Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h
Moderator: Moderatorzy
Nieszczelność nie musiała oznaczać uszkodzenia samej uszczelki. Ja miałem u siebie całkiem podobną sytuację - wprawdzie nie z seryjnym silnikiem tylko z wydumką, ale to niewiele w tym przypadku zmienia.
Po rozebraniu u mnie również okazało się że uszczelka była sprawna.
Wystarczy że przylgnia głowic i bloku jest w tym miejscu nierówna, wystarczy że dokręci się głowicę nieodpowiednim momentem... itp.
Po rozebraniu u mnie również okazało się że uszczelka była sprawna.
Wystarczy że przylgnia głowic i bloku jest w tym miejscu nierówna, wystarczy że dokręci się głowicę nieodpowiednim momentem... itp.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
- Lokalizacja: daleko
A wiec podsumowanie.
Silnik działa narazie bez problemu. Nie pojawiają się bobble powietrza na śrubie do odpowietrzania układu chłodzenia. Płynu nie przybywa. Albo winna uszczelka i małe otwory na płyn chłodniczy albo słabo dokrecona głowica.
Tym razem dokrecona momentem z książki serwisowej forda włączając dokręcanie śrub o 180°.
Dzięki wielkie za pomoc w lokalizacji i usunięciu usterki.
Pozdrawiam!
Silnik działa narazie bez problemu. Nie pojawiają się bobble powietrza na śrubie do odpowietrzania układu chłodzenia. Płynu nie przybywa. Albo winna uszczelka i małe otwory na płyn chłodniczy albo słabo dokrecona głowica.
Tym razem dokrecona momentem z książki serwisowej forda włączając dokręcanie śrub o 180°.
Dzięki wielkie za pomoc w lokalizacji i usunięciu usterki.
Pozdrawiam!
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
- Lokalizacja: daleko
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
macino1987, śruby powinno się traktować jako jednorazowe
Są tak tanie , że nie warto stosować starych zmęczonych bo istnieje szansa na to , że stara śruba nie dociągnęła głowicy z taką siłą z jaką jest to przewidziane
Stara śruba ma większy opór przy dokręcaniu i gdy dokręcasz ją z siłą 180 to tak naprawdę jest to 170 a może i mniej
Są tak tanie , że nie warto stosować starych zmęczonych bo istnieje szansa na to , że stara śruba nie dociągnęła głowicy z taką siłą z jaką jest to przewidziane
Stara śruba ma większy opór przy dokręcaniu i gdy dokręcasz ją z siłą 180 to tak naprawdę jest to 170 a może i mniej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
masz rację, ale trzeba pamiętać że to zależy od modelu - np. w zetec'ach producent zaleca wymianę śrub po trzykrotnym ściąganiu głowicy, ale 1,8D/TD i CVH tak jak piszesz-nowe.Jamszoł pisze:śruby powinno się traktować jako jednorazowe
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Ja nic nie chcę mówić, ale ja tak skręciłem głowicę za pierwszym razem, i miałem potem jaja z uszczelką. To popuszczanie śrub wydaje mi się bardzo podejrzane, zwłaszcza w kontekście drugiej uszczelki i dołączonej do niej karki z momentami:macino1987 pisze:O 180°byla popuszczona a później dokrecona na 70 na i o kąt 120° dokrecona.

Za drugim razem nie popuszczałem nic, wszystkie etapy to było dokręcanie. I dodatkowo użyłem jeszcze kleju do uszczelek Loctite 3020.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
- Lokalizacja: daleko
Halloo! Śruby dokrecilem w 3 etapach. Zgodnie z instrukcją z forda
I etcp : 10Nm
II etap : 100Nm
III etap : poczekać 3 min
IV etap : odkręcić o 180°
V etap : 70Nm
VI etap : dokrecic kluczem sztywnym o 120°
Dokrecilem kluczem dynamometryczny by wiedzieć jakim momentem dokrecilem i wyszło mi około 180-190, niektóre 200 Nm.
Dziwna instrukcję podałeś... Napewno z forda?
I etcp : 10Nm
II etap : 100Nm
III etap : poczekać 3 min
IV etap : odkręcić o 180°
V etap : 70Nm
VI etap : dokrecic kluczem sztywnym o 120°
Dokrecilem kluczem dynamometryczny by wiedzieć jakim momentem dokrecilem i wyszło mi około 180-190, niektóre 200 Nm.
