Escort mk4 1.6 66kW swap
Moderator: Moderatorzy
Escort mk4 1.6 66kW swap
Witam
Obecnie zastanawiam się nad wymianą lub regeneracją obecnego silnika,
silnik wymaga kapitalnego remontu więc przez myśl przeszlo mi aby go zamienić i wsadzić coś większego o większej mocy, (na rs2000 mnie nie stać)
poszukuje informacji jaki silnik jestem w stanie do niego wsadzić? Samochód jest w wersji Cabrio z 89r.
Obecnie zastanawiam się nad wymianą lub regeneracją obecnego silnika,
silnik wymaga kapitalnego remontu więc przez myśl przeszlo mi aby go zamienić i wsadzić coś większego o większej mocy, (na rs2000 mnie nie stać)
poszukuje informacji jaki silnik jestem w stanie do niego wsadzić? Samochód jest w wersji Cabrio z 89r.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
baczek06, też witamy Cię serdecznie
W opisie masz silnik 2 litrowy o mocy a w temacie 1,6
W końcu co na co chcesz zmieniać ?
A jaki silnik na swap ?
Mają tu koledzy i 2,0 od Mondeo , mają tez i VR 6
Musisz sie zdecydować co byś tam chciał i na ile Cie stać
W opisie masz silnik 2 litrowy o mocy a w temacie 1,6
W końcu co na co chcesz zmieniać ?
A jaki silnik na swap ?
Mają tu koledzy i 2,0 od Mondeo , mają tez i VR 6
Musisz sie zdecydować co byś tam chciał i na ile Cie stać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł w opisie zaistniał błąd który został już poprawiony. Aktualnie zbieram informacje co jestem w stanie do niego wsadzić. Mianowicie silnik który nie będzie wymagał większych przeróbek mocowań jak i skrzynia. Bardziej interesuje mnie coś około 2.0 i mocy dochodzącej do 150KM.
cenowo jestem w stanie w sam silnik + skrzynia + ewentualne przeróbki wiązki elektrycznej, układu paliwowego, hamulcowego wsadzić około 3 do 4tys.
Yagr co masz na myśli mówiąc system zasilania?
Wszystkie przeróbki chce przeprowadzić na własną ręke, Projekt od zera do bohatera więc koszty robocizny praktycznie odpadają.
Sądzicie iż jest to realne?
cenowo jestem w stanie w sam silnik + skrzynia + ewentualne przeróbki wiązki elektrycznej, układu paliwowego, hamulcowego wsadzić około 3 do 4tys.
Yagr co masz na myśli mówiąc system zasilania?
Wszystkie przeróbki chce przeprowadzić na własną ręke, Projekt od zera do bohatera więc koszty robocizny praktycznie odpadają.
Sądzicie iż jest to realne?
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
iglaxr3i, raczej chodziło mi czy to monowtrysk, gaźnik czy wtrysk mechaniczny a może nawet EFI... ? Tak czy siak wstawiając 1,6 8v EFI (LJF) rozrusznik, alternator i nawet wydech powinien pasować stary, skrzynia też - jedynie elektryka będzie wymagała dołożenia tego wszystkiego co weszło w Mk5 od kompa z nowego silnika zaczynając.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
więc tak. benzyna na wtrysku mechanicznym K-Jet.
jk1978 facet ty to masz łep... że ja jeszcze na to nie wpadłem. NORMALNIE REWELKA!!! to można już zamykać temat tak??? z takimi pomysłami idż na stragan a nie tu!
iglaxr3i no tak, samo oznaczenie rs samo mówi za siebie, jeśli znajde silnik w przystępnej cenie czemu nie, narazie tyle szczęścia nie miałem
jk1978 facet ty to masz łep... że ja jeszcze na to nie wpadłem. NORMALNIE REWELKA!!! to można już zamykać temat tak??? z takimi pomysłami idż na stragan a nie tu!
