stuki z zawieszenia

Moderator: Moderatorzy

simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

stuki z zawieszenia

Post autor: simo »

opowiem co mi sie stalo w sylwestra (pisze tego posta aby przestrzec aby nie lekcewazyc stukow z zawieszenia z przodu na dziurach) pojechalem na bal 30 km od domu po drogach ktore nie byly do konca odsniezone proga jak to dorga dojechalem na miejsce a tam zaczalem parkowac autko delikatnie reczny zarzucilem tylkiem dalem kontre i auto stanelo, wrzucal 1 a tu nic wrzucam wsteczny a ty tez nic, wysiadam z auta a tu patrze jak kolo przednie jakies wykrzywione podchodze blizej a tu kolo spadlo z sworznia i wyskoczula polos , a ja w garniaku ale co rekawy zakasalem i do robot , udalo mi sie jakos naprawic to ale przy dokrecaniu sciagacza sworznia stwierdzilem ze sie gwint zerwal , do domu wrocilem autkiem ale z reka na sercu predkosc rzedu 30 - 40 km na godzine , autko dzis odebralem od mechanika i przyczyna calego zajscia byl zerwana sroba na sciagaczu sworzna i do wymiany poszla guma na polosi,nie stalo sie nic groznego bo predkosc byla prawie zerowa , az strach pomyslec co by bylo przy wiekszej predkosci? wiec jak cos puka to zajrzycie po autko, dla wlasnego bezpieczenstwa
Ostatnio zmieniony 03 sty 2006, 23:54 przez simo, łącznie zmieniany 1 raz.
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zgadzam sie z Toba Simo, czasem widuje takie auta ktorym rozlecial sie sworzen i kolo odpadlo... Niestety ludzie o to nie dbaja,bo im szkoda pieniedzy,ale przez takie cos jakby mu odpalo na normalnej drodze moze stac sie tragiczny wypadek. Takze tylko cieszyc sie ze stało sie to pod miejscem docelowym:D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

ale sworzen caly jest i dobry sciela sie tylko sroba sciagaja sworzen w kole
Ostatnio zmieniony 04 sty 2006, 00:35 przez simo, łącznie zmieniany 1 raz.
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Ale i tak dobrze że nie stało sie to gdy jechałes 120 km/h bo wtedy... wole nie mysleć.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

mój znajomy jechał sobie kiedyś spokojnie na autostradzie niemieckiej Sierrą 2.0 tak w granicach 120-160 km/h. Jak zatrzymał się na odlanie to zauważył że tylnie koło takie jakieś dziwne...podchodzi do niego a ono całe luźne :shock: No nic...łożysko poszło i w każdej chwili mogło dojść do tragedii. Dlatego zgadzam się z apelacją od simo ;)
Iziek

Post autor: Iziek »

To jeszcze nic... bratanek robil w dwuch firmach przewozowych i w jednej jechal sobie i mu kolo tylne odpadlo... a jechal jakies 80-100km/h. byl to VW LT. a jak pracowal w drugiej to jezdzil polonezem i jak wyjezdzal z placu na droge to kolo mu sie rozjechaly w dwie rozne strony. rozwalil sie drozek kierowniczy ktory tydzien temu byl wiemieniany na nowy!!! teoretyczne....

a co do wydarzenia simo to tak sie stalo bo bardzo skrecil kolami i sie moglo urwac... raczej w warunkach normalnych sie nie skreca gwaltownie i ostro i raczej by czegos takiego nie bylo
KriSSo

Post autor: KriSSo »

Dlatego tak ważne są okresowe przeglądy wszystkich podzespołów zawieszenia. Nie można tego bagatelizować i trzeba na bierząco sprawdzać. Ja tak robię, by ustrzec sie niespodzianek.

Ale wiadomo, jak pech człowieka dopadnie, to i w dzień po przeglądzie cuda mogą wyniknać.
Tommy79

Post autor: Tommy79 »

Hej brachu.

Słyszałem o Twojej przygodzie. Dziwna sprawa z tym essim. Niby przebieg ma dość krótki a już troche w nim zdechło :( U mnie też z przodu coś puka ale dobrze wiesz co :) A jak pojade do Niemiec to chybe będę musiał na te nieszczęsne uszczelniacze w tym czasie postawić essiego u wujaszka... i cała dieta pójdzie :(

Pozdrawiam
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

stalo mi sie to po raz drugi, ale teraz wymienilem cala zwrotnice , lacznik stabilizatora i nowy swozen teraz to napewno nic nie wypadnie
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
ODPOWIEDZ