Panowie byłem na przeglądzie ess nie przeszedł z powodu nadmiernego luzu tuleji wahacza lewego , postanowiłem wymienić cały wahacz a dokładnie dwa dla świętego spokoju gdyż co do wymiany samych tulejek nie mam takich możliwości , w nubirze już wymieniałem więc pojęcie jakieś jest , kwestia jest tylko taka
jakie klucze będą potrzebne bo chciałbym sie naszykować , przeszukiwałem goooogle oraz forum wiele info o wahaczach montażu przekładaniu ale nic jakie klucze
drugie pytanie nieraz pisze że do wkładania wahacza przydatny jest lewarek jak ????
było suzuki , hyundai , daewoo a nawet opel od Escorta nauczyłem się jak ważna jest masa w aucie
Jakiś torx większy do odkrecenia śruby sworznia ze zwrotnicy jest potrzebny, do tego klucz oczkowy jakiś trochę większy (15-17 nie pamiętam dokładnie) i grzechotka też z trochę większa nasadka. Może się przydać coś ala łom do rozchylenia zwrotnicy aby łatwiej poszło i może młotek zdjąć łatwo idzie, gorzej to wsadzić, na jednym pocwiczysz to drugi pójdzie łatwiej
Śruby rzeczywiście powinny być nowe, koszt ok 60 zł plus wysyłka z firmy Febi. Warto zmienić jeśli te na aucie są stare i zgnile.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
klucz płaskooczkowy 18 do zblokowania nakrętek śrub wahacza + nasadka 15 do odkręcenia śrub wahacza, to na pewno. trzeba też odkręcić końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy (nasadka 17), przynajmniej z jednej strony, żeby można było odchylić zwrotnicę, łatwiej jest wtedy włożyć nowy wahacz. no i tak jak wiesiu powiedział duży torx i chyba nasadka 15 żeby okręcić sworzeń od zwrotnicy
Nie wiem jak u Ciebie,ale u mnie koszt wymiany tulej na obu wahaczach,czyli demontaż,wprasowanie nowych i ponowny montaż na woza to 3 dychy za strone,więc nie ma sensu sie paprać i brudzić
WieSiu, nowy Lemforder to już koszt ok. 400 za pare,jeśli sworznie są dobre to po ca wkładać nowe?
A tak kupi komplet ori tulej za 120,do tego robocizna i pojeździ pare lat
Ale zrobi jak chce.
kris, ja uważam tak - jesli stare wahacze są w dobrym stanie i ma sie dostęp do oryginalnych tulei i mechaniora co zrobi to w cenie, jaką podałes warto wymienić tuleje. W kazym innym wypadku lepiej wywmienic wahacz na nowe.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
wahacze to i tak już kupiłem więc ... co do wymiany tulejek za stronę mi krzyknęli 90 za stronę a i nowy sworzeń będzie przy okazji a jak te tuleje się posypią to wejdą poliuretanowe
było suzuki , hyundai , daewoo a nawet opel od Escorta nauczyłem się jak ważna jest masa w aucie
lukaszl86ldz, poliuretany do wahaczy tylko powerflexy - a one kosztują, inne się nie sprawdzają a i tak powerflexy nadają się do jazdy raczej wyczynowej a na co dzień nie ma sensu bulic tyle bo nie wykorzystasz sztywności zawiasu, które oferują..
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
A ja odradzam, nie wiadomo ile razy były tuleje ruszane i z tym walczyłem az kupilem lemfordera wahacze i byl spokój.
Klucze tak jak wyżej nasadka 15 do wahacza i płaska 18
Torx 45 i nasadka 17 do swoznia. 30 minut roboty. Pamietaj zeby dokrecac jak auto stoi na kolach
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika