Witam, powoli zająłem się neutralizowaniem problemu gaśnięcia w swoim escrocie cabrio. Zacząłem od przeczyszczenia krokowca i zacząłem go rozebrać. Zdjęcia przedstawiają do którego momentu doszedłem, czy da się bardziej? przeczyściłem go trochę z tej hmmm sadzy? ale boję się bardziej go rozbierać żeby nic nie uszkodzić. Po złożeniu niestety dalej gaśnie, więc będę musiał albo rozebrać go bardziej i doczyścić albo szukać dalej. Tak nawiasem czy ten silnik (1.6 EFI 8v) ma przepływomierz? czytałem, że może też mieć wpływ ale nie mogę go znaleźć.
Kalix, To max co mozna zrobić z tym zaworem bocznikowym mylnie nazywanym "silnikiem krokowym". Możesz przepłukać naftą czy benzyna same kanały ale ceweczki nie rozbierzesz tak aby złożysz bezproblemowo. Możesz poszukać innej cewki z podobnego zaworu bocznikowego - jak tylko cewka jest do kształtki mocowana dwoma śrubami to powinien spasować.
W tym silniku nie ma MAF'a - jest za to MAP Sensor - to czarne pudełko mocowane w komorze silnikowej do obudowy prawej kolumny kierowniczej. Wychodzi z niego wężyk oraz kabelek z wtyczką.
Skoro nie jesteś pewien czy to zawór bocznikowy to zrób test błędów diodą.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"