witam
mam pytanie ma ktoś z kolegów dokładny opis jak rozebrać i uszczelnić pompe wtryskową do 1,6 i potem jak ustawić rozrząd
pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi
1,6 pompa wtryskowa- pomoc natychniastowa
Moderator: Moderatorzy
Nie wiem czy o to chodziło ale proszę.
Swoją drogą poproś admina o nr konta , bo jak będziemy wklejać takie pliki , to ten serwerek też długo nie pociągnie
WYMONTOWANIE, ZAMONTOWANIE l USTAWIENIE POMPY WTRYSKOWEJ
Wymontowanie
Odłączyć od akumulatora przewód masy i osłonić alternator w celu zabezpieczenia przed zalaniem olejem napędowym.
Wyjąć zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej.
Podnieść samochód na podnośniku warsztatowym z kołami zwisającymi swobodnie.
Wymontować blaszaną osłonę i odkręcić śruby mocowania dolnej pokrywy napędu rozrządu.
Opuścić samochód i wymontować górnąi dolną pokrywę napędu rozrządu.
Odłączyć linkę pedału przyspieszenia od dźwigni pompy wtryskowej (wraz ze wspornikiem w pompie wtryskowej Bosch).
Odłączyć od pompy wtryskowej przewody elektryczne.
Odłączyć od pompy wtryskowej przewody doprowadzenia i odprowadzenia paliwa oraz przewody wtryskowe. Zaślepić odpowiednimi korkami otwory końców tych przewodów.
Wymontować tylny wspornik pompy wtryskowej.
Wymontować ekran cieplny alternatora.
Włączyć 4. bieg i obrócić wał korbowy w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotu podczas normalnej pracy do położenia, w którym podłużny otwór w kole zębatym pompy wtryskowej zajmie położenie „godziny 12" (pionowo do góry — patrz rys. 3.13), a otwór w kole zębatym wału rozrządu zajmie położenie „godziny 8". Następnie obrócić wał korbowy w kierunku przeciwnym (cofnąć wał korbowy) do położenia, w którym podłużny otwór w kole zębatym pompy wtryskowej znajdzie się w położeniu „godziny 11" (patrz rys. 3.13).
Rys. 3.10. Trzpień do ustawiania wału korbowego w położeniu GMP tłoka 1. cylindra (fot. RTA)
Rys. 3.11. Wymiary trzpienia do ustawiania wału korbowego w położeniu GMP tłoka 1. cylindra
Rys. 3.12. Zespół głowicy
1 —wirowa komora spalania, 2— uszczelka głowicy, 3 — uchwyt do podnoszenia silnika, 4 — czujnik ciśnienia oleju, 5 — popychacz napędu pompy podciśnienia, 6 — głowica, 7 — uszczelka pokrywy głowicy, 8 — pokrywa głowicy
Rys. 3.13. Podłużny otwór koła zębatego pompy wtryskowej w położeniu „godziny 11" (fot. RTA) 11H położenie „godziny 11", 12H „położenie godziny 12"
Rys. 3.14. Trzpień do ustawiania pompy wtryskowej umieszczony w otworze jej koła zębatego (fot. RTA) 1 —śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej, 2—śruba mocowania rolki napinacza paska zębatego
Wyjąć z otworu kadłuba silnika nad alternatorrem korek otworu kontrolnego i umieścić w otworze trzpień do ustawiania wału korbowego w położeniu GMP tłoka 1. cylindra (rys. 3.10 i 3.11).
Obracać bardzo powoli wał korbowy zgodnie z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika aż do oparcia się wału korbowego o trzpień ustawczy.
Umieścić trzpienie ustawcze w otworach kół zębatych: wału rozrządu (06 mm) oraz pompy wtryskowej (pompa Bosch — 09,5 mm; pompa CAV Rotodiesel -- 06 mm). Trzpień ustawszy pompy wtryskowej powinien swobodnie wchodzić w otwór i powinna być możliwość wsunięcia go w głąb.
Poluzować śruby napinacza paska zębatego napędu rozrządu, odsunąć napinacz od paska zębatego i dokręcić poluzowaną śrubę.
Zdjąć pasek zębaty napędu rozrządu.
