Często gaśnie przy wolnych obrotach, nierówne obroty
Moderator: Moderatorzy
Często gaśnie przy wolnych obrotach, nierówne obroty
Może ktos spotkał się juz z takim przypadkiem, a mainowicie posiadam Forda Escorta 1,4 rok 91 monowtrysk. Posiadam go niespełna miesiąc. Od początku zoschowywał się dziwnie. Po pozostawieniu na wolnych obrotach po pewnym czasie gasnie, takze po dodaniu gazu i gwałtownym puszceniu pedału gazu także gasnie. Trudno go utrzymać przy stałym położeniu pedału gazu na stałych obrotach, występują fluktuacje. Wymieniłem juz czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, filtr powietrza, przeczyściłem czujniki. Tester kodów błyskowych (zaczerpniety z strony) nic nie wykazuje. Czy może to być silniczek krokowy?? Prosze o pomoc, juz raz odstawiłem do mechanika, wrócił w takim samym stanie a tylko straciłem kase i nerwy. Mam nadzieje, ze uzyskam tu jakieś dobre rady, za które z góry dziękuję.
A jak przewody WN i świece? Krokowiec może być... jak masz rozbieralny to poszukaj na forum to się dowiesz więcej na jego temat... jak nie rozbieralny to masz lipe i tylko kupno nowego sie kwalifikuje co nie daje pewnosci ze to na bank pomoze... a tak jak narazie to mozesz sobie zrobic reset kompa, przez noc niech bedzie odlaczony akumulator, a rano podlacz i niech pochodzi na benzynie z 10min, jak bedzie gasl to trzeba szukac gdzie indziej...
a jak inni maja jakies propozycje co do usterki to niech smialo pisza
PS. nie ten dzial... tu sie umieszcza opis jak sie juz cos zrobi i daje sie konkretne info jak to zrobic... moderator wie chyba co ma robic, takze Vieczur do dziela...
a jak inni maja jakies propozycje co do usterki to niech smialo pisza

PS. nie ten dzial... tu sie umieszcza opis jak sie juz cos zrobi i daje sie konkretne info jak to zrobic... moderator wie chyba co ma robic, takze Vieczur do dziela...
Zapomniałem napisać.
Przewody i świece wymienił koleś sprzedający mi tego forda. to wiem na bank, bo także szukał tej usterki. Resety robiłem juz mu kilka razy.
, a podcisnienie sprawdzali akurat w tym nieszczesnym serwisie o którym wspomniałem. Jutro zabieram sie za krokowca, moze pomoze.
Napiszę potem co i jak. Dzieki za wskazówki.



ja stawiam na krokowca jest zasyfiony i go może łapać
gdześtu na forum jest świetnie opisane naprawy czynności z krokowcem i fotki dołączone
gdześtu na forum jest świetnie opisane naprawy czynności z krokowcem i fotki dołączone
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Witam ponownie
Przeczyściłem krokowca, tak jak w opisie zamieszczonym na forum, chociaz nie wykazywał uszkodzeń. Troche dzis samochodem pojedzilem, mozna powiedziec, ze jest lepiej bo mniej gasnie, ale dalej jest cos nie tak. A mianowicie nie mozna utrzymac stałych obrotów np na 1400 wskazowka cały czas dosc znacznie drga. Podczas jazdy przy zdejmowaniu nogi z gazu, zaczyna szarpać silnikiem. Pare rezy zgasl, ale tylko przy wolnych obrotach, przy wykonywaniu manewrów, ogolnie jest lepiej niz było, przynajmniej mozna jezdzic. Mam takze pytanie, moze ktos wie, a mianowicie zauwazylem jeszcze, ze cos jest z temperatura. Wskaznik tempertury w samochodzie nawet po dlugiej jezdzie podnosi sie nieznacznie i szczerze mowiac nie slyszalem nigdy by sie wlaczyl wentylator chlodnicy, chociaz jest sprawny. Czy moga takie objawy (szrpanie i fluktuacje obrotów) wystepowac od czujników temperatury??
Przeczyściłem krokowca, tak jak w opisie zamieszczonym na forum, chociaz nie wykazywał uszkodzeń. Troche dzis samochodem pojedzilem, mozna powiedziec, ze jest lepiej bo mniej gasnie, ale dalej jest cos nie tak. A mianowicie nie mozna utrzymac stałych obrotów np na 1400 wskazowka cały czas dosc znacznie drga. Podczas jazdy przy zdejmowaniu nogi z gazu, zaczyna szarpać silnikiem. Pare rezy zgasl, ale tylko przy wolnych obrotach, przy wykonywaniu manewrów, ogolnie jest lepiej niz było, przynajmniej mozna jezdzic. Mam takze pytanie, moze ktos wie, a mianowicie zauwazylem jeszcze, ze cos jest z temperatura. Wskaznik tempertury w samochodzie nawet po dlugiej jezdzie podnosi sie nieznacznie i szczerze mowiac nie slyszalem nigdy by sie wlaczyl wentylator chlodnicy, chociaz jest sprawny. Czy moga takie objawy (szrpanie i fluktuacje obrotów) wystepowac od czujników temperatury??
Czujnik mógł się popsuć swoją drogą, ten malutki od wskazania na desce. Ja tak miałem. A wentylator czasem się załącza, tylko u mnie w bardzo gorące dni, a tak to może też tylko ja tego nie zauważam. POszukaj sobie na forum o wymianie tego małego czujnika. Kosztuje 9 zł, 10 minut roboty więc sam sobie możesz sprawdzić czy to tylko nie jego wina.
filtr paliwa raczej odpada bo jego zapchanie objawia sie podczas jazdy przy duszeniu gazu, a na postoju bez wciskania gazu i na zapchanym by dobrze chodziladrianolkusz pisze:albo filtr paliwa masz do wymiany

moze i by ciut poprawilo sytuacje ale z tymi srodkami nalezy postepowac ostroznie, czasem moga nawet zadzialac w taki sam sposob jak wlanie oleju syntetycznego do silnika ktory caly czas jezdzil na polsyntetycznymadrianolkusz pisze:kup sobie formułe do czyszczenia wtryskiwaczy na stacji paliw

najwazniejsze by polozenie wskazowki bylo na polu NORM...jesli tak jest to jest ok. Wyzej moze sie podnosic w momencie kiedy stoisz dlugo w korku i do tego jest upalrumsza pisze:Mam takze pytanie, moze ktos wie, a mianowicie zauwazylem jeszcze, ze cos jest z temperatura. Wskaznik tempertury w samochodzie nawet po dlugiej jezdzie podnosi sie nieznacznie i szczerze mowiac nie slyszalem nigdy by sie wlaczyl wentylator chlodnicy, chociaz jest sprawny. Czy moga takie objawy (szrpanie i fluktuacje obrotów) wystepowac od czujników temperatury??



Sprobuj jeszcze reset kompa zrobic

Pozdrawiam
Ja nadal obstawiam krokowca... Chociaż wtryskiwacze też mogą robić zwody... A co do włączania się wentylatora to u mnie się włącza i nawet jest czasami słyszalny
Szczególnie jak wyłącza się ciepły silnik to czasem słychać jak wentylator powoli przestaje pracować 


jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.