Duże spalanie w Esie 1.3
Moderator: Moderatorzy
Duże spalanie w Esie 1.3
Mam Forda Escorta 1.3 '96 w benzynie. Do tej pory spalanie zawierało się w granicach 7l w trasie i ok.8-8,5 w mieście.Po regulacji zaworów u mechanika nagle spalanie w cyklu mieszanym 50%trasa i 50%miasto podskoczyło do 10l (200 km - 20l spalonych). Czy ta regulacja mogła mieć wplyw, czy może mechanior coś spaprał. mam też wrażenie że silnik jest jakby trochę słabszy.Co mam zrobić? Jakie spalanie dla tego silnika jest prawidłowe?
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
dla tego silnika 10l/100 ale tylko w miescie to powinien byc max. Mysle ze mogl cos namieszac. Moze dobral nieprawidlowe wartosci luzow zaworowych? W ksiazce serwisowej sa podane doklane wartosci luzow zaworowych. Zapytaj go jakich on uzyl i porownaj potem z ksiazka i wszystko bedzie jasne. a moze tez przy okazji regulacji zapomnial cos podlaczyc, jakis czujnik? proponowalbym to tez sprawdzic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Z tego co pamiętam użył 0.2 i 0.3mm. jednak zastanawia mnie fakt że regulację przeprowadzał na "oko" tzn. przekręcał wałem i jak ręką wyczuł luz na zaworze to ustawiał szczelinomierzem. i tak wszystkie. czy ustawianie zaworów nie powinno być ściśle powiązane z zapłonem(ustawienie zaworu z podłączoną jakąś lamką do układu zapłonowego, by luz był maksymalny w momencie zapłonu świecy?)?jestem laikiem w tych sprawach więc też nie wiem czego ewentualnie mógł potem nie podłączyć?
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
po prostu przejrzyj wszystkie elementy ktore maja zlaczki, wszystki przy pokrywie zaworo ktore musial sciagac zeby pokrywe zaworow zdjac. Moze przez przypadek znajdziesz luzno wiszacy kabel lub nie docisnieta zlaczke. A co do luzu,to to powinien byc taki jak ustawil.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982