Temperatura silnika
Moderator: Moderatorzy
Temperatura silnika
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem escorta nie wiem czy do tej pory nie zwracałem na to uwagi ale wydaje mi się że silnik dużo wcześniej się nagrzewał (przez nagrzewał rozumiem optymalną temperaturę pracy, czyli wskazówka temp. prawie w pionie). Wymieniłem już z tego powodu termostat bo myślałem że nie przepuszcza ale dalej jest to samo. Może jakiś posiadacz tego samego modelu się wypowie po ilu km po uruchomieniu silnik nagrzewa się do temp. pracy?
Mój escort obecnie przy temp. powietrza na dworze około 12 stopni nagrzewa się po przejechaniu od 10 do 15 km. Wydaje mi się to trochę dużo, mam wrażenie że wcześniej przy podobnych temperaturach na zewnątrz działo się to dużo szybciej.
Mój escort obecnie przy temp. powietrza na dworze około 12 stopni nagrzewa się po przejechaniu od 10 do 15 km. Wydaje mi się to trochę dużo, mam wrażenie że wcześniej przy podobnych temperaturach na zewnątrz działo się to dużo szybciej.
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kilka uwag:
1. "wydaje mi sie" to zadna precyzyjna jednostka czasu
2. jak dodtkowo wlaczysz ogrzewanie (czego zapewne nie robiles jak bylo +25stC) to kazde auto wolniej sie nagrzewa
3. po czym wnosisz, ze temperatura nie jest taka jak potrzeba ? wiecej ci pali ? zimne powietrze leci z nawiewow ?
4. w escortach jest pole NORM i w ramach niego ma sie poruszac wskazowka a nie stac na bacznosc
5. kazde auto jak sie robi zimniej to sie wolniej nagrzewa
6. mk7 1.4 nie mialy 71 tylko 75 koni
1. "wydaje mi sie" to zadna precyzyjna jednostka czasu
2. jak dodtkowo wlaczysz ogrzewanie (czego zapewne nie robiles jak bylo +25stC) to kazde auto wolniej sie nagrzewa
3. po czym wnosisz, ze temperatura nie jest taka jak potrzeba ? wiecej ci pali ? zimne powietrze leci z nawiewow ?
4. w escortach jest pole NORM i w ramach niego ma sie poruszac wskazowka a nie stac na bacznosc
5. kazde auto jak sie robi zimniej to sie wolniej nagrzewa
6. mk7 1.4 nie mialy 71 tylko 75 koni
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ogrzewania nie włączam jak narazie....nie używałem i nie używam temperatura przez ostatnie 1,5 miesiąca się utrzymuje mniej więcej stała. A wnoszę po tym że do temperatury 40 stopni (na takiej temperaturze gaz mi się włącza) nagrzewa mi się po około 3 km. A przy obecnych temperaturach za oknem powinno być to około 800 m natomiast w zimę gdzie kreska spada poniżej -10 powinno być 2 km.
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Może dalej termostat? Niektórzy mają do termostatow pecha. Popatrz jak rozgrzewają się węże, czy wszystkie równomiernie, czy jakieś pozostają zimne gdy inne już gorące
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
na jakiej podtawie tak twierdzisz ? jest na to jakis wzor ?Zzakrzak pisze: przy obecnych temperaturach za oknem powinno być to około 800 m natomiast w zimę gdzie kreska spada poniżej -10 powinno być 2 km.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Wzoru nie widziałem:) A twierdzi tak człowiek który od wielu lat zakłada instalacje gazowe, naprawdę dobry mechanik także w tym miejscu bardziej się na jego wiedzę powołuje.
A co do równomiernego nagrzewania przewodów gumowych to rzeczywiście ten odchodzący z termostatu do chłodnicy nagrzewa się w podobnym stopniu ja inne także może coś na uszczelce przy termostacie znowu puszcza. Domyślam się że sam termostat przed otwarciem nie uszczelnia w 100% zastanawiam się tylko czy przewód gumowy od termostatu do chłodnicy aż do otwarcia powinien pozostać zimny? Już od samej obudowy się nagrzeje w jakimś stopniu. No nic chyba czeka mnie kolejne rozkręcenie obudowy i kontrola...
A co do równomiernego nagrzewania przewodów gumowych to rzeczywiście ten odchodzący z termostatu do chłodnicy nagrzewa się w podobnym stopniu ja inne także może coś na uszczelce przy termostacie znowu puszcza. Domyślam się że sam termostat przed otwarciem nie uszczelnia w 100% zastanawiam się tylko czy przewód gumowy od termostatu do chłodnicy aż do otwarcia powinien pozostać zimny? Już od samej obudowy się nagrzeje w jakimś stopniu. No nic chyba czeka mnie kolejne rozkręcenie obudowy i kontrola...
Jedź do ASO i kup oryginał Motorcrafta, mnie do rsa kosztował kilka złotówek więcej niż zamiennik, a te lubią się sypać Termostat delikatnie puszcza ciepły płyn dalej, ale wąż nie powinien grzać się równomiernie do tych na krótkim obiegu.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pierwsze słyszę , żeby po odpaleniu silnika i ruszeniu - przejechać 800m i silnik będzie miał 40 C
Chyba , że mówimy o lecie i o co najmniej 25C w cieniu
Wąż od termostatu do chłodnicy może być lekko ciepławy - lekko
Ale wtedy gdy termostat ma malutki otworek
Są też termostaty które nie mają otworka -- wąż nie nagrzeje się od samego ciepła od termostatu - bo nie ma w wężu obiegu płynu/wody
Jak ktoś nie wierzy -niech se sprawdzi kaloryfer w domu - tuż przy rurkach od pionu
Kaloryfer zakręcony - rurki od kaloryfera zimne na pięciu centymetrach od pionu
Pierwsze 2-3 cm będą letnie- reszta zimna
Nonam dobrze radzi - kup w ASO termostat i będziesz miał spokój - nie są dużo droższe od zamienników
Chyba , że mówimy o lecie i o co najmniej 25C w cieniu
Wąż od termostatu do chłodnicy może być lekko ciepławy - lekko
Ale wtedy gdy termostat ma malutki otworek
Są też termostaty które nie mają otworka -- wąż nie nagrzeje się od samego ciepła od termostatu - bo nie ma w wężu obiegu płynu/wody
Jak ktoś nie wierzy -niech se sprawdzi kaloryfer w domu - tuż przy rurkach od pionu
Kaloryfer zakręcony - rurki od kaloryfera zimne na pięciu centymetrach od pionu
Pierwsze 2-3 cm będą letnie- reszta zimna
Nonam dobrze radzi - kup w ASO termostat i będziesz miał spokój - nie są dużo droższe od zamienników
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
jak chcesz to ci sprzedam mój termostat wraz z uszczelką termostatu i uszczelką obudowy termostatu, wszystko oryginał motorcrafta. uszczelki są nowe, niezakładane, natomiast na termostacie przejeździłem może ze 2 tyg. sam miałem problem z grzaniem i po wymianie termostatu od razu wszystko wróciło do normy, a z nawiewów leciał dosłownie żar!!
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
ja mnialem problem z termostatem silnik probowal sie grzac po przejechaniu 1,5 km latem ,wymienilem na ori motorcrafta i niestety nawet bylo gorzej ,wkurzylem sie i zaryzykowalem kupilem termostat :vernet: made i france i juz 2 lata spokoj takze nie trzeba sie sugerowac ze jak original i nowy to dobry tez sie trafiaja wadliwe