Silnik 1,3; MKVI; problem z silnikiem

Moderator: Moderatorzy

Acerin

Silnik 1,3; MKVI; problem z silnikiem

Post autor: Acerin »

Witam;
Problem wygląda następująco. Na 2,3,4 biegu zazwyczaj przy gwałtownym wciśnięciu pedału dazu silnik zaczyna zwiększac obroty, słychać wycie a auto nie chce w tym samym tempie przyspieszać, dopiero po upływie kilku chwil zaczyna sie rozpędzać. Obroty silnika nie sa adekwatne do predkości samochodu. Nie wiem, ale wymieniłem przewody wysokiego napięcia (były w fatalnym stanie) i na razie jest chyba dobrze, choć ja nie jestem pewien, czy to przypadkiem nie jest sprzęgło do wymiany.
Za wszelkie rady ogromne dzięki.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

o jest sprzeglo, skoro na kazdym biegu zwieksza Ci obroty przy gwaltownym wcisnieciu gazu,a ze silnik jest slaby,to musi byc juz niezle zuzyte sprzeglo,ze potrafi zerwac kontakt. Moze byc tez, ze cos Ci sie za bardzo naciagnela linka sprzegla i tak trzyma. Najpierw pilnie to sprawdz,bo po co zmieniac zbednie sprzeglo. A jak to nie jest przyczyna,to sprzeglo na pewno. Koszt ok 400-500zl z robocizna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Zaciągnij ręczny i pomału puszczaj sprzęgło, sam musisz stwierdzić przy jakich obrotach silnik zgaśnie ( lub nie) i będziesz miał pewność co do sprzęgła.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

na 100% zuzyte tarcze sprzegla...jedz jak najszybciej to sprawdzic ;)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Najnormalniej w świecie klei Ci sie sprzęgło!!!! Niestety wymiana!
Acerin

Dzięki

Post autor: Acerin »

Wielkie dzięki za odpowiedzi, tego się obawiałem, trzeba będzie to zrobić. 400-500 PLN to troche jest. Ciekawe czy ktoś tu kiedyś samemu skrzynie wyciągał. Ja chyba sprubuję. Jeszcze raz dzięki.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

oj wymienia się ciężko...nie tylko w Escortach - osobiscie bylem przy wymianie sprzegla przy Suzuki Alto...od cholery roboty...2 dni !! :(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Acerin, na szczescie w 1.3 jest to w miare realne,duzo miejsca na rece, bez problemu da sie wyciagnac skrzynie, moglbys sprobowac, a przy okazji jak dasz rade to sfotografowac i bedzie dzieki Tobie cudowny, bardzo wyjatkowy opisik wymiany sprzegla.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Acerin

Post autor: Acerin »

Oki, jak tylko się za to zabiorę, wezmę aparat i postaram się coś sensownego sfotografować. W 1,3 (nazywają ten silnik "ogórkiem") jest faktycznie troche miejsca, ale muszę pomyśleć jak skrzynię wyciągnąć a potem ją włożyć. A w najbliższym czasie czeka mnie też wymiana łożyska w przednim kole. Pewnie jutro. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Ja w serwisie Nissana nie raz zmieniałem sprzęgło... zajmowało to około 2,5 godziny... ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wiec czekamy na foto relacje z wymiany sprzegla (licze na Ciebie:D ), nie powinno byc to trudne zadanie (jak ma sie jakies pomieszczenie do tego), poloski powyciagasz i droga wolna:D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