Samoregulator szczęk tylnego hamulca
Moderator: Moderatorzy
Samoregulator szczęk tylnego hamulca
Założyłem ten temat z jednego prostego powodu,jest tu kilkanaście tematów dotyczących tylnych hamulców i z tego co zaobserwowałem jest totalny burdel,co post to inna odpowiedź i nie wiadomo ,czego się trzymac.
Moje pytanie brzmi,po złożeniu tylnych hamulców i założeniu bębnów czym ustalamy naciągnięcie samoregulatorów?
czy poprzez klikakrotne wciśnięcie hamulca zasadniczego(nożnego) czy klikakrotne zaciągnięcie ręcznego?
Czy przed tą czynnością popuszczamy linke hamulca ręcznego do końca odkręcając nakrętke 10 przy dźwigni?,bo takie kwiatki znalazłem na forum?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Moje pytanie brzmi,po złożeniu tylnych hamulców i założeniu bębnów czym ustalamy naciągnięcie samoregulatorów?
czy poprzez klikakrotne wciśnięcie hamulca zasadniczego(nożnego) czy klikakrotne zaciągnięcie ręcznego?
Czy przed tą czynnością popuszczamy linke hamulca ręcznego do końca odkręcając nakrętke 10 przy dźwigni?,bo takie kwiatki znalazłem na forum?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja Ci już podpowiedziałem 
Ale napiszę jeszcze raz - chyba już pisałem o tym w temacie wymiany wszystkiego z tyłu oprócz bębnów
Popuszczamy samoregulatory - linki nie
Zakładamy bęben - podciągamy kilka razy dźwignię od hamulca pomocniczego i spuszczamy
Samoregulator wtedy się naciągnie i szczęki idealnie będą ułożone przy bębnie
Dopiero wtedy pompujemy hebel zasadniczy
Gdy zrobimy odwrotnie - wypchniemy tłoczki w cylinderku (szczęki przy bębnie) i wtdey zaciągając "ręczny" - samoregulator nam się nie ustawi bo szczęki są już przy bębnie
Najpierw ręczny - potem nożny

Ale napiszę jeszcze raz - chyba już pisałem o tym w temacie wymiany wszystkiego z tyłu oprócz bębnów
Popuszczamy samoregulatory - linki nie
Zakładamy bęben - podciągamy kilka razy dźwignię od hamulca pomocniczego i spuszczamy
Samoregulator wtedy się naciągnie i szczęki idealnie będą ułożone przy bębnie
Dopiero wtedy pompujemy hebel zasadniczy
Gdy zrobimy odwrotnie - wypchniemy tłoczki w cylinderku (szczęki przy bębnie) i wtdey zaciągając "ręczny" - samoregulator nam się nie ustawi bo szczęki są już przy bębnie
Najpierw ręczny - potem nożny
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
A co Wy Panowie sądzicie co dolega mojemu ?
Szczęki, spręzynki i ta drobnica wymieniona była na nowe w czerwcu 2014 ( nie było to TRW czy inna dobra firma, ale nie brałem najgorszego szitu ).
We wrześniu chyba zamontowane nowe linki ( Ad firma ) żeby przeszedł przegląd a ręczny był gorszy, tragedia.
Ręczny używam tylko jak wyjeżdżam z podwórka żeby zamknąć bramę bo mam wjazd pod górkę ale i tak musze zgasić auto i oczywiście wrzucić bieg bo na samym ręcznym nie będzie stał i zjedzie na ulicę.
Cylinderki wymieniane były coś ze 4 lata temu, stare zostały na obecną chwilę bębny i samoregulatory. Escort ma prawie 500tyś przebiegu wiec bębny ?
Generalnie nie przejmuję się tym, że ręczny jest nędzny bo nie jestem niedzielnym kierowcą, że na każdym wzniesieniu używa ręcznego bo inaczej mu auto zgaśnie
, tylko ciekawi mnie co jest przyczyną tego słabego hamulca.
Po tej wymianie linek przy zaciąganiu ręcznego czuję, że nie ma luzu na dźwigni tak jak na starych linkach. Co ciekawe, tylne prawe koło ma zarąbisty hamulec, że potrafi zablokować koło na mokrej nawierzchni, na starych linkach tego nie było, ale ręczny gorszy niż na STARYCH SZCZĘKACH I LINKACH ( na starych gratach łapało mi na prawe tylne koło i trzymało lepiej niż na nowych częsciach
)
Szczęki, spręzynki i ta drobnica wymieniona była na nowe w czerwcu 2014 ( nie było to TRW czy inna dobra firma, ale nie brałem najgorszego szitu ).
We wrześniu chyba zamontowane nowe linki ( Ad firma ) żeby przeszedł przegląd a ręczny był gorszy, tragedia.
Ręczny używam tylko jak wyjeżdżam z podwórka żeby zamknąć bramę bo mam wjazd pod górkę ale i tak musze zgasić auto i oczywiście wrzucić bieg bo na samym ręcznym nie będzie stał i zjedzie na ulicę.
Cylinderki wymieniane były coś ze 4 lata temu, stare zostały na obecną chwilę bębny i samoregulatory. Escort ma prawie 500tyś przebiegu wiec bębny ?
Generalnie nie przejmuję się tym, że ręczny jest nędzny bo nie jestem niedzielnym kierowcą, że na każdym wzniesieniu używa ręcznego bo inaczej mu auto zgaśnie

