Źle chodzi + dziwne spalanie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Źle chodzi + dziwne spalanie

Post autor: Adaś »

Witam... Mam kolejny problem z Escortem (1.3 gaźnik). Mianowicie któregoś pięknego dnia jechałem gdzieś i nagle samochód stracił moc, później zaczął szaprać aż wkońcu zgasł i miałem hol do domu. Po 2 godzinach poszedłem spróbować go odpalić. Z wielkim trudem ale odpalił. Strasznie rzucało silnikiem i nie wchodził za dobrze na obroty. Pochodził z 10minut i na śniegu koło tłumika powstała wielka czarna plama. Takjakby nie przepalał mieszanki. 3 dni temu stwierdziłem, że go odpale i następnego dnia pojade do warsztatu. Z trudem odpalił i w jego pracy nie było żadnych zmian. Następnego dnia gdy wyszedłem z zamiarem wstawienia go do warsztatu już nie odpalił wogóle :evil: Stąd moje pytanie... Co się mogło posypać? Czy czeka mnie jakaś grubsza naprawa czy może to jakiaś pierdoła? za odp z góry dzięki!
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Myśle że szukałbym przyczyny w układzie Elektrycznym Świece kable zapłon :wink:
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Przewody WN nowe tak samo jak świece... Słyszałem, że może być coś z palcem rozdzielacza ew. czy zapłon mógł się sam przestawić?
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Zapłon raczej sam nie powinien A CO do PALCA Rozdzielacza to może być TO u kolegi PALEC poprostu sie rozleciał :( I to podczas jazdy autko zaczeło szarpac strzelać az zgasło i nie chciało odpalić :cry: Po wymianie Palca rozdzielacza JAK NOWY :wink:
Iziek

Post autor: Iziek »

Nie zaszkodzi tez resecik kompa...
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Ale chyba 1.3 nie miały komputera?? Bo po co na gaźniku.
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Nie no w 1.3 gaźnikowym nie ma komputera. Zapomniałem dodać do opisu jeszcze jeden szczegół... Wszystko to zaczeło się dziać po wjechaniu w kałuże... Może coś się zalało? A jeżeli nawet to chyba powinno już dawno wyschnąć... Czekam jeszcze na jakieś porady, bo ja już nie wiem co mam zrobić z tym samochodem... :/
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tez walczylem kiedys z autem gaznikowym, wymienilem mu praktycznie wszystko co dotyczylo zaplonu, czyli: najpierw kable, swiece, po jakims czasie jak nie pomoglo to jeszcze kopulke, palec rozdzielacza, chodziul juz ciut lepiej,ale ostatecznie ktoregos dnia auto stanelo i juz nie chcialo odpalic, wyszlo ze padk modul na rozdzielaczu i od tego dnia samochod chodzil jak nowy. Takze mysle ze taka powinienes kolejnosc przyjac. Tamto auto tez podczas ulewnych deszczow wariowalo, ale nie tak jak u Ciebie, ze ciagle, ale po chwili pracy (ciezkiej) zaczynalo znow w miare normalnie pracowac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Wiesiu moduł był wymieniany niedługo po kupnie Essiego bo działo się tak jak mówisz podczas deszczu. Od tamtej pory elegancko śmigał nawet w największe ulewy... Została mi do wymiany kopułka z tego co mówisz lub palec rozdzielacza... no cóż popróbuje ;) dzięki :)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wuerte, naszczescie to co Ci zostalo nie jest juz bardzo drogie :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