Poluzować śruby napinacza paska zębatego napędu pompy wtryskowej, odsunąć napinacz od paska zębatego i dokręcić poluzowaną śrubę.
Zdjąć pasek zębaty napędu pompy wtryskowej.
Wykręcić trzy śruby (1, rys. 3.14) mocowania koła zębatego pompy wtryskowej, wyjąć trzpień ustawczy i zdjąć koło zębate pompy wtryskowej.
Przytrzymać pompę wtryskową, wykręcić trzy śruby Torx mocowania kołnierza pompy i wyjąć pompę wtryskową.
Zamontowanie i ustawianie pompy wtryskowej
Uwaga. W przypadku montowania nowej pompy wtryskowej zaleca się napełnić ją olejem napędowym, aby ułatwić późniejsze uruchomienie silnika.
Ustawić pompę wtryskową na silniku i dokręcić trzy śruby Torx mocowania jej kołnierza.
Sprawdzić prawidłowość położenia wału korbowego (GMP tłoka 1. cylindra).
Obrócić wałek pompy do położenia ustawczego (możliwość włożenia trzpienia ustawczego w kołnierz pompy), założyć koło zębate napędu pompy, włożyć sworzeń ustawczy w otwór koła zębatego pompy i dokręcić właściwym momentem trzy śruby mocowania koła (trzpień ustawszy powinien znajdować się w środku podłużnego otworu określającego zakres regulacji).
Założyć pasek zębaty napędu pompy wtryskowej; zwrócić uwagę, aby strona ciągnąca paska była napięta.
Poluzować śruby napinacza, aby oparł się on o pasek zębaty oraz poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej.
Sprawdzić, czy pasek został prawidłowo naciągnięty i dokręcić śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej oraz śruby mocowania napinacza.
Zamontować pasek zębaty napędu rozrządu (patrz odpowiedni opis).
Wyjąć trzy trzpienie ustawcze.
Obrócić wał korbowy o dwa pełne obroty w kierunku jego obrotu podczas pracy silnika.
Ustawić wał korbowy w GMP tłoka w cylindrze nr1, wykorzystując trzpień ustawczy wału korbowego.
Umieścić trzpienie ustawcze w kołach zębatych wału rozrządu i pompy wtryskowej. W razie niemożności prawidłowego umieszczenia obu tych trzpieni należy powtórzyć regulację ustawienia rozrządu.
Uwaga. Trzpień ustawczy koła zębatego pompy wtryskowej powinien swobodnie wchodzić w otwór i w szczelinę w głąb pompy, aż do końca jego długości. W razie niemożności wsunięcia tego trzpienia należy poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy i obrócić pompę wtryskową do położenia, w którym będzie możliwe wprowadzenie trzpienia ustawczego w głąb kołnierza pompy wtryskowej.
Odkręcić o pół obrotu śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej i napinacza paska zębatego.
Nacisnąć i zwolnić pasmo paska zębatego po stronie przeciwnej do napinacza i dokręcić poluzowane śruby.
Wyjąć trzpienie ustawcze, założyć korek do otworu trzpienia ustawczego w kadłubie silnika.
Zamontować tylny wspornik pompy wtryskowej.
Podłączyć do pompy wtryskowej końce przewodów wtryskowych (nie podłączać ich końców do wtryskiwaczy).
Podłączyć do pompy wtryskowej przewody doprowadzenia i odprowadzenia paliwa.
Podłączyć do pompy wtryskowej linkę pedału przyspieszenia (wraz ze wspornikiem w pompie wtryskowej Bosch).
Zamontować ekran cieplny alternatora.
Podłączyć do pompy wtryskowej przewody elektryczne.
W pompie CAV Rotodiesel odpowietrzyć układ zasilania (patrz opis w p. „Wymiana wkładu filtru paliwa").
Założyć zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej.
Włączyć rozrusznik, aby odpowietrzyć przewody wtryskowe, następnie dokręcić ich końce do wtryskiwaczy.
Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu zasilania. W razie potrzeby wyregulować prędkość biegu jałowego silnika.
Unieruchomić silnik. Za pomocątrzpieni ustawczych wału korbowego i pompy wtryskowej sprawdzić ustawienie pompy wtryskowej. Zamontować dolną i górną pokrywę napędu rozrządu.
