1.6 EFI - NIE PALI NA 3 GARNEK
Moderator: Moderatorzy
-
Ap3s
1.6 EFI - NIE PALI NA 3 GARNEK
Problem wygląda następująco: silnik 1.6 EFI 8V, nie pali na trzeci cylinder. Iskra jest, ciśnienie w cylindrze jest, wtryskiwacz podaje paliwo (ale świeca jest sucha), z tłumika śmierdzi benzyną. Czy możliwe jest że mógł się zawiesić zawór i kanał wydechowy jest cały czas otwarty oraz że wytwarza się podciśnienie, które wyciąga paliwo do wydechu (stąd sucha świeca) i jest ono w części spalane w kolektorze wydechowym, a w części wylatuje tłumikiem (śmród benzyny)?? Benzyna się nigdzie nie zbiera i nie słychać żadnych strzałów...Ludzie pomóżcie po tam się taka magia dzieje, ja już nie mam siły
a to jest jedyne racjonalne wytłumaczenie
POZDRO 4ALL
-
Patryk
Ja mowie ze jest to nie mozliwe, po pierwsze zawieszony zawor wystaje poza dolny "obrys" glowicy, oznacza to ze tlok spotkalby sie natychmiast z zaworem i to bylby koniec pracy silnika (albo w najlepszym wypadku slychac by bylo stukanie intensywne), po drugie nie byloby cisnienia w cylindrze bo wszystko spierdzielaloby przez zawor, po trzecie mozesz miec juz zuzyty ten zawor i gdy tlok idzie do gory wytwarza cisnienie (mniejsze niz potrzebne oczywiscie) lecz wiekszosc paliwa ucieka, ale ja stawiam na brak iskry. Mozesz miec uszkodzony kabel w ten sposob ze w pozycji roboczej nie ma przejscia a jak sprawdzasz to akurat jest, mozesz miec za duza przerwe miedzy elektrodami na swiecy badz iskre za malej mocy aby doszlo do zaplonu. Przyczyna moze byc rowniez jakas usterka i komputerek podaje impuls do aparatu zaplonowego w zlym momencie. Proponuje pierw zrobic reset kompa, potem sprobowac na innym kabelku i swiecy (najlepiej pozyczyc od jakiegos kolegi ktory tez ma essiego) a jesli to nie pomoze to dopiero wtedy probowac cos innego (np z ta pokrywa zaworow) 
-
Ap3s
Pokrywa zaworowa zdjęta, wszystko pracuje poprawnie, iskra jest (zmieniałem przewód) ale gdyby to był brak iskry to świeca byłaby mokra, a jest sucha
nie mam zielonego pojęcia co to może być... dla mnie zaczyna się magia... a tak na marginesie to jak zrobić reset kompa?? nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków?? (przejście w tryb awaryjny lub coś podobnego)
-
Ap3s
-
Ap3s
No właśnie...jak wcześniej pisałem wtryskiwacz paliwo podaje, ponieważ wyciągałem całą listwę wtryskową i sprawdzałem go...nawet był włożony inny wtryskiwacz, ale nie przyniosło do żadnego efektu...ale niestety nie ma możliwości sprawdzić czy paliwo do komory rzeczywiście dociera...ale chyba na pewno skoro śmierdzi benzyną z tłumika...
-
Patryk
W takim razie jezeli nie dochodzi do zaplonu to przyczyna moze byc brak synchronizacji wtrysku do GMP i do iskry, ja tu bym szukal przyczyny, zrob reset kompa tak jak napisal darcun4, a potam odpal i zobacz, daj znac jakie efekty, proponuje zrobic jeszcze pierw test kompa przed i po resecie dla porownania, czekamy na relacje bo szczerze mowiac bardzo ciekawi mnie co moze byc przyczyna i bardzo chcialbym wpasc na to jak Ci pomoc 
I jeszcze pytanie czy moze byl w ostatnim czasie przeprowadzany jakis remoncik badz wymiana np paska napedu rozrzadu w autku
I jeszcze pytanie czy moze byl w ostatnim czasie przeprowadzany jakis remoncik badz wymiana np paska napedu rozrzadu w autku
-
Ap3s
Wczoraj wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo pluł wodą z tłumika
Dzisiaj ma przyjechać jakiś magik założyć mi nowy pasek rozrządu więc jak tylko będę wiedział coś nowego to od razu dam znać...Dzięki za zainteresowanie Patryk, bo ja już dostaję na głowę... jak go poskładam to spróbuję jeszcze posprawdzać te podstawowe rzeczy, bo mam dziwne przeczucie że coś przeoczyłem, albo źle sprawdziłem...Mi osobiście nie chce się wierzyć że to może być komputer, choć nie mówię że to nie możliwe...po zdjęciu wtrysku ładnie było widać jak podaje paliwko na kolejne cylinderki 
POZDRO 4 ALL
POZDRO 4 ALL
-
Patryk
Plul woda z tlumika
niezle moze to byla przyczyna braku zaplonu, mam tylko nadzieje ze jak sciagnoles glowice to nie przestawiles polozenia walka rozrzadu ani walu korbowego
To jest bardzo wazne bo jak zmienisz to mozesz juz w ogole nie odpalic
bo na wale korbowym jest taki czujnik jego polozenia i jak nawet ustawisz tak samo wszystko jak bylo to moze sie okazac ze jest na zlej fazie i na odwrot bedzie podawal paliwo i zaplon wiec bedzie zonk. Tu masz linka http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2167 ja tak naprawialem i teraz smiga jak mazenie
Czekam na wyniki naprawy 
-
Ap3s
Uszczelka nowa, oznak wody nie widać
, rozrząd ustawiony, oczywiście przy okazji wymieniłem pasek i olej tyż:-P ...ale... na 3 cylinder nadal nie pali...
przyczyna tkwi chyba gdzieś w układzie zapłonowym, bo po zmianie fajek chodził na tym cylindrze...przewód jest OK, ale rzuciłem podejrzenie na rozdzielacz...może poprostu cewka jest walnięta.... planuję jutro przełożyć cewkę z essiego mojego qmla i zobaczymy co będzie...ale jak na razie dla mnie to samochód zagadka
POZDRO
-
Patryk