Dziwna instrukcję podałeś... Napewno z forda?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
- Lokalizacja: daleko
Witam wszystkich ponownie.
Moje pierwsze spostrzeżenia co do pracy silnika po wymienionej uszczelce
Mogę się rozpędzić do ok 14 0 km /h i temperatura utrzymuje się w granicach normy.
Niewielka ilość powietrza po przejechaniu kk 60 km autostrada powstała w gumowym przewodzie od chłodnicy.
Moim zdaniem to przez niewielkie rozmiary otworów w uszczelce powodowały gotowanie się płynu chłodzącego w bloku
I gromadzenie się powietrza. Mam nadzieje ze nie będę musiał patrzeć więcej pod maskę ale w przyszłości polecam wam
Dokładnie przyjrzenie się otworom do kanałów wodnych i olejowych w uszczelcei poprawienie do wymiarów w głowicy.
Trochę mi szkoda ze przewiercilem tylko jednym wiertłem na 7mm ale i tak jest znacznie lepiej niż było i silnik tak mocno nie dostaje po dupie...
Moje pierwsze spostrzeżenia co do pracy silnika po wymienionej uszczelce
Mogę się rozpędzić do ok 14 0 km /h i temperatura utrzymuje się w granicach normy.
Niewielka ilość powietrza po przejechaniu kk 60 km autostrada powstała w gumowym przewodzie od chłodnicy.
Moim zdaniem to przez niewielkie rozmiary otworów w uszczelce powodowały gotowanie się płynu chłodzącego w bloku
I gromadzenie się powietrza. Mam nadzieje ze nie będę musiał patrzeć więcej pod maskę ale w przyszłości polecam wam
Dokładnie przyjrzenie się otworom do kanałów wodnych i olejowych w uszczelcei poprawienie do wymiarów w głowicy.
Trochę mi szkoda ze przewiercilem tylko jednym wiertłem na 7mm ale i tak jest znacznie lepiej niż było i silnik tak mocno nie dostaje po dupie...
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeżeli producent uszczelki nie podaje momentu dokręcania śrub/nakrętek to dokręcamy tyle ile podaje fabryka samochodu
Natomiast ci co podają moment dokręcania , robią to dlatego , że uszczelki są o różnej twardości
Wtedy nie interesuje nas moment dokręcania głowicy podany przez fabryke woza a ten co zapodał producent uszczelki
Natomiast ci co podają moment dokręcania , robią to dlatego , że uszczelki są o różnej twardości
Wtedy nie interesuje nas moment dokręcania głowicy podany przez fabryke woza a ten co zapodał producent uszczelki
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
- Lokalizacja: daleko
Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h
Okazało się że nie tylko była wina uszczelki ale przy okazji zapchana nagrzewnica kamieniem czy czymś.
Zalane czyścikiem do chłodnic i w gruncie rzeczy na przyszłość gdyby ktoś miał z tym problem polecam zalać wodą destylowaną z kwaskiem cytrynowym zamiast tych śmiesznych preparatów.
Po płukaniu preparatami i tak musiałem węża z ciśnieniem wpiąć do samej nagrzewnicy żeby wypluła nagromadzone śmieci.
Polecam!
Zalane czyścikiem do chłodnic i w gruncie rzeczy na przyszłość gdyby ktoś miał z tym problem polecam zalać wodą destylowaną z kwaskiem cytrynowym zamiast tych śmiesznych preparatów.
Po płukaniu preparatami i tak musiałem węża z ciśnieniem wpiąć do samej nagrzewnicy żeby wypluła nagromadzone śmieci.
Polecam!
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h
Ocet wychodzi taniej 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 sty 2015, 13:27
- Lokalizacja: daleko
Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h
ale nie działa tak dobrze jak kwasek, i śmierdoli potwornie ;-)
a i miałem chyba 4 litry wlane i dalej trzymał
. później poszedł kwasek i ruszył
PS. jak moge znaleźć te forum na tapatalk?
a i miałem chyba 4 litry wlane i dalej trzymał

PS. jak moge znaleźć te forum na tapatalk?
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Problem z temperaturą przy prędkości powyżej 100 km/h
Nic mi nie wiadomo na temat tej funkcjonalności
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982