Niestety jak widać fotek nie będzie bo ja jeszcze nie płaciłem i " Nie możesz załączać plików na tym forum"
Swoją drogą poproś admina o nr konta , bo jak będziemy wklejać takie pliki , to ten serwerek też długo nie pociągnie

WYMONTOWANIE, ZAMONTOWANIE l USTAWIENIE POMPY WTRYSKOWEJ
Wymontowanie
Odłączyć od akumulatora przewód masy i osłonić alternator w celu zabezpieczenia przed zalaniem olejem napędowym.
Wyjąć zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej.
Podnieść samochód na podnośniku warsztatowym z kołami zwisającymi swobodnie.
Wymontować blaszaną osłonę i odkręcić śruby mocowania dolnej pokrywy napędu rozrządu.
Opuścić samochód i wymontować górnąi dolną pokrywę napędu rozrządu.
Odłączyć linkę pedału przyspieszenia od dźwigni pompy wtryskowej (wraz ze wspornikiem w pompie wtryskowej Bosch).
Odłączyć od pompy wtryskowej przewody elektryczne.
Odłączyć od pompy wtryskowej przewody doprowadzenia i odprowadzenia paliwa oraz przewody wtryskowe. Zaślepić odpowiednimi korkami otwory końców tych przewodów.
Wymontować tylny wspornik pompy wtryskowej.
Wymontować ekran cieplny alternatora.
Włączyć 4. bieg i obrócić wał korbowy w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotu podczas normalnej pracy do położenia, w którym podłużny otwór w kole zębatym pompy wtryskowej zajmie położenie „godziny 12" (pionowo do góry — patrz rys. 3.13), a otwór w kole zębatym wału rozrządu zajmie położenie „godziny 8". Następnie obrócić wał korbowy w kierunku przeciwnym (cofnąć wał korbowy) do położenia, w którym podłużny otwór w kole zębatym pompy wtryskowej znajdzie się w położeniu „godziny 11" (patrz rys. 3.13).
Rys. 3.10. Trzpień do ustawiania wału korbowego w położeniu GMP tłoka 1. cylindra (fot. RTA)
Rys. 3.11. Wymiary trzpienia do ustawiania wału korbowego w położeniu GMP tłoka 1. cylindra
Rys. 3.12. Zespół głowicy
1 —wirowa komora spalania, 2— uszczelka głowicy, 3 — uchwyt do podnoszenia silnika, 4 — czujnik ciśnienia oleju, 5 — popychacz napędu pompy podciśnienia, 6 — głowica, 7 — uszczelka pokrywy głowicy, 8 — pokrywa głowicy
Rys. 3.13. Podłużny otwór koła zębatego pompy wtryskowej w położeniu „godziny 11" (fot. RTA) 11H położenie „godziny 11", 12H „położenie godziny 12"
Rys. 3.14. Trzpień do ustawiania pompy wtryskowej umieszczony w otworze jej koła zębatego (fot. RTA) 1 —śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej, 2—śruba mocowania rolki napinacza paska zębatego
Wyjąć z otworu kadłuba silnika nad alternatorrem korek otworu kontrolnego i umieścić w otworze trzpień do ustawiania wału korbowego w położeniu GMP tłoka 1. cylindra (rys. 3.10 i 3.11).
Obracać bardzo powoli wał korbowy zgodnie z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika aż do oparcia się wału korbowego o trzpień ustawczy.
Umieścić trzpienie ustawcze w otworach kół zębatych: wału rozrządu (06 mm) oraz pompy wtryskowej (pompa Bosch — 09,5 mm; pompa CAV Rotodiesel -- 06 mm). Trzpień ustawszy pompy wtryskowej powinien swobodnie wchodzić w otwór i powinna być możliwość wsunięcia go w głąb.
Poluzować śruby napinacza paska zębatego napędu rozrządu, odsunąć napinacz od paska zębatego i dokręcić poluzowaną śrubę.
Zdjąć pasek zębaty napędu rozrządu.
Poluzować śruby napinacza paska zębatego napędu pompy wtryskowej, odsunąć napinacz od paska zębatego i dokręcić poluzowaną śrubę.
Zdjąć pasek zębaty napędu pompy wtryskowej.
