Z 1.3 NA 1.6

Moderator: Moderatorzy

krisus

Z 1.3 NA 1.6

Post autor: krisus »

WITAM!!!!mam pytanie co do zmiany silnika.Mam 1.3 HCS CFI z 94r chce zamienic silnik na 1.6 czy ktos sie orientuje czy idzie ta sama skrzynia,komp i tak dalej.Czy pasuja te same mocowania.Jezeli ktos robil cos takiego lub ma jakies wiadomosci z gory dziekuje.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

nic takiego nie robiłem,ale na bank nic nie będzie pasować. :???:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
krisus

Post autor: krisus »

rozmawialem z 2 mechanikami i powiedzieli ze bedzie skrzynia pasowac.ale zastanawiam sie wlasnie bo z mechanikami nigdy nic nie wiadomo.mam nadziej ze ktos sie odezwie na ten temat dzieki
Adriano

Post autor: Adriano »

A to w ogóle się opłaca? Nie lepiej dołożyć i kupić fabrycznego 1.6??? Mnie osobiście takie przekładki nie przekonują, no chyba, że ma się dosyć kasy na konkretnych mechaników, którzy wiedzą co robią, a nie tak metodą prób i błędów. Ja osobiście bym zmienił całe auto zamiast kosztów przekładki i ewentualnych kosztów poprawek itp. rzeczy po przekładce. No chyba, że jesteś zmuszony zmienić silnik, to zupełnie inna sprawa.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

adriano79, popieram Twoje zdanie :) Poza tym przekładki mogą nieraz okazac sie bardzo szkodliwe po czasie...niech coś tylko pójdzie nie tak a portfel mocno oberwie po przegródkach :sad:
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Pozatym nie chodzi tu tylko o przekładkę i to czy bedzie pasowało mocowanie. Przedewszystkim chodzi o sterowanie później pracą silnika, komp i tp. rzeczy.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
krisus

Post autor: krisus »

dzieki za wszystkie odpowiedzi :grin: Fakt jest taki ,ze mam problem z silnikiem przepala mi olej.prawdopodobnie pierscienie albo uszczelka pod glowica tego jeszcze nie wiem bo kazdy mowi co innego.A koszt naprawy silnika rowna sie cenie kupna silnika 1.6 zakladajac ze to pierscienie.a moze latwiej bedzie wsadzic 1.4 :lol: pozdrawiam
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

a jak kupisz następnu używany to jaką masz gwarancje że za miesiąc albo pół roku nie będziesz musiał też go robić?
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

krisus pisze:mam problem z silnikiem przepala mi olej.
A może to zwykłe uszczelniacze trzonków zaworów są tego przyczyną. Przynajmniej w 80% tak właśnie jest.
Inna sprawa, to skrzynia od 1,3 z silnikiem 1,6. Czarno to widzę.
krisus

Post autor: krisus »

:)narazie odeszlo mi kupno silnika :) a co do uszczelniaczy byly wymieniane i sa nowe:)
dzis wlalem 2 puszki motodoktor zobaczymy co bedzie :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

skrzynie sa takie same, dopiero w 1,8 silnikach i TD jest inna. Ale cala reszte przy przekladce niestety trzeba zminiec, silnik, elektronike, przewody, moze nawet chlodnice, tlumiki
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