODPOWIEDZ