czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow
Moderator: Moderatorzy
czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow
chcialbym sobie kupic szkrzynke bezpiecznikow czym ma sie kierowac w wyborze czy musi byc jakis nr zgodny
skrzynka ma byc do escorta '92 1.8i 16V 105KM
skrzynka ma byc do escorta '92 1.8i 16V 105KM
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow
Witaj!fido pisze:chcialbym sobie kupic szkrzynke bezpiecznikow czym ma sie kierowac w wyborze czy musi byc jakis nr zgodny
skrzynka ma byc do escorta '92 1.8i 16V 105KM
A elektryką w essim jestem za pan brat

Kupiłem w zeszłym roku 2 Eskorciki mk5 1.8d 1991 i 1.4 EFI mk5 też 1991 w Niemczech
Ja zostawiłem sobie dizelka a siorze dałem tego czarnego: http://www.pozycje.sky.pl/escort/
Mój miał spaloną elektryke pod maską, dziadziuś nim jezdzil przez 13 lat i padł mu elektroniczny moduł zapłonu w pompie, chechłał go tak długo że popalił wszystkie kable od świec żarowych pod maską łącznie z automatem do rozłanczania świec. Kupiłem na szrocie całą wiązke od dizla i miałem dzień zabawy z lutownicą


Skrzynki są takie same we wszystkich modelach, ja w ostatni weekend przekładałem swoją bo przestała mi działać nagrzewnica (dmuchawa) - po wykręceniu okazało sie że puściły zimne luty - ale nie chciało mi sie lutować bo miałem zapasową ze starego essiego, przełożyłem wiec całą i wązne jest to by zwórócić uwagę na mostkowania (takie blaszki wtykane w przekaźniki) bo po przełożeniu: dramat

Szybko popatrzyłem jak jest pomostkowane na puszcze bezpieczników u siory - powtykałem blaszki gdzie trzeba i wszystko gra i buczy.
Najlepiej przed przekładką zrób sobie zdjęcie i popisz co jest gdzie pomostkowane - to sie nie zgubisz.
Zresztą jak kupisz inną puszke z bezpiecznikami to ze starej po kolei możesz poprzekładać wszystko krok po kroku i nie ma siły - musi zadziałać

Najlepiej żebyś dorwał gdzieś Essiego ktróry jest przeznaczony na części i jeszcze działa - wtedy powłanczaj sobie wszystko i sprawdz czy puszka jest OK.
Puszka bezpieczników składa się z dwóch płytek scalonych, jeśli puści jakiś lut na górze lub od spodu - to spokojnie to polutujesz, ale jeśli puści lut gdzieś wewnątrz (pomiędzy płytkami) to nic nie zrobisz... rozlutowanie i zlutowanie tego graniczyłoby chyba z cudem

Powodzenia w przekładce...
-----------------------
Teraz Escort MK5 1991 1.8D
Wcześniej:
Scorpio 2.5TD
Scorpio 2.5D
Sierra 2.3D
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow
no to jestem cudotwórca, bo przelutowałem całądantg pisze: Puszka bezpieczników składa się z dwóch płytek scalonych, jeśli puści jakiś lut na górze lub od spodu - to spokojnie to polutujesz, ale jeśli puści lut gdzieś wewnątrz (pomiędzy płytkami) to nic nie zrobisz... rozlutowanie i zlutowanie tego graniczyłoby chyba z cudem![]()

poszukaj dobrze na forum - znajdziesz opisy jak przelutować CAَ skrzynkę (wszystkie strony) - w skrócie: rozcinasz te "pręciki" z boku łączące płytki, rozkłądasz, przelutopwujesz, a potem skłądasz z powrotem zlutowując te pręciki ze sobą

u mnie wszystko po tej operacji działa i nic się nie spaliło

Re: czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow
Bije pokłonycidzej pisze:u mnie wszystko po tej operacji działa i nic się nie spaliło

Ale tam nie ma co lutować 
Przekładasz kostki z wiązkami kabli, 4 albo 5 (nie pamietam) pod spodem i dwie u góry, odkręcasz 2 śrubki i podpinasz zasilanie i to wszystko.
Tak jak Ci pisałem - zwróć uwage na dokładne pomostkowanie slotów na przekaźniki - przełóż wszystkie przekaźniki i będzie OK
Pozdrawiam
Daniel

Przekładasz kostki z wiązkami kabli, 4 albo 5 (nie pamietam) pod spodem i dwie u góry, odkręcasz 2 śrubki i podpinasz zasilanie i to wszystko.
Tak jak Ci pisałem - zwróć uwage na dokładne pomostkowanie slotów na przekaźniki - przełóż wszystkie przekaźniki i będzie OK
Pozdrawiam
Daniel
od spodu ma bodajze 5 wtyczki ale mam doodkrecenia 3 sruby a nie 2 dochodza trzy przewodydantg pisze:Ale tam nie ma co lutować
Przekładasz kostki z wiązkami kabli, 4 albo 5 (nie pamietam) pod spodem i dwie u góry, odkręcasz 2 śrubki i podpinasz zasilanie i to wszystko.
Tak jak Ci pisałem - zwróć uwage na dokładne pomostkowanie slotów na przekaźniki - przełóż wszystkie przekaźniki i będzie OK
Pozdrawiam
Daniel
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
skrzynki są takie same. i nie przejmujcie się że np przed `93 miały jedno wyprowadzenie więcej- ten dodatkowy pin to tylko obejście które kabelkiem wraca na tablice innym pinem! wyobraźcie sobie że geniuszowi króry to projektował chyba brakło miejsca na płytce i pomógó sobie kabelkiem!!
! w tablicach np.`94 już to poprawili. ja już po przelutowaniu , ale jest z tym zabawa! 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
witam
panowie co do skrzynek bezpiecznikow slyszalem ze musza sie zgadzac nr czy to prawda bo na allegro widzialem pare skrzynek od innych silnikow ale wizualnie sa takie same wiec czy moge zalozycz inna skrzynke z innym nr zamiast mojej np:
http://www.allegro.pl/item150362904_for ... _91r_.html
http://www.allegro.pl/item149522787_for ... nikow.html
panowie co do skrzynek bezpiecznikow slyszalem ze musza sie zgadzac nr czy to prawda bo na allegro widzialem pare skrzynek od innych silnikow ale wizualnie sa takie same wiec czy moge zalozycz inna skrzynke z innym nr zamiast mojej np:
http://www.allegro.pl/item150362904_for ... _91r_.html
http://www.allegro.pl/item149522787_for ... nikow.html
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
fido, pewnie podejda bez problemu, ja dopiero w rocznikach miedzy 1995-99 widzialem roznice, w roku 1997 zmienili ciutenke skrzynke, przynajmniej dwa gniazda przekaznikow sa inne,ale to malo istotne elementy (jedno to od halogenow, drugie od brzeczka, w starej cos innego mialo byc zamiast brzeczka) i pewnie latwo te zmiany obejsc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982