Po tej wymianie linek przy zaciąganiu ręcznego czuję, że nie ma luzu na dźwigni tak jak na starych linkach. Co ciekawe, tylne prawe koło ma zarąbisty hamulec, że potrafi zablokować koło na mokrej nawierzchni, na starych linkach tego nie było, ale ręczny gorszy niż na STARYCH SZCZĘKACH I LINKACH ( na starych gratach łapało mi na prawe tylne koło i trzymało lepiej niż na nowych częsciach

)
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mateusz_175, poczytaj
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=7203
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=7203
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 gru 2014, 17:58
- Lokalizacja: Lublin
Witam ja ostatnio miałem taki przypadek ze, gwoźdź szczęki się urwał ( ze zużycia ) i szczeka stanęła prawie w poprzek i zjadła cały bęben ,rozbierając to wszystko bylem zmuszony kupić dwa bębny, komplet szczęk, zestaw montażowy i łożyska, wczorajszy cały dzień się z tyn bawiłem ale teraz ess ma heble jak rakieta staje dęba przy hamowaniu , tylko problem mam mały z pierścieniem od ABS-u bo w poprzednim bębnie oryginalnym, (nie było tego wgłębienia co uniemożliwia prawidłowego działania ABS-u) no i za wszystko jestem lżejszy o 350 zeta
-Ford ESCORT mk7 1.6 16V ;]
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]
-Nissan Primera P10 1.6 16V
-Daewoo Tico 0,8 SLX ;]
-Nissan Primera P10 1.6 16V
A co powiecie panowie na to ze jak założyłem nowe szczęki i po krótkiej jeździe 30-40km po prostu koło mi się tak nagrzało że nie mogłem odkręcić nakrętek od koła bo były zapieczone. Szczęki zmieniły kolor z złotego na brązowy. Z początku obstawiałem ręczny ale gdy go zaciągnąłem i od razu spuściłem bęben normalnie bez żadnych większych oporów się kręcił. Co mogło być że przy jeździe grzało mi się koło? łożysko w idealnym stanie. Chodzi oczywiście o bęben.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
przy montażu cofasz go na max a po zmontowaniu wszystkiego - najpierw podciągasz kilka razy "ręczny" a potem dopiero wciskasz hamulec zasadniczyYagr pisze:ArGo94, źle ustawiony samoregulator przy montażu bębna.
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=7203
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]