Wykręcić trzy śruby (1, rys. 3.14) mocowania koła zębatego pompy wtryskowej, wyjąć trzpień ustawczy i zdjąć koło zębate pompy wtryskowej.
Przytrzymać pompę wtryskową, wykręcić trzy śruby Torx mocowania kołnierza pompy i wyjąć pompę wtryskową.
Zamontowanie i ustawianie pompy wtryskowej
Uwaga. W przypadku montowania nowej pompy wtryskowej zaleca się napełnić ją olejem napędowym, aby ułatwić późniejsze uruchomienie silnika.
Ustawić pompę wtryskową na silniku i dokręcić trzy śruby Torx mocowania jej kołnierza.
Sprawdzić prawidłowość położenia wału korbowego (GMP tłoka 1. cylindra).
Obrócić wałek pompy do położenia ustawczego (możliwość włożenia trzpienia ustawczego w kołnierz pompy), założyć koło zębate napędu pompy, włożyć sworzeń ustawczy w otwór koła zębatego pompy i dokręcić właściwym momentem trzy śruby mocowania koła (trzpień ustawszy powinien znajdować się w środku podłużnego otworu określającego zakres regulacji).
Założyć pasek zębaty napędu pompy wtryskowej; zwrócić uwagę, aby strona ciągnąca paska była napięta.
Poluzować śruby napinacza, aby oparł się on o pasek zębaty oraz poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej.
Sprawdzić, czy pasek został prawidłowo naciągnięty i dokręcić śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej oraz śruby mocowania napinacza.
Zamontować pasek zębaty napędu rozrządu (patrz odpowiedni opis).
Wyjąć trzy trzpienie ustawcze.
Obrócić wał korbowy o dwa pełne obroty w kierunku jego obrotu podczas pracy silnika.
Ustawić wał korbowy w GMP tłoka w cylindrze nr1, wykorzystując trzpień ustawczy wału korbowego.
Umieścić trzpienie ustawcze w kołach zębatych wału rozrządu i pompy wtryskowej. W razie niemożności prawidłowego umieszczenia obu tych trzpieni należy powtórzyć regulację ustawienia rozrządu.
Uwaga. Trzpień ustawczy koła zębatego pompy wtryskowej powinien swobodnie wchodzić w otwór i w szczelinę w głąb pompy, aż do końca jego długości. W razie niemożności wsunięcia tego trzpienia należy poluzować śruby mocowania koła zębatego pompy i obrócić pompę wtryskową do położenia, w którym będzie możliwe wprowadzenie trzpienia ustawczego w głąb kołnierza pompy wtryskowej.
Odkręcić o pół obrotu śruby mocowania koła zębatego pompy wtryskowej i napinacza paska zębatego.
Nacisnąć i zwolnić pasmo paska zębatego po stronie przeciwnej do napinacza i dokręcić poluzowane śruby.
Wyjąć trzpienie ustawcze, założyć korek do otworu trzpienia ustawczego w kadłubie silnika.
Zamontować tylny wspornik pompy wtryskowej.
Podłączyć do pompy wtryskowej końce przewodów wtryskowych (nie podłączać ich końców do wtryskiwaczy).
Podłączyć do pompy wtryskowej przewody doprowadzenia i odprowadzenia paliwa.
Podłączyć do pompy wtryskowej linkę pedału przyspieszenia (wraz ze wspornikiem w pompie wtryskowej Bosch).
Zamontować ekran cieplny alternatora.
Podłączyć do pompy wtryskowej przewody elektryczne.
W pompie CAV Rotodiesel odpowietrzyć układ zasilania (patrz opis w p. „Wymiana wkładu filtru paliwa").
Założyć zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej.
Włączyć rozrusznik, aby odpowietrzyć przewody wtryskowe, następnie dokręcić ich końce do wtryskiwaczy.
Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu zasilania. W razie potrzeby wyregulować prędkość biegu jałowego silnika.
Unieruchomić silnik. Za pomocątrzpieni ustawczych wału korbowego i pompy wtryskowej sprawdzić ustawienie pompy wtryskowej. Zamontować dolną i górną pokrywę napędu rozrządu.
Niestety jak widać fotek nie będzie bo ja jeszcze nie płaciłem i " Nie możesz załączać plików na tym forum"