Pomiędzy kołnierzami rur klimatyzacji dochodzących z komory silnika oraz rur wychodzących z pudła dmuchawy-nagrzewnicy powinny być dwie uszczelki, o różnych średnicach. Co prawda, ja u siebie znalazłem tylko jedną - na końcówce o większej średnicy, tej wyższej - może tą niższą zgubił poprzedni właściciel, albo mi gdzieś wyleciała, a nie zauważyłem. Chodzi o te rury, którymi krąży sobie "czynnik", zmierzając do tego radiatora w dmuchawie.
Te uszczelki - przynajmniej ta, którą znalazłem - to taki dość cienki pierścionek z zielonej gumy silikonowej, czy czegoś takiego. I z takim drobiazgiem zrobił się niejaki kłopot, bo skoro mam to składać, to chciałbym wstawić nowe - a w żadnej ofercie sklepu Internetowego nie znajduję w ich wykazach takich uszczelek.
1. Czy one występują pod jakąś inną nazwą, niż "uszczelka"? A może mają jakieś oznaczenie numeryczne?
2. Jeśli faktycznie to takie trudne do kupienia - czy można wstawić coś od innego samochodu? Jeśli tak - od jakiego, i co?
Uszczelki układu klimatyzacji (na rurach wych. z dmuchawy)
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
http://www.wegasklep.pl/ORINGI-I-USZCZELKKI/
Musisz pomierzyc miejsca gdzie to ma pracować ' myślę ze Ci w tego typu sklepach pomogą. A oringi to wiadomo tam gdzie ruszane to wypadałoby dac nowe. Do tego jak osuszacz długo był rozszczelniony to też musisz go wymienić aby nie było potem problemów w perspektywie dłuższego uzywania
Musisz pomierzyc miejsca gdzie to ma pracować ' myślę ze Ci w tego typu sklepach pomogą. A oringi to wiadomo tam gdzie ruszane to wypadałoby dac nowe. Do tego jak osuszacz długo był rozszczelniony to też musisz go wymienić aby nie było potem problemów w perspektywie dłuższego uzywania
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
O, właśnie! O to mi chodziło - duże dzięki. Nie rozumiem, czemu u sprzedawców części do Forda tego nie widziałem.
Długo rozszczelniony nie był - osobiście go rozszczelniłem dzisiaj, bo gaz/para (w każdym razie "czynnik") pooooszedł, więc chyba do tej pory był w miarę szczelny (mimo ew. braku drugiej uszczelki). A jak długo mogę go potrzymać w takim "nienapełnionym" stanie?
Długo rozszczelniony nie był - osobiście go rozszczelniłem dzisiaj, bo gaz/para (w każdym razie "czynnik") pooooszedł, więc chyba do tej pory był w miarę szczelny (mimo ew. braku drugiej uszczelki). A jak długo mogę go potrzymać w takim "nienapełnionym" stanie?
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Tego nie wiem, ja takie trzymalem parę dni, potem jeszcze z tydzień nim napelnilem. Nie miałem problemów.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Escort-1996, dobrze by było , żebyś zabezpieczył przed wdarciem sie do środka kurzu - jeśli masz zamiar jeździć tym wozem z rozszczelnionym układem
Owiń choć by izolacją .
Owiń choć by izolacją .
Może usilnie szukałeś uszczelek a nie oringów ?Escort-1996 pisze:Nie rozumiem, czemu u sprzedawców części do Forda tego nie widziałem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
To jasne... ale nie: poza przestawianiem samochodu na placyku przed budynkiem nie zamierzam nim jeździć, zanim nie zmontuję tego układu z powrotem. Tyle, że przez pewien czas - parę, parenaście dni - zamierzam jeździć ze szczelnym układem klimatyzacji, ale jeszcze nie napełnionym; mam klimę zepsutą, jeszcze nie wiem, czy to sprężarka, czy coś innego, a chwilowo nie mam kasy na naprawę - chcę zaś, żeby mi "za jednym posiedzeniem" napełnili i uruchomili.Jamszoł pisze:Escort-1996, dobrze by było , żebyś zabezpieczył przed wdarciem sie do środka kurzu - jeśli masz zamiar jeździć tym wozem z rozszczelnionym układem
Owiń choć by izolacją .
To prawda - ale prawdą jest również, że na ich liście żadnych oringów również nie ma...Może usilnie szukałeś uszczelek a nie oringów ?Escort-1996 pisze:Nie rozumiem, czemu u sprzedawców części do Forda tego nie widziałem.
