Mieszalnik powietrza
Moderator: Moderatorzy
Mieszalnik powietrza
Witam. Potrzebuje schemat/ zdjęcie mieszalnika powietrza. Jeśli ktoś posiada.
Niestety łapie mi gdzieś lewe powietrze, nagrzewnica ciepła, a wieje mi letnie powietrze.
Niestety łapie mi gdzieś lewe powietrze, nagrzewnica ciepła, a wieje mi letnie powietrze.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kamil4769, to całe ustrojstwo to nie hydraulika - nie jest hermetycznie szczelne, a jesli nie masz odpowiednio dobrego grzania to może kwestia układu chłodzącego a dokładnie obiegu płynu w dużym i małym obiegu i wszystkiego z tym związanego.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kamil4769,
Sprawdź sobie czy wszystkie klapki sterowania nawiewami masz sprawne, czy linki sterujące działają.. DMuchawa zawsze dmucha powietrze takiej temperatury jakie jest otoczenie (oczywiście wyłączając układy z klimatyzacją) dopiero po skierowaniu tego powietrza przez rozgrzaną nagrzewnicę nabiera ono wyższej temperatury. Ale do sterowania tym przepływem służą klapki poruszane linkami.
a termostat jak sprawdziłeś?kamil4769 pisze:Niestety ale wykluczam układ chłodzenia.
Sprawdź sobie czy wszystkie klapki sterowania nawiewami masz sprawne, czy linki sterujące działają.. DMuchawa zawsze dmucha powietrze takiej temperatury jakie jest otoczenie (oczywiście wyłączając układy z klimatyzacją) dopiero po skierowaniu tego powietrza przez rozgrzaną nagrzewnicę nabiera ono wyższej temperatury. Ale do sterowania tym przepływem służą klapki poruszane linkami.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kamil4769, a co ma wiatr wspólnego z nagrzewnicą? I jak ty sprawdzasz jej temperaturę? Bo sięgnąć do tego łatwo nie jest a już na pewno nie w czasie jazdy
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bzdura, przecież wentylator nie dmucha ci ciepłym, dopiero później przelatuje przez nagrzewnicę i się ogrzewa. Poza tym zerknij sobie gdzie tam może pęd powietrza wleźć jak masz wentylator oddzielony od komory silnikowej dodatkową ścianką. Sprawdź te klapki i tyle. Pęd powietrza wpływa na temperaturę w układzie chłodzenia o tyle że gdy układ jest nagrzany i chodzi na dużym obiegu to przelatując przez chłodnicę działa jak włączony wentylator chłodnicy. Ale żeby układ chłodzenia chodził na dużym obiegu to musi być już nagrzany płyn do tego stopnia że otwiera się termostat. Nagrzewnica jest na małym obiegu więc nawet jeśli pęd powietrza aż tak by schłodizł płyn chłodzący w chłodnicy to zamyka się wtedy termostat i pęd powietrza nie ma juz wpływu na spadek temperatury na nawiewach. Ja myśłę że albo masz uwaloną linkę albo któraś klapka się zablokowała albo masz jednak problem z układem chłodzenia.kamil4769 pisze:Myśle że jakaś klapka nie domyka się i jak jade to pęd powietrza wpada w wentylator i miesza się z ciepłym powietrzem.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a mi sie wydaje ze to jednak bardziej cos z ogrzewaniem nagrzewnicy lub sama nagrzewnica. Bo jesli predkosc jazdy wplywa na temp. grzania,to raczej wodny uklad chlodzenia/grzania szwankuje. Jakby cos bylo z klapami nie tak,to zawsze bys mial stala temperature,co najwyzej byla by za niska. Obys na darmo deski nie sciagal.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982