Problem z zamkiem... zamkami...
Moderator: Moderatorzy
Najszybciej pada pierwsza zapadka. Podobno można ją rozpiłować i dalej działa. Ale to jest reanimacja trupa. Teraz jeden zamek, potem stacyjka, potem klucz już się nie będzie nadawać do niczego, potem korek, bo padnie zamek przy siłowym otwieraniu...Na prawdę lepiej kupić nowy zestaw, z nowymi kluczami i wkładkami. Zamontować i zapomnieć o kłopocie do końca życia auta.
Jak kupiłem auto, dostałem do niego 1 kluczyk, na oko średnio zjechany, wszystkie zamki otwierał, ale ten w drzwiach kierowcy trochę ciężko.Blazey pisze:Ale dorabiać kluczyk na podstawie zużytego... Jak to mawiają na jednym forum "bez sęsu"... Trzeba by znaleźć zakład, który dorobi na podstawie numeru kluczyka.
Ale wkładka też będzie zużyta i takie dorabianie kluczka może sprawdzać się dość krótko.
Jakiś czas później padł zamek kierowcy i otwierałem od strony pasażera z zamiarem wymiany wkładek. Jakieś 2-3 tygodnie później zajeżdżam zatankować, bo już same opary w baku... a tu nic.. korka nie da się odkręcić..
Pojechałem do punktu dorabiania kluczy pokazałem gościowi zużyty kluczyk.. on pomierzył go jakąś miarką i powiedział, że może być to jeden z 3 rodzajów nacięć kluczyka
Wyciął 1 opcje i dał mi żebym sprawdził--> nic zamek nie działa
Przyciął ten kluczyk na 2 opcje --> jak wyżej
Przyciął na 3 --> kluczyk śmiga we wszystkich zamkach dużo lepiej niż kiedyś i tak już od około 3-4 miesięcy
Koszt - 35 PLN .. i 20 minut (3 x chodzenie od kluczmistrza do auta)

Dodatkowo gość zapisał mi na kartce nr kluczyka jaki wyciął, tak żebym miał na przyszłość
Tak więc bogdanatorx zanim weźmiesz się za wymianę wszystkich wkładek w aucie, albo naprawy jednej, dorób kluczyk u mnie pomogło
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 23:15 przez Gelo-LBN, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie problem faktycznie rozwiązał nowy kluczyk, ale do tego jeszcze musiałem zmęczyć zamek takim olejem wazelinowym do maszyn do szycia
Wlałem tak chyba tego pół szklanki, ale udało mi się otworzyć drzwi od strony kierowcy kluczem
:D
Niestety nic nie pomogło w temacie bagażnika...
Ale nowy kluczyk jest sposobem, zresztą i tak się przyda, także nie ma co skąpić...


Niestety nic nie pomogło w temacie bagażnika...

Ale nowy kluczyk jest sposobem, zresztą i tak się przyda, także nie ma co skąpić...
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z tym olejem , wszystko OK aż do następnych mrozów.
Musisz w wolnej chwili , latem się za to wziac i usunąć ze środka zamka rdzę , brud i ten olej , bo jak przywali z -10 -20 stopni to nic nie pomoże.
Zamek w środku powinien być suchy i czysty.
Na początku otworu gdzie wtykasz kluczyk powinna być zapadka - jeśli jest ona w pozycji otwarte (czyli jej nie widać) a otwór cały czas jest otwarty , to za jakić czas znów zamek się zatrzepie brudem.
Uruchom zapadkę - to podstawa sprawnie działającego zamka.
Musisz w wolnej chwili , latem się za to wziac i usunąć ze środka zamka rdzę , brud i ten olej , bo jak przywali z -10 -20 stopni to nic nie pomoże.
Zamek w środku powinien być suchy i czysty.
Na początku otworu gdzie wtykasz kluczyk powinna być zapadka - jeśli jest ona w pozycji otwarte (czyli jej nie widać) a otwór cały czas jest otwarty , to za jakić czas znów zamek się zatrzepie brudem.
Uruchom zapadkę - to podstawa sprawnie działającego zamka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ja kupiłem jakiś czas temu specjalny olej do elementów w rowerze, łańcuch, łożyska itd, za bodaj 20ml dałem coś ok. 30zł, sporo, ale specyfik sprawuje się naprawdę dobrze, wd40 jest extra do zapieczonych zamków, ale ten olej dużo lepiej smaruje, zupełnie nie spływa i nie łapie brudu, chyba dlatego tyle kosztuje. Jak znajdę opakowanko to napisze nazwę albo zrobię zdjęcie, bo olej do maszyn strasznie się lepi i brud rzeczywiście przyklei się baaardzo szybko.
Pele pisze:Miałem ten sam problem jakieś dwa tygodnie temu, żadne smarowanie, otwieranie innymi kluczykami itd. nie pomogło. Wyjąłem zamek, poszedłem do ślusarza, zanim mu powiedziałem co dolega to już mi powiedział, że zapadki wyrobione, wymienił na nowe (50zł) i zameczek śmiga aż miło, mam kluczyk wyrobiony, że prawie okrągłyale nie ma teraz żadnego problemu, obstawiam wyrobienie wkładki (zapadek) i myślę, że tak właśnie jest u ciebie.
Heh szczerze to wole wymienic w tym przypadku na nowe wkładki bo wsumie dołoze druie 50zeta i wiem ze sa nowe:P i posmigaja troche czasu:D
- kupiec
- Posty: 12911
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no i mnie dopadł problem zamkniętych drzwi 
mam 4 klucze - dwa z imo, jeden dorabiany bez imo i jeden czerwony ale żaden z nich nie otwiera drzwi kierowcy
a pozostałe z problemami otwierały drzwi pasażera
otwierały do wczoraj bo dzisiaj kupczyk przez bagażnik wchodził co by otworzyć auto 
dodam że korek wlewu działa idealnie i bagażnik też (ale wtajemniczeni wiedzą dlaczego bagażnik działa
)
cidzej coś pisałeś o naprawie wkładek ale nie mogę tego znaleźć

mam 4 klucze - dwa z imo, jeden dorabiany bez imo i jeden czerwony ale żaden z nich nie otwiera drzwi kierowcy



dodam że korek wlewu działa idealnie i bagażnik też (ale wtajemniczeni wiedzą dlaczego bagażnik działa

cidzej coś pisałeś o naprawie wkładek ale nie mogę tego znaleźć

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
chcesz sie podjac skoro to tak latwe ? 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
cidzej, oki,to wezme swoje wkladki do naprawy 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982