RS mk7 95r zgasł i nie chce odpalić , pali bezpiecznik .
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23427
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
majbiker, Ty masz inna skrzynke niz mial Jamszol w czarnuchu inne sa nazwy przekaznikow. Ale najepierw powiedz ktory bezpiecznik przepala,bez tego nie ma mowy o pomocy. A ze klapki w escortach i skrzynki sa rozne,to po prostu zrob zdjecie na 100% swojej skrzynki i podaj numer bezpiecznika
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Fotkę skrzynki już wkleiłem ,wcześniej .WieSiu pisze:majbiker, Ty masz inna skrzynke niz mial Jamszol w czarnuchu inne sa nazwy przekaznikow. Ale najepierw powiedz ktory bezpiecznik przepala,bez tego nie ma mowy o pomocy. A ze klapki w escortach i skrzynki sa rozne,to po prostu zrob zdjecie na 100% swojej skrzynki i podaj numer bezpiecznika
nr.16 ------20 A Rozruch zimnego silnika, układ sterowania pracą silnika
- Jamszoł
- Posty: 22184
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
majbiker, na dobry początek to zamiast bezpiecznika - zrób sobie żaróweczkę bo nie nastarczysz na bezpieczniki
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=6502
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=6502
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wyciągnę po kolei te przekaźniki i zobaczę czy ,,będzie,, świecił bezpiecznik .
Czyli można przyjąć że po usunięciu obu przekaźników , bezpiecznik powinien być bez napięcia po przekręceniu kluczyka w stacyjce ?
- Czy jak usunę przekaźnik od pompy to zakręci rozrusznik ? Będzie on dostawał napięcie ?
Czyli można przyjąć że po usunięciu obu przekaźników , bezpiecznik powinien być bez napięcia po przekręceniu kluczyka w stacyjce ?
- Czy jak usunę przekaźnik od pompy to zakręci rozrusznik ? Będzie on dostawał napięcie ?
- WieSiu
- Posty: 23427
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
dzieki majbiker tym fotkom, sporo juz wiemcidzej pisze:a ja bym zerknal to co wiesiu robil Arcadio czyli czy nie poszly kable od cewek
co do tego za co ten bezpiecznik odpowiada,to zasila on system alarmowy/modul centralnego zamka (jak wystepuje),przekaznik Power hold relay (info o tym ze silnik dziala), oraz 2 cewki na silniku. Takze do przejrzenia masz wiazke silnikowa pod czerwonym deklem i kawalek poza deklem. Jak nigdy nie ruszales to i tak trzeba to w koncu ruszyc,bo potem spustoszenie niezle robi. W temacie auta arcadia i moim cabrio gdzies sa zdjecia wiazki jak taka wiazka potrafi wygladac po latach uzytkowania silnika 2.0. Nie radze bawic sie juz w przekrecanie kluczyka,tylko odpiac akumulator i sprawdzic wiazke,bo niestety moze Ci tez komputer uszkodzic,a to juz spory koszt i problem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
OkiWieSiu pisze: Nie radze bawic sie juz w przekrecanie kluczyka,tylko odpiac akumulator i sprawdzic wiazke,bo niestety moze Ci tez komputer uszkodzic,a to juz spory koszt i problem.
Ob-lukam kable od cewek zapłonowych do wiązki i dokąd da się popatrzeć pod maską .
Jeśli okaże się że kable są wizualnie w porządku , to jaki proponujesz krok żeby sprawdzić co pali bezpiecznik ?
- co odłączyć / odłączać aby znaleźć wadliwy element ?
- WieSiu
- Posty: 23427
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jak sa oryginalne w takiej grubszej izolacji,to na pewno nie sa ok,wiec ruszajac te kable na pewno bedziesz musial je naprawic. Wg schematow wiecej urzadzen niz to co wyzej wypisalem nie ma na tym bezpieczniku,wiec jak te kable bedziesz mial idealne,to bedzie mi ciezko pomoc.majbiker pisze:Jeśli okaże się że kable są wizualnie w porządku , to jaki proponujesz krok żeby sprawdzić co pali bezpiecznik ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A tak jak ,,blondynce,, możesz wytłumaczyć jak biegnie prąd .
Po przekręceniu stacyjki ----> zasila bezp. nr16. i gdzie dalej ----> ?
- jakiś przekaźnik ?
- pompa paliwa ?
- rozrusznik
- alternator
- cewki zapłonowe .
Chciałbym te elementy odłączyć aby je wyeliminować .
Żadnej wiązki nigdy nie rozbierałem , ani nikt inny w tym aucie .
Czy to ta wiązka ?
Po przekręceniu stacyjki ----> zasila bezp. nr16. i gdzie dalej ----> ?
- jakiś przekaźnik ?
- pompa paliwa ?
- rozrusznik
- alternator
- cewki zapłonowe .
Chciałbym te elementy odłączyć aby je wyeliminować .
Żadnej wiązki nigdy nie rozbierałem , ani nikt inny w tym aucie .
Czy to ta wiązka ?
- WieSiu
- Posty: 23427
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
znam droge od bezpiecznika.
Z bezpiecznika idzie na cewki tego typu wiązką co dales na fotce przed chwila. Plus jest brany wlasnie tędy. Minus brany jest z komputera w momencie gdy dziala silnik.
Ty masz sprawdzic kable idace od cewek na odcinku pod pokrywa czerwona do ok 10-20cm poza pokrywa (juz na zewnatrz silnika). Na tym odcinku najczesciej izolacji to okablowanie juz nie ma od dawna.
Z bezpiecznika idzie na cewki tego typu wiązką co dales na fotce przed chwila. Plus jest brany wlasnie tędy. Minus brany jest z komputera w momencie gdy dziala silnik.
Ty masz sprawdzic kable idace od cewek na odcinku pod pokrywa czerwona do ok 10-20cm poza pokrywa (juz na zewnatrz silnika). Na tym odcinku najczesciej izolacji to okablowanie juz nie ma od dawna.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Jutro oblukam , ewentualnie w poniedziałek .WieSiu pisze: Ty masz sprawdzic kable idace od cewek na odcinku pod pokrywa czerwona do ok 10-20cm poza pokrywa (juz na zewnatrz silnika). Na tym odcinku najczesciej izolacji to okablowanie juz nie ma od dawna.
[ Dodano: Pon 25 Lut, 2013 ]
Wywala mi bezp. nr13 , a nie jak błędnie podawałem nr16.
Ktoś wie za co odpowiada ten bezp. nr13.
Sprawdzałem kable pod pokrywą ,,czerwoną,, i trochę dalej , są w stanie takim sobie.
Co jeszcze sprawdzić ?
[ Dodano: Nie 24 Mar, 2013 ]
Dzięki wszystkim za pomoc i poświęcony czas .
Powodem problemów był przetarty kabel w wiązce na podłużnicy po stronie pasażera .