Dmuchawa-nagrzewnica (wersja z klimą) - fajki gumowe u dołu
Moderator: Moderatorzy
Dmuchawa-nagrzewnica (wersja z klimą) - fajki gumowe u dołu
Wyjąłem dzisiaj uszkodzoną dmuchawę, i ze sporym zdziwieniem zauważyłem, że podłączone do niej - w jej dolnej części - 2 "fajki" gumowe, "wiszą w powietrzu", i nie są podłączone w ogóle nigdzie. Niestety: nie mam dostępu do kanału, widoczność w tamtym miejscu jest mocno ograniczona, i nie mogłem się dopatrzyć, gdzie ewentualnie mógłbym toto przypiąć.
Czy ktoś z Was wie "co się z tym robi"? Czy też naprawdę te fajeczki miałyby sobie "ot, tak" wisieć - na co mi jednak nie wygląda, bo ich kształt sugeruje, że powinny być przypięte do czegoś również swoim drugim końcem?
Czy ktoś z Was wie "co się z tym robi"? Czy też naprawdę te fajeczki miałyby sobie "ot, tak" wisieć - na co mi jednak nie wygląda, bo ich kształt sugeruje, że powinny być przypięte do czegoś również swoim drugim końcem?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dmuchawa-nagrzewnica - piszesz o dmuchawie przy nagrzewnicy ?
Bo sugerując sie następnym wpisem -
Tak czy owak - zapodaj no jakieś foto
Będzie łatwiej myśleć
Bo sugerując sie następnym wpisem -
masz chyba na myśli wentylator na chłodnicy ?Escort-1996 pisze:Niestety: nie mam dostępu do kanału
Tak czy owak - zapodaj no jakieś foto
Będzie łatwiej myśleć
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie trzeba rozszczelniac klimy aby zmienic/naprawic wentylator. Swoja droga to jest taki sam wetylator co w wersji bez klimy,tylko inaczej zabudowany. Ostatnio taki z wersji bez klimy wsadzilem do swojej puszki z klima. Niczego nie zozszczelnialem,skorzystalem z tej metody: http://fordscorpio.co.uk/fanrepair.htm
A te gumki na sciance grodziowej skierowane w dol to odplywy wody z puchy.
A te gumki na sciance grodziowej skierowane w dol to odplywy wody z puchy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Z tego, co widzę, to gość to dość brutalnie potraktował - tzn. piłą.WieSiu pisze:nie trzeba rozszczelniac klimy aby zmienic/naprawic wentylator. Swoja droga to jest taki sam wetylator co w wersji bez klimy,tylko inaczej zabudowany. Ostatnio taki z wersji bez klimy wsadzilem do swojej puszki z klima. Niczego nie zozszczelnialem,skorzystalem z tej metody: http://fordscorpio.co.uk/fanrepair.htm
A te gumki na sciance grodziowej skierowane w dol to odplywy wody z puchy.
Inna sprawa, że te fordowskie zatrzaski są tak trudne do rozpięcia - połamią się, a nie puszczą, co miałem okazję stwierdzić mając tę dmuchawę w mieszkaniu - że być może inaczej i tak się nie da.
Jakby, choroba, nie można było np. z tyłu dać zawiasów, a z przodu dwóch lub czterech śrub - żeby ta pokrywa schodziła bez problemu.
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Ta brutalność w niczym nie przeszkadza. Potem kleisz całość i jest jak trzeba. Ma tak wielu w scorpio i ja w escorcie. Zatrzaski owszem łamią się,ale to nie problem bo jeszcze są metalowe które doskonale trzymają.
Dzięki cięciu ma się 200zl w kieszeni na nabijaniu, do tego sporo oszczedzonego czasu i mniej meczarni.
Dzięki cięciu ma się 200zl w kieszeni na nabijaniu, do tego sporo oszczedzonego czasu i mniej meczarni.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
W sumie racja: umordowałem się setnie - a dalej jeszcze niegotowe, bo dopiero we wtorek tę przygodę zakończę ostatecznie (oby mi śrubek za dużo nie zostało) - poniosłem koszta, a w sumie wyjdzie na to samo, jakbym to przeciął i skleił. A facet, jak widzę ze zdjęć, nie to, że mechanizmu wycieraczek - ale nawet tej listwy podszybia nie musiał ściągać.
Niestety: trafiłem początkowo na inne forum, tam doradzali "jak wyjąć" - a że Escorta nie znam, to się posłuchałem. Faktycznie, że takie "mało odpowiedzialne" pudło można przeciąć, potem skleić - w końcu to nie zbiornik paliwa - i efekt końcowy będzie ten sam, za to znacznie niższym, sumarycznie, kosztem i nakładem pracy. Co prawda: szkoda, że jakiś konstruktor w biurach Forda o tym nie pomyślał na etapie projektu.
Niestety: trafiłem początkowo na inne forum, tam doradzali "jak wyjąć" - a że Escorta nie znam, to się posłuchałem. Faktycznie, że takie "mało odpowiedzialne" pudło można przeciąć, potem skleić - w końcu to nie zbiornik paliwa - i efekt końcowy będzie ten sam, za to znacznie niższym, sumarycznie, kosztem i nakładem pracy. Co prawda: szkoda, że jakiś konstruktor w biurach Forda o tym nie pomyślał na etapie projektu.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Właśnie pomyślał - po nocach nie spał i myślał co zrobić , żeby to sie spitoliło i , żeby przecietny zjadacz chleba przyjechał z tym do ASO i utopił kaseEscort-1996 pisze:Co prawda: szkoda, że jakiś konstruktor w biurach Forda o tym nie pomyślał na etapie projektu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Ja to zaciagnalem szczelinę jakimś uszczelniaczem co przypomina silikon,więc mi tą szczelina nie przeszkadzała
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Mam tak samo. Wymieniając nagrzewnice oczyscilem pudło regulacyjne że śmieci,ale to nic nie pomogło. Nie zauważyłem żeby w tym pudle było coś zepsute. Najwyraźniej nie można na szybę dawać na maksa ciepłego w mk5. Od tego mamy grzanie szyby
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982