czemu muli?

Moderator: Moderatorzy

paroos

czemu muli?

Post autor: paroos »

Niedawno nabylem escorta CLX - 1.4i na benzynie (wczesniej stal pol roku nieuzywany) i zaobserwowalem w nim nastepujace objawy:
- czasami na luzie (np na swiatlach) trzyma obroty idealnie, a innym razem zaczyna przygasac, na zmiane traci i odzyskuje obroty z tym ze wahania sa coraz wieksze, potrafia nawet spadac w okolice 200o/m i zgasnac
- przy naglym dodawaniu gazu zamiast zareagowac przyspieszeniem czasami na chwile zamula, tak jakbym przyspieszal probujac wyjechac z bagna ;] poza tym generalnie wydaje mi sie, ze nie jest tak dynamiczny jak powinien

Przyszlo mi do glowy, ze wymienie mu swiece i przewody, ale chce spytac, czy moga byc jeszcze jakies inne powody takiego zachowania? Moze jak stal z rozladowanym akumulatorem to sie cos rozregulowalo? Pomozcie, bo nie znam sie na tyle, zeby to samemu ocenic
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Miałem!!!! podobny problem tylko, że na gazie. Prawie nie mogłem ruszyć spod świateł, bo strzelał i był mułowaty. W chwili obecnej wymieniłem tylko świece na NGK 12 i jak ręką odjął. Kabelki wysokiego też wymienię nawet profilaktycznie. Ale najwazniejsze, że przestał strzelać!!!.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

spróbuj zresetować komputer.

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... r&start=15


ale osobiście sądze że to rzeczywiście mogą być świece i przewody.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
KriSSo

Post autor: KriSSo »

paroos pisze:przy naglym dodawaniu gazu zamiast zareagowac przyspieszeniem czasami na chwile zamula,
Miałem/mam podobny problem. I nie jest to u mnie winą ani przewodów, ani świec (wszystko nowe, motocraft). Z tym, że u mnie taki problem występuję tylko przy zimnym silniku, przy ciepłym jest okej.

Nie wiem do dziś, co jest tego przyczyną, walczę z tym już parę miesięcy.
kroni

Post autor: kroni »

ja tez mam podobny problem z tym ze nic mi nie strzela, poprostu samochód zachowuje się jakbym ciągnął przyczepe gruzu.przy każdej zmianie biegów pedał w podłoge a moc przybywa z opóźnieniem i to duzym. :(
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja miałem ten sam problem ale na zagrzanym silniku mi go muli był u mechanika powymieniał świece kable popychacze wałek rozrządu sąnde zmienił i dalej to samo filtry wszystkie nowe i oczywiście skasował mnie 850,,,,,zł wkurzyłem sie i go zagazowałem jak rękom odjoł chodzi jak burza na gazie na bp palił 13\100 a na gazie 10-11 l w zimie miałem tak odrazu zrobić i już postanowiłem choby niewiadomo co nawaliło to mechanika mój esi nie zobaczy to tyle . jak dojdzesz do przyczyny daj znać. :)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Vieczur

Post autor: Vieczur »

sprobuj tak jak wspomnial wczesniej leszek wykonac reset EEC IV...

RESET KOMPA - polecam moj drugi post, wszystko opisalem z jak najwieksza dokladnoscia...

nie czyni on cudów ale czasami pomaga w takich problemach co jest dosc smieszne ;)
kroni

Post autor: kroni »

reset kompa z deczka pomógł ale problem już sie sam rozwiązał. naderwany miałem pedał gazu. naderwał sie i zawiesił takze wygladał normalnie a mocy nie było.strasznie trywialne a nerwów mi napsóło co nie miara.wszystkim za rady dziekuje
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nigdy bym na to nie wpadl:)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kroni

Post autor: kroni »

mi też ciezko było w to uwierzyc.hehehe
raw

Post autor: raw »

Tylko czemu na gazie bylo OK ? Stawiam na czujnik temperatury cieczy (ten od ECU)
misiek

Post autor: misiek »

paroos pisze:Niedawno nabylem escorta CLX - 1.4i na benzynie (wczesniej stal pol roku nieuzywany) i zaobserwowalem w nim nastepujace objawy:
- czasami na luzie (np na swiatlach) trzyma obroty idealnie, a innym razem zaczyna przygasac, na zmiane traci i odzyskuje obroty z tym ze wahania sa coraz wieksze, potrafia nawet spadac w okolice 200o/m i zgasnac
- przy naglym dodawaniu gazu zamiast zareagowac przyspieszeniem czasami na chwile zamula, tak jakbym przyspieszal probujac wyjechac z bagna ;] poza tym generalnie wydaje mi sie, ze nie jest tak dynamiczny jak powinien

Przyszlo mi do glowy, ze wymienie mu swiece i przewody, ale chce spytac, czy moga byc jeszcze jakies inne powody takiego zachowania? Moze jak stal z rozladowanym akumulatorem to sie cos rozregulowalo? Pomozcie, bo nie znam sie na tyle, zeby to samemu ocenic
kupujac auto dostales wytyczne kiedy byly wymieniane filtry olej itd po za tym auto pol roku stalo w naszych warunkach pogodowych i tak zalecal bym wymiane oleju i foltrow co do oleju proponuje 3 radzaje mobil valvoline i motul sa troche dorzsze ale silnik sie odwdzieczy ;) - to bylo co do dynamiki

co do falowania obrotow moga byc przebicia na kablach i przejarane swiece lub dysza wolnych obrotow zabrudzona i wiele innych
KriSSo

Post autor: KriSSo »

misiek pisze:proponuje 3 radzaje mobil valvoline
No właśnie, mój mechanik tym razem zaproponował mi Valvoline MaxLife 10W40. No i zalałem sobie. Ciekawe, czy to dobrej jakości jest.
misiek

Post autor: misiek »

to sa najlepsze oleje dostepne na naszym rynku o ile kupiles oryginalny olej bo wiem ze motula i valvoline idzie kupic na allegro ale podroione
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

kumpel miał podobny problem ale w astrze 1.4i i co zrobił...? kupił na shellu taki srodek (różowy w małej butelce, instrukcja jest na butelce) do czyszczenia ukladu zasilania paliwem (czyt. wtryskiwacze)... dolał do baku w odpwiedniej proporcji i wyplukało wszystkie syfy i nagary.. osiągi mu się poprawily... teraz jak depnie na gaz to milo wciska w fotel... a to przeciez tylko 1.4... tez sprobuje.... bo mi muli essiego
ODPOWIEDZ