Łożysko kolumny kierowniczej ???

Moderator: Moderatorzy

DarekSlim

Post autor: DarekSlim »

Hej. Dzięki wszstkim za pomoc. Jestem juz po naprawie siedziałem nad mechanikiem trzy godzinki i chyba wszystko oki ale mam teraz inny problem i wiem ze w tym poscie nie powinienem o to pytac i ze bylo to juz na forum ale prosze odpowiedzcie mi, bo mam problem z odpalaniem na zimnym silniku i czasmi z wolnymi obrotam. Lubi zgasnąć a silnik drży strasznie i chciałem wyczyściś krokowca i przepływomierz a także czujnik temperatury ale nie wiem gdzie te trzy ustrojstwa znależć pod maską ???
Patryk

Post autor: Patryk »

Zacznij pierw od wyczyszczenia swiec i sprawdzenia przewodow wysokiego napiecia, bo jak Ci drzy tak bardzo to moze chodzic na trzy garki np a to sprawdzic prosto i szybko a potem za reszte sie bierz :cool:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

DarekSlim pisze:mam teraz inny problem i wiem ze w tym poscie nie powinienem o to pytac i ze bylo to juz na forum ale prosze odpowiedzcie mi, bo mam problem z odpalaniem na zimnym silniku i czasmi z wolnymi obrotam.
temat wielokrotnie poruszany wiec polecam skorzystac z opcji "szukaj" a tu go nie kontynuowac :!:
ireczek111

Post autor: ireczek111 »

Witam podobny problem spotkał i mnie. Tylko, że: końcówki wahacza wymienione, łączniki stabilizatora wymienione, tuleje gumowe wymienione (oryginalne FORDA bo na badziewiu za 5 zł podróbki nie zrobi się nawet na naszych wpaniale równych drogach 5 tyś) i problem pozostał. Przy ruszaniu takie skrzypniecie jakby blacha o blache , tak myśle moze poducha pod silnikiem jak myslicie panowie? z góry dzięki za rady POZDROWIONKA :???:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ireczek111, poduchy silnika sprawdzasz tak,ze dajesz na reczny auto, wrzucasz na bieg i tak jakbys chcial ruszyc :) Wtedy widac jak pracuja poduchy silnika (tylko oczywiscie potrzebne sa dwie osoby)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Trochę puźno może odpisuje bo temat stary ale....opis naprawy mcpersona umieściłem na forum "Operacja McPerson". Tam jest wszystko. Co do krokowca. Ja jak miałem problem z obrotami to.... Wykręcałem silnik krokowy i wkładałem do słoika z ropą. Zanurzona była tylko część ruchoma czyli ta która porusza przepustnicą... dla pewności można jeszcze wd40 psiknąć. Krokowiec zacina się i dlatego są problemy z obrotami... naleci tam syfu i co jakieś kilka miesięcy ten zabieg powtarzam... A zgrzyty w lewym bądź prawym kole to: tuleje gumowe na stabilizatorze lub łożysko na mcpersonie... innej możliwości nie ma
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

adrianolkusz pisze: A zgrzyty w lewym bądź prawym kole to: tuleje gumowe na stabilizatorze lub łożysko na mcpersonie... innej możliwości nie ma
Podpinam się bo od paru dni właśnie doświadczam nieprzyjemnego skrzypienia/zgrzytów w przednim zawieszeniu. Jak wysiąde z auta i zaczne bujać to jednym to drugim amortyzatorem to skrzypi jakby guma o metal/gume (amorki już słabe). Robertford pisał że to tuleje wahacza, a je właśnie dopiero wymieniłem z miesiąc temu, razem ze sworzniami wahaczy. I teraz zaczeło skrzypieć..

Czyli na 100% do wymiany łączniki stabilizatora (fabryczny,tulejki gumowe stare ale nie popękane) albo łożyska na kolumnie mcpersona (też fabryka, tak jak amorki) ??
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Łożyska na macpersonie nie będą piszczały gdy bujasz wozem , będą piszczały a raczej chrobotały , gdy będziesz skręcał kołami.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

jamszoł pisze:Łożyska na macpersonie nie będą piszczały gdy bujasz wozem , będą piszczały a raczej chrobotały , gdy będziesz skręcał kołami.
Czyli na pewno to nie one. Bo auto z przodu piszczy jak stara szafa jak sie rozbuja naciskajac na blotniki. Oby to byly łaczniki stabilizatora, bo nowe już mam a wymiana prosta... :-|

A moze byc zeby stare amory zaczeły tak piszczeć , np te gumowe odboje? (i to po obu stronach!)
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