najlepsze to oczywiscie motorcrafty Jesli chodzi o nie to do silnika 1.8 TD wchodza identyczne jak do 1.8 D, a mianowicie żarowe o symbolu EZD 8 (mam przed soba ksiazke serwisowa od Essiego wiec to jest info na 100%)
Z innych swiec dobrze wypadaja rowniez niemieckie Beru (montowane oryginalnie w Oplach ale mozna stosowac je praktycznie do kazdego samochodu)
NIE KUPUJ BOSCHA BO TO TAJLANDZKIE ŁAJNO (niestety nie mieszkamy w Niemczech i nie posiadamy oryginalow ktore sa dostepne rzadko bo drogie)
ja mam NGK po chyba 37zl sztuka i nie narzekam pala bez problemu. Osobiscie moge polecic. Ale jedna sprawa, dowiadywalem sie ze sa rozne rodzaje swiec to TD, ale to pewnie mowa jeszcze o tych silnikach Endura (czy jakos tak), sa drozsze. Dlatego trzeba dokladnie sprawdzic jakie to sa. Ale mysle ze bedziesz mial takie same jak u mnie, czyli takie jak ma normalny 1.8D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tak sobie przeglądam oferty na allegro i kiepsko z świecami do ESSIEGO
Jak byście znależli jakąś ciekawą oferte to dajcie znać A nie interesują mnie jakieś tam najtańsze potrzebuje najlepsze z najlepszych
skoro chcesz najlepsze z najlepszych to moim zdaniem naprawde rozejrzyj sie za oryginalkami Motorcrafta bo co oryginal to oryginal W pierwszym poscie juz przeciez napisalem co o tym sadze oraz podalem symbol swiec ktore potrzebujesz
Swieczki kupione Teraz tylko trzeba je wymienić czy wymienia sie je tak jak w bęzyniakach czy trzeba oczymś pamietać lub zwrucić na coś szczegulną uwage
Przy wymienianiu swiec nie ma zadnej filozofii Musisz jedynie pamiętać który kabel był od jakiej świecy bo jak pozamieniasz to może źle chodzić, no i w nowiutkich świecach przesmaruj delikatnie gwint smarem grafitowym by się nie zapiekały na przyszłość
Nie martw sie bo BERU tez dobre BERU oryginalnie wszystkie Ople mają no i moj tata ma je w Omedze...zimą przy mrozach nawet -20 (w górach) nagrzewały się jak pszczółeczki...szybciutko i skutecznie
FILTRON nasz rodzimy jak najbardziej pasi Pomimo ze firma polska to nie wiem czy wiecie ale filtry są z holenderskich materiałow A Holendrzy to znają się na filterkach...no chociażby firma JAMEX
Vieczur, pisales Yankowi po podlaczeniu swiec do benzyniaka, a on ma diesla:)
Ja samemu wymienialem, 3 sztuki to zaden problem,tylko trzeba uwazac zeby srobki na kabel zasilajacy nie powypadaly przy odkrecaniu (mi ze dwie spadly, jedna gdzies na rozrusznik,ale nie moglem juz jej znalezc ),najgorsza jest ta jedna, taka schowana, do niej jest niemily dostep, ale da sie zrobic, ogolnie nie ma zadnego problemu przy wymianie. Radzilbym tylko nie na maxa dokrecac,bo mozna uszkodzic gwint, z sila taka zeby wystarczylo, na wyczucie:D Jakos mi dzial,wiec chyba dobrze przykrecilem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982