Problem z zapaleniem gorącego silnika

Moderator: Moderatorzy

m0rd3k

Problem z zapaleniem gorącego silnika

Post autor: m0rd3k »

Witam,
to mój pierwszy post, więc na początku witam wszystkich forumowiczów :)
Znalazłem już podobne posty, jednak mój problem trochę różni się od innych. Mianowicie po rozgrzaniu silnika do wysokiej temperatury i zgaszeniu występuje problem z jego ponownym rozruchem. Rozrusznik wogóle nie kręci silnikiem - słychać jedynie włączenie magnetycznego włącznika w rozruszniku. Samochód w takich okolicznościach zapala jedynie "na popych", lub po odczekaniu pewnego okresu czasu. Dodam jeszcze, że mimo temperatury, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wentylator chłodnicy się nie obraca. Czy temperatura silnika może mieć wpływ na załączenie rozrusznika? Dlaczego wentylator nie pracuje po wyjęciu kluczyka, mimo że silnik jest wciąż gorący? Dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Prawie jestem pewny, że w momencie kiedy chcesz uruchomić, a rozrusznik nie kręci, to słychać pracujący wentylator. I dopóki będzie pracował, to rozrusznik nie zakręci, ale jak tylko się wyłączy, to kręci jak głupi (rozrusznik) :grin:
m0rd3k pisze:Czy temperatura silnika może mieć wpływ na załączenie rozrusznika?
Nie
m0rd3k pisze: Dlaczego wentylator nie pracuje po wyjęciu kluczyka
Bo wyłączyłeś całkowicie prąd :wink:
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

m0rd3k, niety jeden w esim masz takie problemy podobno to normalne w tych typach
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
m0rd3k

Post autor: m0rd3k »

Podczas zimy problem zniknął, ale zaczną się upały i strach będzie gasić silnik. Może jest to częsty problem, lecz bardzo frustrujący. Czy nie ma na to jakiegoś sposobu? Może ktoś już miał taki przypadek? :wink:
Prawie jestem pewny, że w momencie kiedy chcesz uruchomić, a rozrusznik nie kręci, to słychać pracujący wentylator. I dopóki będzie pracował, to rozrusznik nie zakręci, ale jak tylko się wyłączy, to kręci jak głupi (rozrusznik)
I w tym sęk, że nie pracuje - słychać jedynie nadmuch kabiny. Włącza się tylko gdy silnik jest bardzo gorący, ale widocznie nie "wyrabia" na bieżąco, co doprowadza do podnoszenia temperatury i problemów z zapaleniem.
Bo wyłączyłeś całkowicie prąd :wink:
Ale w innych samochodach wentylator wyłącza się dopiero po ustabilizowaniu temperatury - liczyłem na to, że ten się będzie zachowywał podobnie.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

m0rd3k pisze: Rozrusznik wogóle nie kręci silnikiem - słychać jedynie włączenie magnetycznego włącznika w rozruszniku.
wymień lub zregeneruj rozrusznik.metal się rozszeża w wysokich temperaturach i widocznie sie przyciera na tulejkach.na 99,9% to wina rozrusznika. nie ma takiej opcji żeby nie kręcił.u mnie żeby sie zagotował to i tak zakręci.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
m0rd3k

Post autor: m0rd3k »

Dziękuję za informację :) Jak tylko znajdę części do rozrusznika to je wymienię.
Sobota

Post autor: Sobota »

Borykałem sie z tym problemem dłuższy czas, regenerowałem rozrusznik ale długo nie pochodził. Radzę kupić nowy lub używany. Ja kupiłem u elektro-mechaników na miejscu sprawdziłem, jak już sie rozgrzał, i jest ok. W końcu można odpalić auto bez stresu że trzeba go bedzie pchać.pozdrawiam.:)
ODPOWIEDZ