iglaxr3i no tak, samo oznaczenie rs samo mówi za siebie, jeśli znajde silnik w przystępnej cenie czemu nie, narazie tyle szczęścia nie miałem
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
baczek06, skoro chcesz więcej niż 1,6 to musisz się liczyć z odrobinę wiekszym zakresem prac - najprościej - znajdź całego zgnitego RS2000, odkup go i przełóż wszystko co potrzebne do twojej maszyny. Tak robił WieSIu ale on to robił w obrębie Mk5/7... W twoim przypadku może dojśc parę innych rzeczy o których nie wiemy bo Mk4 to jednak konstrukcja wcześniejsza. ,
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- jk1978
- Posty: 770
- Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Reanimowalem juz niejednego trupa, niejeden tu mial plany wywalone w kosmos - wiele prac bylo na polmetku conajmniej i efekt taki ze auta juz sa na zlomie bo nowsze auto zawrocilo w glowie. Zycze ci bys zrobil swap marzen - jak go skonczysz to zastanow sie czy warte bylo to czasu i pieniedzy. Wiesz ilu tu jest uzytkownikow co maja escorty 5-7 lat i dluzej? - niewielu. Dzis escort to auto ktore wymaga niemalego nakladu gotowki i nie ma kalkulacj napraw - taka jest niestety prawda. Secior tu robil swapa ale on i auto mlodsze i jakies pojecie mial wiec wiedzial na co sie porywal. Gdybys robil swapa na vr6 to bym stwierdzil ze robisz bo chcesz pojezdzic potem ladnych pare latek. Tak jak napisalem za 5 tys cos o mocy ktorej oczekujesz spokojnie znajdziesz. Byly calkiem niedawno osoby typu sewereyn, byl konus, byl maly, byl tomex - naprawde duzo mozna by wyliczac. Oni wpakowali worek pieniedzy i efekt taki ze juz escortow nie maja - escorty ich przewaznie poszly do kasacji a naprawde bylo grubo. Przelicz naprawde to co chcesz osiagnac i czy nie lepiej spozytkowac ta kase na cos co juz jezdzi. Kupiles rs2000 - super wybor ale czy jestes swiadom ile cie czeka pracy by to zamontowac w swojej budzie? Praktycznie tylko buda sie nie zmieni. Tak czy owak - powodzenia bo pracy co niemiarabaczek06 pisze:więc tak. benzyna na wtrysku mechanicznym K-Jet.
jk1978 facet ty to masz łep... że ja jeszcze na to nie wpadłem. NORMALNIE REWELKA!!! to można już zamykać temat tak??? z takimi pomysłami idż na stragan a nie tu!
Ostatnio zmieniony 22 lis 2015, 19:35 przez jk1978, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jk1978 pisze: Secior tu robil swapa ale on i auto mlodsze i jakies pojecie mial wiec wiedzial na co sie porywal.
jk1978, wynika z wypowiedzi kolegi , że potrafi to zrobićbaczek06 pisze:Wszystkie przeróbki chce przeprowadzić na własną ręke, Projekt od zera do bohatera więc koszty robocizny praktycznie odpadają.
A Ty go posądzasz od razu , że nie potrafi
Już kilka razy zauważyłem , że odradzasz ludziom prac przy Esie
Chce ? to robi
Utopi kase ? - to jego kasa
Grunt to to , że ma ochote i mozliwości
Ja - mimo , że nie jestem zwolennikiem starych autek - będę trzymał kciuki
A jak będę potrafił coś podpowiedzieć to podpowiem
baczek06, jak by cóś to na bieżąco ze swapem jest kolega S3ci0r
Nie dawno swapował swojego z silnikiem 2,0 od Mondeo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
rozjaśnie dla tych co ciągle na nie, zakładam cztery lata pracy na ten samochód, rodzina pamiątka, więcej się nie uzewnętrznie, bo po co. Nie spieszy mi się nigdzie, aktualnie reanimuje zawieszenie, zbieram informacje na temat dobrego serca do niego. Potrzebne informacje uzyskałem, prace przy silniku będe przeprowadzał około wakacji, (ciepło i długi urlop ) w razie jakichkolwiek pytań już wiem gdzie się kierować. Dzięki za pomoc koledzy.