Światła dzienne
Moderator: Moderatorzy
A jeszcze jedno przychodzi mi na myśl: czy czasem alternator nie jest takim miejscem, gdzie plus pojawia się "na kluczyk", i gdzie spokojnie można byłoby podłączyć te LED-y bez obawy, że coś zostanie przeciążone?
Byłoby to o tyle niezłe, że jest on ulokowany nisko, i dość blisko przedniego zderzaka.
Byłoby to o tyle niezłe, że jest on ulokowany nisko, i dość blisko przedniego zderzaka.
Na końcówce alternatora idącej do wskaźnika ładowania pojawia się napięcie ok. +12V w momencie gdy alternator zaczyna ładować, czyli de facto w momencie uruchomienia silnika, i jego pracy.
Napięcie które tam się pojawia wystarcza do zasilania przekaźnika, który może załączyć w tym momencie co tylko sobie zażyczysz. Nic więcej tam prócz przekaźnika nie podłączaj, bo skopcisz regulator napięcia w alternatorze, lub pozbędziesz się ładowania.
Napięcie które tam się pojawia wystarcza do zasilania przekaźnika, który może załączyć w tym momencie co tylko sobie zażyczysz. Nic więcej tam prócz przekaźnika nie podłączaj, bo skopcisz regulator napięcia w alternatorze, lub pozbędziesz się ładowania.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "