czemu muli?
Moderator: Moderatorzy
czemu muli?
Niedawno nabylem escorta CLX - 1.4i na benzynie (wczesniej stal pol roku nieuzywany) i zaobserwowalem w nim nastepujace objawy:
- czasami na luzie (np na swiatlach) trzyma obroty idealnie, a innym razem zaczyna przygasac, na zmiane traci i odzyskuje obroty z tym ze wahania sa coraz wieksze, potrafia nawet spadac w okolice 200o/m i zgasnac
- przy naglym dodawaniu gazu zamiast zareagowac przyspieszeniem czasami na chwile zamula, tak jakbym przyspieszal probujac wyjechac z bagna ;] poza tym generalnie wydaje mi sie, ze nie jest tak dynamiczny jak powinien
Przyszlo mi do glowy, ze wymienie mu swiece i przewody, ale chce spytac, czy moga byc jeszcze jakies inne powody takiego zachowania? Moze jak stal z rozladowanym akumulatorem to sie cos rozregulowalo? Pomozcie, bo nie znam sie na tyle, zeby to samemu ocenic
- czasami na luzie (np na swiatlach) trzyma obroty idealnie, a innym razem zaczyna przygasac, na zmiane traci i odzyskuje obroty z tym ze wahania sa coraz wieksze, potrafia nawet spadac w okolice 200o/m i zgasnac
- przy naglym dodawaniu gazu zamiast zareagowac przyspieszeniem czasami na chwile zamula, tak jakbym przyspieszal probujac wyjechac z bagna ;] poza tym generalnie wydaje mi sie, ze nie jest tak dynamiczny jak powinien
Przyszlo mi do glowy, ze wymienie mu swiece i przewody, ale chce spytac, czy moga byc jeszcze jakies inne powody takiego zachowania? Moze jak stal z rozladowanym akumulatorem to sie cos rozregulowalo? Pomozcie, bo nie znam sie na tyle, zeby to samemu ocenic
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
spróbuj zresetować komputer.
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... r&start=15
ale osobiście sądze że to rzeczywiście mogą być świece i przewody.
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... r&start=15
ale osobiście sądze że to rzeczywiście mogą być świece i przewody.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 

Miałem/mam podobny problem. I nie jest to u mnie winą ani przewodów, ani świec (wszystko nowe, motocraft). Z tym, że u mnie taki problem występuję tylko przy zimnym silniku, przy ciepłym jest okej.paroos pisze:przy naglym dodawaniu gazu zamiast zareagowac przyspieszeniem czasami na chwile zamula,
Nie wiem do dziś, co jest tego przyczyną, walczę z tym już parę miesięcy.
ja miałem ten sam problem ale na zagrzanym silniku mi go muli był u mechanika powymieniał świece kable popychacze wałek rozrządu sąnde zmienił i dalej to samo filtry wszystkie nowe i oczywiście skasował mnie 850,,,,,zł wkurzyłem sie i go zagazowałem jak rękom odjoł chodzi jak burza na gazie na bp palił 13\100 a na gazie 10-11 l w zimie miałem tak odrazu zrobić i już postanowiłem choby niewiadomo co nawaliło to mechanika mój esi nie zobaczy to tyle . jak dojdzesz do przyczyny daj znać. 

fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
sprobuj tak jak wspomnial wczesniej leszek wykonac reset EEC IV...
RESET KOMPA - polecam moj drugi post, wszystko opisalem z jak najwieksza dokladnoscia...
nie czyni on cudów ale czasami pomaga w takich problemach co jest dosc smieszne
RESET KOMPA - polecam moj drugi post, wszystko opisalem z jak najwieksza dokladnoscia...
nie czyni on cudów ale czasami pomaga w takich problemach co jest dosc smieszne

- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nigdy bym na to nie wpadl:)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kupujac auto dostales wytyczne kiedy byly wymieniane filtry olej itd po za tym auto pol roku stalo w naszych warunkach pogodowych i tak zalecal bym wymiane oleju i foltrow co do oleju proponuje 3 radzaje mobil valvoline i motul sa troche dorzsze ale silnik sie odwdzieczyparoos pisze:Niedawno nabylem escorta CLX - 1.4i na benzynie (wczesniej stal pol roku nieuzywany) i zaobserwowalem w nim nastepujace objawy:
- czasami na luzie (np na swiatlach) trzyma obroty idealnie, a innym razem zaczyna przygasac, na zmiane traci i odzyskuje obroty z tym ze wahania sa coraz wieksze, potrafia nawet spadac w okolice 200o/m i zgasnac
- przy naglym dodawaniu gazu zamiast zareagowac przyspieszeniem czasami na chwile zamula, tak jakbym przyspieszal probujac wyjechac z bagna ;] poza tym generalnie wydaje mi sie, ze nie jest tak dynamiczny jak powinien
Przyszlo mi do glowy, ze wymienie mu swiece i przewody, ale chce spytac, czy moga byc jeszcze jakies inne powody takiego zachowania? Moze jak stal z rozladowanym akumulatorem to sie cos rozregulowalo? Pomozcie, bo nie znam sie na tyle, zeby to samemu ocenic

co do falowania obrotow moga byc przebicia na kablach i przejarane swiece lub dysza wolnych obrotow zabrudzona i wiele innych
kumpel miał podobny problem ale w astrze 1.4i i co zrobił...? kupił na shellu taki srodek (różowy w małej butelce, instrukcja jest na butelce) do czyszczenia ukladu zasilania paliwem (czyt. wtryskiwacze)... dolał do baku w odpwiedniej proporcji i wyplukało wszystkie syfy i nagary.. osiągi mu się poprawily... teraz jak depnie na gaz to milo wciska w fotel... a to przeciez tylko 1.4... tez sprobuje.... bo mi muli essiego