mk7 1,6 zetec TPS
Moderator: Moderatorzy
- jk1978
- Posty: 770
- Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
mk7 1,6 zetec TPS
Chciałem tylko potwierdzić przypuszczenia. Silniczek ładnie chodził ale strasznie długo (ok 2-4 km) schodził do obrotów 900obr/min. Jak już zszedł to jak był ciepły to nie było problemów z obrotami. Podczas uruchamiania silnika zimnego obroty były 1900 i rosły czasami do 3500 tyś i ze wzrostem temperatury malały jak już wspomniałem. Od 3 dni jednak mam problem bo obroty na zimnym silniku schodzą max do 1200-1300. Odłączyłem czujnik TPS przy przepustnicy i okazało się iż po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na 1800 ale dynamicznie spadają i w ciągu 30-45 sekund obroty spadają do 900 obr/min. Czy to świadczy o uszkodzonym TPS jak obstawiam czy szukać gdzie indziej usterki?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zanim kupisz nową przepływke to wymyj tą starą - zwracając uwagę na druciki oporowe , żeby ich nie uszkodzić
Gdy odłączysz wtyczke komputer przechodzi na ustawienia fabryczne - bez sczytywania wartości z czujnika
Jak to nic nie da to może uda Ci sie od kogos na moment podmienić i sprawdzić
Komp nie wie ile silnik dostaje powietrza
Gdy odłączysz wtyczke komputer przechodzi na ustawienia fabryczne - bez sczytywania wartości z czujnika
Jak to nic nie da to może uda Ci sie od kogos na moment podmienić i sprawdzić
Komp nie wie ile silnik dostaje powietrza
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł, TPS to nie przepływka.
jk1978, zanim zaczniesz cokolwiek kupować sprawdź stan izolacji i kable przy TPSie. Efekt podobny do opisanego daje tez niesprawny czuj nim temperatury. Najlepiej pomierz sobie wartości wzorcowe na złaczu ECU.
jk1978, zanim zaczniesz cokolwiek kupować sprawdź stan izolacji i kable przy TPSie. Efekt podobny do opisanego daje tez niesprawny czuj nim temperatury. Najlepiej pomierz sobie wartości wzorcowe na złaczu ECU.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jk1978, chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jest moje foto w temacie - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378Yagr pisze:chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło
Mnie jak w trakcie jazdy - gdy na moment sie zatrzymałem i silnik poszedł coś koło 2000 obrotów - to jak poruszałem kablami od "krokowego" to obroty puściłe
Prze izolowanie wiązki pomogło
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]